دانشیار گروه پوست و مو ی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شایع‌ترین علت ریزش مو در مردان و حتی خانم‌ها زمینه ارثی است و حداقل 50 درصد مردان در میانسالی، نیمی از موهای خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۷۵۲۷

دکتر ذبیح‌الله شاه‌مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تماس مو با نور خورشید روی ساقه مو موثر است، اظهار کرد: نور آفتاب موجب صدماتی مانند موخوره، افزایش شکنندگی موها و همچنین تغییر در رنگ و قوام مو می‌شود.

وی با اشاره به این که یکی از عوامل بسیار مهم در ریزش مو که گاهی به ریزش دائم موها منجر می‌شود نحوه بستن موهاست، تصریح کرد: در دختران ایرانی زیاد مشاهده شده به علت بستن مو به شکل دم‌اسبی به مرور زمان ریشه مو آسیب‌دیده و در نهایت ریشه مو به طور کامل از بین می‌رود.

شاه‌مرادی با بیان این‌که کشش و فشار مو موجب ریزش آن می‌شود، اضافه کرد: اغلب کناره‌ها و اطراف پیشانی به دلیل کشش زیاد ریزش بیشتری داشته و چنانچه مو چند بار تحت کشش قرار گیرد و کنده شود به مرور زمان فولیکول‌های مو از بین می‌رود و برگشت آن به حالت اولیه امکان‌پذیر نخواهد بود.

بروز مشکلات قلبی با مصرف محرک‌ها

با مصرف محرک‌های اعتیادآور، عملکردهای حیاتی تنفس و گردش خون فرد در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد و به بی‌حسی موضعی سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی خودمختار منجر می‌شود. زهرا مطیعی، روان‌شناس و مشاور جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: آمفتامین‌ها، کوکائین و کافئین از محرک‌های اعتیادآور خطرناک است. آمفتامین‌ها داروهای محرک یا نشاط‌آوری است که بسته به مقدار، روش، مدت مصرف، نوع مصرف و نوع خاص دارویی که مصرف می‌شود، تاثیرات متفاوتی به وجود می‌آورد.

مطیعی درباره مشکلات ایجاد شده به واسطه مصرف این مواد گفت: مصرف این مواد، سکته، بی‌نظمی قلبی، نارسایی کلیه، فلج موقتی، اختلال در گردش خون، تشنج، اغما و حتی بندرت مرگ را به دنبال خواهد داشت. فرد با مصرف این مواد دچار هذیان، توهم، اختلال خلقی شدید، هذیان‌های پارانوئید می‌شود و کنترل کمی بر رفتارش خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها