روزنامه خندان

امشب چی بپوشیم؟

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می زنند و آنها که روزنامه می خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۳
چهل سال بعد در همین روز

تهران امروز، ستون طنز امروزش را به شعر گفتن و استاد شدن اختصاص داده، ما، یعنی جام جم، از آمدن رئیس جمهور جدید گفته ایم و حتی یک بسته پیشنهادی هم برای او داریم، ننجون سیاست روز اما ابتکار بامزه ای داشته او اخباری از چهل سال بعد تهیه کرده که جالب ترین قسمتش مربوط به پذیرایی از اوباما با تخم مرغ و گوجه فرنگی است، ستون طنز کیهان سیاسی است و درباره گفته های اخیر یکی از نمایندگان مجلس است و اما شرق، از آبروریزی مسئولان تیم ملی کشتی در مغولستان گفته است و به جوان ها توصیه کرده به هیچ وجه دنبال ورزش نروند تا این طوری بی آبرو و بدنام نشوند!

تهران امروز: ز دست کثرت استاد فریاد

فراوانی اگر چه رفته بر باد

فراوان فراوان است استاد

تعجب می‌کنی چشمت شده گرد

که در این شهر اصلا نیست شاگرد

به این جا بنگری استاد بینی

به آن جا بنگری استاد بینی

میان کوچه و بازار استاد

کنار دکه سیگار استاد

توی رادیو سه تا استاد حراف

کنار پارک، چند استاد علاف

خزان چون برگ‌ها از باد ریزد

چو برگ از شاخه‌ها استاد ریزد

اگر داری هوای نغمه خوانی

مکن تعلیم نت تا می‌توانی

چه حاصل از مرارت‌های سنگین

صدا‌سازی و نت‌خوانی و تمرین

اگر راه میان بر را بدانی

شوی استاد در آواز خوانی

مگو اهل هنر شهرت گریز است

کلید گنج شهرت زیر میز است

سخاوتمند باش و صرف کن مال

که تا استاد گردی ظرف یک سال

به جای در کلاس درس ماندن

شوی استاد با تیتراژ خواندن

اگر داری هوای شعر در سر

سوادت هرچه کمتر، شعر بهتر

همین که شعر گفتی هستی استاد

که شعریدن سواد اصلا نمی‌خواد

تو که شعرت شبیه معجزاته

چی کار داری که شاعر بی‌سواته

چو عکس و تیپ شاعر هست جالب

چه سود از بحث وزن و سبک و قالب

ز دست صاحبان سبک فریاد

خودت بنیان‌گذار سبکی استاد

خوشا سبکی که استادش تو باشی

خوشا برجی که میلادش تو باشی

در آن برجی که میلاد تو باشد

که باشد آنکه استاد تو باشد

مبارک باد میلادت همه سال

تو استادی تو استادی به هر حال

تو خود استاد مادر زاد بودی

همان از کودکی استاد بودی

تو استادی و دل از ما ربودی

مدیرکل استادان تو بودی

تو استادی و شاگردانت استاد

ز دست کثرت استاد فریاد

جام جم : رئیس‌جمهور تازه رسید

الیوم مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور جدید است و ما نه که عدل از همین امروز، که از همان آغاز بلند شدن زمزمه کاندیداتوری و دوران شیرین نامزدی ایشان، سعی کردیم سر شوخی را با

جناب ایشان باز کنیم که کم‌کم، هم موتورما گرم بشود، هم ایشان؛ تا احدی از آحاد ملت و دولت، همچین خیال نکند که ما مترصد بودیم تا به محض رئیس‌جمهور‌شدن آقای روحانی، باب شوخی را باز کنیم. خیر؛ از خیلی وقت پیش، فتح باب شده است.

شاید از همان موقع که به سر قرار خود با مدیر مسئولان جراید مملکت، کمی با تأخیر رسیدند و با تمام وجود حس کردند که یعنی چه که گفتند: «فی التأخیر آفات»؟....

بالاخره اگر ما با رئیس جمهور منتخب خودمان شوخی نکنیم؛ پس توقع دارید هنوز با رئیس جمهور قبلی شوخی کنیم که امروز، آخرین روز کاری ایشان است و دیگر به سلامت می روند.

وصف الحال:

او می رود دامن کشان، من ماندم و آثارشان

دیگر مخواه از من بیان، کز من بیانم می رود!

تائید خیام فیلسوف:

از دی که گذشت، هیچ از او یاد مکن

فردا که نیامده است، فریاد مکن

بر نامده و گذشته بنیاد مکن

حالی خوش و عمر بر باد مکن

فلذاست که دم امروزمان گرم؛ امروز که رئیس جمهور منتخب مان قرار است رسما وارد گود شود و از صبح فردا با کلیدواژه «تدبیر و امید»، کارش را در خیابان پاستور که واکسن را

کشف کرد، شروع کند. از همین الان روی همیاری ما و کل ملت هم می تواند حساب کند. باور کنید که سخت تشنه تدبیر و امیدآفرینی هستیم؛ اصلا آدمیزادی به همین امید زنده است.

ـ حالا تدبیر چی هست؟!... (این مطلب استفهامی را این رفیق یک مقدار پرت ما در حال رفتن از کنار ما گفت که خنده مان گرفت و لبخندزنان گفتیم: هیچی... با شما نبودم، برو به

سلامت!)

بسته پیشنهادی: برای رئیس جمهور جدید و از گرد راه رسیده، آرزوی فردایی خوب داریم و همین لدی الورود، این بسته پیشنهادی را روی میز کار ایشان می گذاریم و یواشکی از در

پشتی در می رویم:

1ـ تفکیک وظایف: همین اول کاری، سنگ هایمان را از هم وا بکنیم، ایشان کار اجرایی خودشان را به نحو احسن انجام بدهند؛ حقیر نیز کار خودش را به نحو احسن انجام بدهد. سابق بر

این گاهی از حوزه اجرایی در کار ما دخالت می شد و کاسبی ما کساد می شد.

ملت دیگرکمتر با عرایض ما می خندیدند، به هر حال، ما هم باید نان بخوریم.

2ـ همکاری تنگاتنگ: آقای روحانی عزیز، به همه وزرا و مدیران کارکشته خودش، به محض ورود به کابینه، این موضوع را فقط محض یادآوری تکرار و تاکید بفرمایند که یک

طنزنویس، صمیمی ترین دوست دورادور آنهاست، لهذا از آنها کار خوب و همراه با تدبیر و ایجاد امید؛ از ما هم ذره بین گذاشتن روی پاره ای کاستی ها و نقایص که بالاخره همیشه و در

هرکاری هست. این طوری، آن موارد ضعف، درشت تر و درست تر به چشم آنها می آید و می توانند سریع السیر، آن را برطرف کنند.

درشت کردن نقاط ضعف از ما،درست کردن نقاط ضعف با آنها. دولت ایشان هم که الحمدلله مجهز به کلید قفل بازکن است، همان کلید تدبیر و امید که خودشان مطرحش فرمودند و اذهان عمومی را روی کلید خود قفل کردند.

سیاست روز : چهل سال بعد در همین روز

پانته آ مطهری: تکلیف ماجرای شنود در دفتر بابابزرگم هنوز روشن نشده است نوه "علی مطهری" با ابراز ناخرسندی از روند رسیدگی به پرونده شنود در دفتر پدربزرگ خود اعلام کرد این موضوع را در سازمان ملل پیگیری خواهد کرد.
به گزارش "شنود نیوز" ، پانته آ مطهری که در جمع رسانه ها ( ببخشید در یک جمع خانوادگی) سخن می گفت با انتقاد شدید از عملکرد برادران جان بر کف ، گفت : همه می دانند ما همیشه دنبال تساهل و تسامح هستیم اما اگر آقایان به این سکوت خود ادامه بدهند همین تساهل و تسامح را می کنیم توی حلق شان"!
پانته آ مطهری با تاکید مجدد بر نگاه لیبرال دمکرات خود افزود: حالا ما یک چیزی گفتیم ولی قرار نیست از حرف های ما سوء استفاده بشود و پرونده کار گذاشتن شنود در دفتر کار بابابزرگ ما را چهل سال عقب بیندازند.
وی در پایان به نسبت به حجاب بیست و چهارتن از خواهران حاضر در این نشست تذکر داد. گفتنی است در نشست یاد شده تنها بیست و سه تن از خواهران حضور داشتند.

آرشام مومنی: به جان بچه ام دیگر پراید را شماره گذاری نخواهیم کرد
فرمانده پلیس راهور ناجا یک بار دیگر از خودروسازانی که با جان مردم بازی می کنند به شدت انتقاد کرد.
به گزارش "خالی بند نیوز" ، سردار آرشام مومنی با انتقاد شدیداللحن از ناامنی خودروی پراید اعلام کرد: به جان مادرم اگر در خیابان یک دستگاه پراید غیر ایمن ببینم همانجا از اگزوز آویزانش می کنم.
وی که خیلی عصبانی بود تصریح کرد: سالانه دویست و هشتاد و پنج هزار نفر بر اثر تصادف با این خودرو جان خود را از دست می دهند و اگر فقط هزینه کفن و دفن و مراسم ختم و سوم و هفتم و چهلم شان را حساب کنیم به رقمی می رسیم که نمی دانم چه رقمی است چون من پلیسم و از ریاضیات سر در نمی آورم.
آرشام مومنی با اشاره به دفتر یادداشت های روزانه پدربزرگش – سردار اسکندر مومنی ، رییس پلیس راهور کشور در چهل سال پیش – قاطعانه گفت: به جان بچه ام از فردا صبح هیچ یک از خودروهای پراید را شماره گذاری نمی کنیم داداش!
وی در پایان که خیلی عصبانی بود چیزهای دیگری هم گفت که به دلیل مغایرت با شئونات اخلاقی از درج آن معذوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه : "املت" یک غذای سنتی است
اگر "باراک اوباما" برای افتتاح فاز سوم آسایشگاه سالمندان به ایران بیاید با تخم مرغ و گوجه فرنگی از او استقبال خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار "فشار نیوز"، مدیر مسئول روزنامه ارزشی "کهکشان" با انتقاد شدید از مسئولان سیاست خارجی کشور اعلام کرد: شما جوان هستید و خبر ندارید این سیاه سوخته در دوران ریاست جمهوری خود در آمریکا چقدر براندازی کرده و مواضع ما را مورد حمله قرار داده است.
وی در حالی که مواضع آسیب دیده خود را به خبرنگاران نشان می داد : تو را خدا می بینید این مردک چه بلایی سر ما آورده است؟
گفتنی است سخنگوی وزارت امور خارجه با تکذیب سفر "باراک اوباما" – رییس جمهور چهل سال پیش آمریکا – به ایران ، اعلام کرد اولا ما در ایران جایی به نام "کهریزک" نداریم و دوما احتمالا منظور از "تخم مرغ" و "گوجه" یک نوع غذای سنتی به نام "املت" است و مدیر مسئول ارزشی روزنامه "کهکشان" منظور بدی نداشته است.

شرق: ول کنید و عاقبت‌به‌خیر شوید

قهرمان وزن 100کیلوگرم کشتی‌فرنگی، امیرحسین حسینی، گفت: در ایران که وضعیت تغذیه مناسبی نداشتیم، در تهران بعد از سه جلسه تمرین با برنج مانده و کتلت تغذیه می‌کردیم. گاهی اوقات هم غذا لوبیاپلو بود. حتی بعضی اوقات برای صبحانه نان نداشتیم. به‌نوعی برنامه غذایی مناسبی وجود نداشت و هرچه پیدا می‌شد به خوردمان می‌دادند.  وی گفت: «اتفاقات بسیار بدی در مغولستان افتاد که همه آنها به خاطر نداشتن پول بود. مسوولان هتل حتی نمی‌خواستند شب مسابقه به ما اجازه اقامت در هتل را بدهند. حتی شب مسابقه، هتل به ما غذا نداد.»

بفرمایید. خدا را شکر می‌کنم هر‌چه از بچگی خانواده فشار می‌آورد که ورزش کنم و حرفه‌ای وارد ورزش شوم، مقاومت کردم. فکرش را بکن، طرف قهرمان 100کیلوگرم کشتی‌فرنگی دنیاست، بهش برنج مانده و کتلت می‌دهند. من در بهترین حالت، اگر وارد ورزش می‌شدم، می‌خواستم قهرمان مسابقات کشوری تلفنی شبکه سوم سیما بشوم. به نظر من، شما جوانان عزیز، الان هر جای ورزش که هستید، ول کنید. ول کنید و عاقبت‌به‌خیر شوید. بروید روی ماشین کار کنید. بروید وردست پدر، توی بازار. بروید اختلاس کنید. بروید لابی کنید. بروید

دلار بخرید و بفروشید. بروید پسته احتکار کنید. هر کاری می‌کنید بکنید ولی ورزش را ادامه ندهید که در این دوره و زمانه ورزش مساوی سلامت نیست. ورزش یعنی گرسنگی، یعنی برنج مانده، یعنی کتلت.
انگلیس خجالت بکشد
نتایج تحقیقات پژوهشگران انگلستان نشان داده که مسواک‌زدن به پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند.
مشکل اینجاست که ما یادمان می‌رود مسواک بزنیم. بعد مسواک بزنیم که یادمان نرود؟ آیا انگلستان نباید از نتایج تحقیقات خود خجالت بکشد و رسما عذرخواهی کند؟

کیهان: مخوان! (گفت و شنود)

گفت: آقای علی مطهری هم علیه کیهان افاضه فرموده! و اعتراض کرده که چرا کیهان سران و عوامل فتنه را جنایتکار می‌داند و معتقد است نباید در کابینه باشند.
گفتم: کیهان ده‌ها سند غیرقابل انکار از جنایت‌ها و خیانت‌های سران و عوامل فتنه ارائه کرده است. آقای علی مطهری چرا به جای ارائه دلیل فقط حرف می‌زند؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: کاش به این سؤال پاسخ می‌داد که ایشان غیر از این که فرزند استاد شهید است دیگر چه ویژگی برجسته‌ای از خودش دارد؟! برخی از افکارش هم که یکصد و هشتاد درجه با استاد شهید متفاوت است.
گفت: بایستی به جای سوءاستفاده از نام استاد دستکم چند تا از آثار استاد را بخواند تا بهتر بتواند چند کلمه حرف حساب هم بزند!
گفتم: به قول سعدی؛ ناخوش آوازی با بانگ بلند قرآن همی خواند، گفتمش برای چه می‌خوانی گفت؛ برای خدا...! گفتمش؛ برای خدا مخوان!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها