جاعلان فراری را شناسایی کنید

کلاهبرداری میلیاردی با چک های جعلی

اعضای باندی که با مدارک سرقتی از بانک دسته چک گرفته و با آن کلاهبرداری میلیاردی می کنند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۸۵۰۱۷
کلاهبرداری میلیاردی با چک های جعلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 15 آبان ماه سال 1391 فردی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که جهت ارائه درخواست برای دریافت وام به بانک مراجعه کرده اما از طریق بانک اطلاع پیدا می نماید که دارای دهها فقره چک بلامحل و برگشتی است و این در حالی است که تا پیش از این به هیچ عنوان دسته چکی نداشته است.

در بررسی های اولیه صورت گرفته از سوی کلانتری مشخص شد که مدارک شناسایی متعلق به شاکی پرونده، در سال گذشته و به شیوه «سرقت از داخل خودرو» به سرقت رفته و فرد یا افرادی با استفاده از این اسناد و مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل مدارک شناسایی» و به دستور شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و با بررسی مشخصات شاکی پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فرد یا افرادی با مراجعه به شعبات مختلف بانکی در سطح شهر تهران و در طول یک سال گذشته اقدام به افتتاح حساب در شعبات و دریافت دسته چک های متعدد کرده اند.

همزمان با شناسایی حساب های مجعول در شعبات بانکی مختلف، تعدادی از مالباختگان جدید با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به طرح شکایت از صاحب حساب های بانکی کرده و از طریق کارآگاهان این پایگاه اطلاع پیدا کردند که تمامی افتتاح حساب ها و دریافت دسته چک ها با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی مسروقه انجام شده است.

یکی از این مالباختگان اظهار کرد: 15 مرداد ماه سال گذشته فردی با مراجعه به محل کار من در گشتارگاه دام، اقدام به خرید 170 میلیون تومان گوشت گوساله کرد اما در زمان وصول چک متوجه شدم که هیچ پولی در داخل حساب وجود ندارد.

سرهنگ رضا  مؤذن رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، با اشاره به شناسایی دهها مالباخته جدید و ارزش میلیاردی پرونده (با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان)، افزود: با توجه به جعل مدارک شناسایی متعلق به شاکی پرونده و دهها فقره کلاهبرداری از طریق صدور چک های مجعول و بلامحل، دستور انتشار تصاویر استفاده شده در اسناد و مدارک شناسایی مجعول از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که اطلاعاتی در خصوص هویت، محل های تردد و یا مخفیگاه صاحبان تصاویرِ استفاده شده در مدارک شناسایی مجعول دارند، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21866349 در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Netherlands
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
همین كلاهبرداران میلیاردی آفت هستند برای اقتصاد ایران و چه خساراتی به اقتصاد ایران وارد می كنند , قوه قضاییه باید به شدت با این افراد بر خورد كند

نیازمندی ها