پس از کش و قوس‌های فراوان، در نهایت ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا توانست از روسیه پناهندگی موقت بگیرد. اعلام این خبر با واکنش مقامات واشنگتن روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۵۸۴۷۶۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، جی کارنی، سخنگوی کاخ‌سفید در واکنش به این موضوع اظهار کرد: دولت روسیه با وجود درخواست غیرعلنی و علنی ما برای اخراج اسنودن از روسیه و استرداد وی به آمریکا برای روبه‌رو شدن با اتهامات خود، چنین اقدامی را انجام داده است و ما دلسرد شدیم. جی کارنی همچنین درباره احتمال حضور آمریکا در نشست گروه 20 گفت: مطمئنا این (اعطای پناهندگی به اسنودن) تحول مثبتی نیست و ما منافع مشترک زیادی با روسیه داریم. ما در حال بررسی چگونگی حضور در این نشست هستیم.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی نیز از این اقدام روسیه انتقاد و آن را تغییر دهنده بازی توصیف کرد. رابرت منندز، رئیس کمیته امور بین‌الملل سنای آمریکا نیز معتقد است تصمیم دولت روسیه برای اعطای پناهندگی سیاسی موقت به اسنودن به روابط دو کشور آسیب خواهد رساند.

شبکه راشا تودی روز پنجشنبه تصویر مدرکی‌ را نشان داد که حاکی از اعطای حق پناهندگی موقت یک ساله روسیه به اسنودن بود. وکیل اسنودن نیز ضمن تائید این خبر اعلام کرد موکلش پس از دریافت مدارک لازم، منطقه ترانزیت فرودگاه مسکو را ترک کرده است. وی گفت از آنجا که بسیاری در دنیا در جستجوی اسنودن هستند طبیعی است که محل اقامت وی مخفی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها