سارقانی که با استفاده از خودروهای مدل بالا به 60 خانه در غرب استان تهران دستبرد زده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۳۳۳۷
خودروهای مدل بالا، پوششی برای سرقت از منازل

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منصور خدادادی، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در این باره گفت: در پی چند فقره سرقت منزل در محدوده کلانتری 12 و 16 اندیشه در ساعات ابتدایی شب با استفاده از خودروهای مدل بالا، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران افزود: سارقان با شناسایی منازل ویلایی در اندیشه، ملارد و فردیس و با اطمینان از خالی بودن خانه‌ها با روش دیلم‌زنی و توپی‌زنی وارد منازل می‌شدند و پس از تخریب گاوصندوق، اموال را سرقت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: سارقان برای انتقال اموال مسروقه از خودروهای مدل بالا مانند ماکسیما، آزرا و پرشیا استفاده می‌کردند تا مردم به آنها مشکوک نشوند. سارقان با استفاده از برچسب، شماره پلاک خودروها را دستکاری و برای جلوگیری از شناسایی توسط پلیس، خودروهای خود را عوض می‌کردند.

وی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی معلوم شد سارقان به یکی از نمایشگاه‌های خرید و فروش خودرو در شهریار رفت و آمد دارند. با زیر نظر گرفتن نمایشگاه از سوی پلیس و هماهنگی قضایی، سه گروه از کارآگاهان پلیس آگاهی به عنوان خریدار به نمایشگاه رفته و دو نفر از سارقان به نام‌های «پیمان» و «نبی» را که برای فروش خودروی آزرا و ماکسیما به نمایشگاه آمده بودند، دستگیر کردند.

سرهنگ خدادادی ادامه داد: متهمان اعتراف کردند با همدستی چند نفر دیگر از منازل شهروندان سرقت می‌کردند. با اعتراف متهمان و شناسایی اعضای این باند، سه نفر دیگر از آنها به نام‌های محمد، نور خدا و محمد در عملیاتی غافلگیرکننده دستگیر شدند و از آنها مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی یادآور شد: متهمان به 60 فقره سرقت اعتراف کردند و یک کیلو و 500 گرم طلا و زیورآلات، 32 ساعت مچی، 20 تخته فرش، قالیچه نفیس و دستباف ابریشمی و مقادیر زیادی از اموال مسروقه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال از آنها کشف شد و 5 مالخر نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها