سرقت اموال مسافران با نوشیدنی مسموم

دو مرد که با تعارف آبمیوه مسموم به مسافران در شهرری، آنها را بیهوش و اموالشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۷
سرقت اموال مسافران با نوشیدنی مسموم

به گزارش جام‌جم، سرهنگ پاسدار حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری در این باره گفت: اوایل مرداد امسال ماموران کلانتری 205 هنگام گشتزنی در صحن حرم امام خمینی(ره) بودند که مردی سراسیمه به آنها نزدیک شد و از سرقت اموالش خبر داد.

وی افزود: ماموران با تحقیق از این مرد متوجه شدند وی مسافر بوده و در محوطه حرم با مرد غریبه‌ای آشنا شده و وقتی آبمیوه تعارفی او را نوشیده، بی‌هوش شده است. مرد مسافر صبح وقتی به هوش آمده، متوجه شده کیفش که حاوی سند سنگ قبر، گوشی تلفن همراه، مدارک هویتی، پول، کارت اعتباری بانکی و همچنین کتش بوده به سرقت رفته است.

 دستگیری 2 سارق

زارع یادآور شد: ماموران با چهره‌نگاری رایانه‌ای از سارق فراری، جستجو برای دستگیری او را آغاز کردند تا این که روز چهاردهم مرداد به دو مرد که یکی از آنها کیف سامسونت به دست داشت، ظنین شدند و آنها را زیرنظر گرفتند که هر دو با دیدن پلیس متواری شدند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران هر دوی آنها را تعقیب و در یکی از محله‌های جنوبی شهرری دستگیر کردند. در بازرسی از کیف سامسونت متهمان انواع مدارک شناسایی، گوشی تلفن همراه و چند کارت اعتباری متعلق به افراد مختلف به دست آمد.

شناسایی دزدها از سوی مالباخته

رئیس پلیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: متهمان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند و بررسی سوابق کیفری آنها نشان می‌داد هر دو از افراد سابقه‌دار هستند که در زمینه سرقت فعالیت دارند.

در ادامه با احضار شاکی به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری او با متهمان، وی یکی از آنها را به عنوان سارق اموالش شناسایی و عنوان کرد دیگر متهم پرونده را چند بار کنار مرد سارق مشاهده کرده است.

زارع افزود: سرانجام متهمان دو روز پیش به سرقت از مسافران با تعارف آبمیوه مسموم اعتراف کرده و درباره نحوه دزدی‌هایشان گفتند، با پرسه زدن مقابل پایانه‌های مسافربری، چهارراه مولوی تهران و محوطه صحن حرم امام خمینی(ره) مسافران را زیرنظر گرفته و سپس با معرفی خود به عنوان مسافر و ناآشنا به شهر تهران و شهرری، با این ترفند اعتمادشان را جلب و سپس با تعارف آبمیوه مسموم، آنها را بی‌هوش و اموالشان را سرقت می‌کردند.

وی یادآور شد: در ادامه معلوم شد در برخی سرقت‌ها دو نفری اموال مسافران را می‌دزدیدند و در بعضی مواقع نیز یکی وظیفه بی‌هوش کردن مسافر و دیگری کشیک دادن در خیابان را به‌عهده داشته است. اموال دزدی را هم فروخته و با پول آن ماده مخدر شیشه می‌خریدند. علاوه بر این سرقت‌ها، اموال درون خودروی مسافران و چادر‌های مسافرتی آنها را نیز سرقت می‌کردند. در حالی که تحقیق از دو سارق ادامه داشت، افرادی با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران از دو مرد سارق شکایت و در مواجهه حضوری با متهمان، آنها را شناسایی کردند و گفتند پس از نوشیدن آبمیوه مسموم، بی‌هوش شده و از سه روز تا یک هفته در بیمارستان بستری بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، برای متهمان از سوی قاضی هاشمی، رئیس شعبه 101 دادگاه بخش شهرستان آفتاب‌ شهرری قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات برای مشخص شدن دیگر شاکیان و کشف اموال مسروقه از متهمان ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها