متهمان 18 سال پیش، جسد پدرشان را در خانه‌اش دفن کرده بودند

همدستی 3 فرزند ناخلف برای قتل پدر

سه برادر که در پی اختلاف خانوادگی، 18 سال پیش پدرشان را کشته و جسد را در خانه‌اش در شهریار دفن کرده بودند، از سوی کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی این شهر دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۶۰۱۰
همدستی 3 فرزند ناخلف برای قتل پدر
به گزارش جام‌جم، ناصر جمال اوغلی، بازپرس ویژه قتل و رسیدگی به جرایم موادمخدر در شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در این شعبه و ارائه شکایتی عنوان کرد، سه برادر ناتنی‌اش، پدرشان را 18 سال پیش کشته و دفن کرده‌اند.وی افزود: با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و تحقیق از شاکی معلوم شد، پدرش اغلب به دلایل کاری در سفر بوده تا این که در یکی از روزهای سال 74 وقتی برای دیدن پدرش به خانه او در شهریار رفته، برادران ناتنی‌اش به او گفته‌اند پدرشان به سفر رفته و او نیز به موضوع ظنین نشده است.

شکایت برادر، از سه برادرش برای قتل پدر

جمال اوغلی یادآور شد: شاکی از آن زمان به بعد دیگر پدرش را نمی‌بیند تا این که پس از 18 سال، یکی از برادران ناتنی‌اش نزد وی آمده و در حالی که دچار عذاب وجدان شده بوده مدعی می‌شود با همدستی دو برادر دیگرش، پدرشان را کشته و در خانه‌‌اش دفن کرده‌اند.

بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهریار خاطرنشان کرد: به این ترتیب پرونده در دستور کار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی غرب تهران قرار گرفت و در اولین اقدام، سه برادر ناتنی او برای تحقیقات به پلیس آگاهی احضار شدند.

انکار سه مظنون حادثه

وی ادامه داد: در تحقیق از این سه مرد، آنها مدعی شدند پدرشان 18سال پیش خانه‌اش را ترک کرده و از آن زمان به بعد، از او خبری ندارند و گفته‌های برادرشان را نیز انکار و عنوان کردند او در پی توهم ناشی از مصرف شیشه، این حرف‌ها را زده است و قصد دارد زندگی آنها را نابود کند.

جمال اوغلی افزود: در پی اظهارات متناقض این سه برادر، ماموران روز‌های پایانی هفته گذشته اطلاع یافتند آخرین بار همین سه مرد با پدرشان ملاقات داشته و از آن زمان گم شدن پدرشان را به هیچ مرکز پلیسی خبر نداده‌اندو مدتی بعد از غیبت مرموز پدرشان، خانه او را فروخته‌اند.

اعتراف به قتل پس از 18 سال

وی گفت: با جمع‌بندی اطلاعات، کارآگاهان اطمینان یافتند گفته‌های شاکی صحت دارد و برادران ناتنی او از سرنوشت پدرشان اطلاع دارند. بنابراین با هماهنگی قضایی، این سه برادر دستگیر شدند تا این که دو روز پیش به قتل پدرشان اعتراف کردند.

بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهریار یادآور شد: در تحقیق از سه متهم پرونده، معلوم شد آنها در پی اختلاف با پدر میانسال خود، تصمیم می‌گیرند او را به قتل برسانند.

به همین منظور روز حادثه با اطلاع از این که پدرشان در خانه تنهاست، به آنجا می‌روند و پس از دعوا و مشاجره با او یکی از آنها طنابی به دور گردن پدرش می‌اندازد و دو برادر دیگر هم دست و پای او را می‌گیرند و خفه‌اش می‌کنند.

جسد مقتول در خانه‌اش دفن شده بود

وی خاطرنشان کرد: آنها کف یکی از اتاق‌های خانه را کنده و جسد پدرشان را همانجا دفن می‌‌کنند. چند روز بعد وقتی اعضای خانواده در جستجوی پدر بوده‌اند، این سه برادر اجازه نمی‌دهند آنها موضوع گم شدن وی را به پلیس خبر دهند و ادعا می‌کنند او دوباره به سفر رفته است. چند ماه بعد هم خانه پدری‌شان را می‌فروشند و راز این جنایت را مخفی نگه می‌دارند.

جمال اوغلی یادآور شد: در پی اظهارات سه متهم پرونده، برای آنها قرار بازداشت موقت صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که دستور قضایی مبنی نبش قبر به کارآگاهان جنایی داده شده است تا جسد کشف و به پزشکی قانونی منتقل شود.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
برچسب ها: قتل پدر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
پدری كه 2زن گرفت باید حلق آویزكرد

نیازمندی ها