تحلیل خاتمی از اولویت‌های دولت روحانی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، در دیدار با جمعی از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد به تحلیل اولویت‌های دولت روحانی پرداخت.
کد خبر: ۵۸۷۳۹۲
تحلیل خاتمی از اولویت‌های دولت روحانی

به گزارش ایسنا،رییس‌جمهور پیشین کشورمان یادآور شد:خوشبختانه دولت تدبیر و امید با شعارهای روشن سر کار آمده است که آقای رییس‌جمهور از قبل انتخابات تا امروز روی این شعارها تاکید کردند. آن طرف قضیه هم رییس‌جمهور باید همکارانش را با سلیقه خودش انتخاب کند. نباید توقع زیادی داشت. مهم این است که پایبند به این شعارها باشند و هرکس با دولت همکاری می‌کند این شعارها را تا آخر رعایت کند.

رییس بنیاد باران افزود: «الان وضع اقتصادی جامعه فوق‌العاده بد است. از اولویت‌های آقای رییس‌جمهور رسیدگی و اصلاح آن است. تعدیل و اصلاح روابط خارجی با حفظ اصول و معیارها مهم است. ما می‌توانستیم بهتر از این باشیم. نباید بهبود روابط خارجی را با معیارهای انقلابی در تعارض بدانیم که یا باید با دنیا دعوا کنیم یا اصول از دست بدهیم خیر این طور نیست. با اصلاح و ایجاد رابطه حکیمانه و عزیزانه و مدبرانه می‌توان مشکلات را با دنیا حل کرد یا آن‌ها را کم کرد و این‌ها از اولویت‌های آقای رییس‌جمهور است.»

کودتای سبز اوباما بر ضد ایران

 پایگاه تحلیلی «آنتی وار» در مقاله‏ای به قلم « تد اسنیدر» نوشت: کودتای مخفی در تاریخ امروز مهم‏تر از کودتای آشکار است و آن عبارت است از: «تغییر حکومت با تقویت صدای اقلیت در خیابان برای کنار زدن اکثریتی که در انتخابات و رای‌گیری پیروز شده‏اند.»

آمریکا از دموکراسی به عنوان وسیله‏ای برای تغییر حکومت استفاده کرده وبه‌جای به رسمیت شناختن نتایج مشروع یک انتخابات دموکراتیک، از رهبر انتخابی خود (موسوی)علیه رئیس جمهوری منتخب به روش دموکراتیک و توسط اکثریت مردم (احمدی نژاد)، استفاده کرد با این هدف که: «اگر نمی‏توانید حکومت را از طریق انتخابات تغییر دهید، پس درخیابان‏ها این کار را بکنید.»

تدارک سفر روحانی ‌به نیویورک

مشاور رییس جمهور با بیان این‌که سخنگوی دولت بعد از استقرار کابینه مشخص می‌شود، گفت که سفر رییس جمهور به قرقیزستان و نیویورک در حال بررسی است و هنوز نهایی نشده است.

محمدرضا صادق در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تعیین سخنگوی دولت گفت: قاعدتا بعد از تعیین تکلیف رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی این موضوع مشخص می‌شود، به عبارت دیگر سخنگوی دولت بعد از تعیین تکلیف کابینه معرفی می‌شود.

وی در مورد زمان انتخاب معاونان رییس جمهور نیز تصریح کرد: آقای دکتر روحانی همچنان در حال تکمیل برنامه‌های دولت است و به مرور همکاران خود را انتخاب می‌کنند، البته ایشان هم اکنون نیز از زمان بندی جلوتر است.

چشم انداز روابط ایران و کشورهای عربی

پایگاه اینترنتی گلف نیوز به قلم شریف النشاشیبی نوشت: امیدها به تقویت روابط اعراب و ایران پس از انتخاب حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری ایران که یکشنبه هفته پیش در مراسمی رسمی ادای سوگند کرد افزایش یافته است.

نشانه های مثبتی  در خصوص چشم انداز روابط ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وجود دارد. روحانی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان،  با پرداختن به روابط کشورش با همسایگان عرب گفت دولتش « در امور داخلی هیچ یک از کشورهای دیگر » مداخله نخواهد کرد.

روابط ایران و عربستان که دو قدرت منطقه ای محسوب می شوند، مدتی است به تیرگی گراییده. روحانی و ملک عبدالله بن عدالعزیز، پادشاه عربستان کشورهای یکدیگر را « کشور برادر » توصیف کرده اند و پادشاه عربستان از ابراز تمایل روحانی به « احترام و همکاری های سودمند متقابل» استقبال کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها