وزیر کشور مصر:

اجازه نمی‌دهیم تحصن دیگری برگزار شود

وزیر کشور مصر تاکید کرد وزارت کشور هرگز اجازه برگزاری تحصن دیگری را در هیچ میدانی در کشور نخواهد داد.
کد خبر: ۵۸۸۵۵۸
اجازه نمی‌دهیم تحصن دیگری برگزار شود

به گزارش سایت شبکه الجزیره، محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر اظهار کرد که دستوراتی را در زمینه عدم استفاده از هر گونه سلاح برای پایان دادن به تحصن میدان رابعة ‌العدویة و النهضة صادر کرده است و طولانی‌ شدن مدت طرح‌های مذاکره تنها موجب ایجاد راه‌حل‌های سیاسی برای اجتناب از خونریزی‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گروه اخوان المسلمین دستوراتی را در زمینه حمله به تاسیسات پلیس و دولتی جهت ایجاد نوعی آشوب در کشور صادر کرده بود اما نیروهای امنیتی مانع آن شدند.

این وزیر مصری تاکید کرد: عملیات پاک‌سازی در رابعة ‌العدویة همچنان بعد از تخلیه میدان به طور کامل از تحصن کنندگان ادامه دارد.

در ادامه حازم ببلاوی، نخست وزیر مصر از عملکرد پلیس تقدیر و تلاش‌های نیروهای امنیتی را در پایان دادن به تجمعات با رعایت نهایت خویشتن‌داری ستود.

وی خاطرنشان کرد: دادن فرصت‌ها برای برخی تلاش‌ها از داخل و خارج جهت برقرای آشتی ملی و بررسی نحوه ایجاد زندگی دموکراتیک مسالمت‌آمیز و برگزاری انتخابات شفاف هیچ نتیجه‌ای نداشت.

وی ادامه داد: ما وزارت کشور را مسوول اتخاذ تصمیم لازم برای بازگرداندن آرامش به کشور در چارچوب قانون اساسی کردیم و اجرای قانون آمد و شد و وضعیت فوق‌العاده بدترین حلال است و من وعده می‌دهم که برای مدت زمان کوتاهی باشد.

نخست وزیر مصر خاطرنشان کرد: خواهان کشوری مدنی هستیم نه دینی و نظامی.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها