شبکه چهار سیما به مناسبت فرا رسیدن شب های قدر، برنامه های ویژه ای را برای این ایام پخش می کند.
کد خبر: ۵۸۳۱۲۱
شب های قدر با برنامه های شبکه4

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما: شبکه چهار سیما برنامه های مختلفی همچون عقیق، پخش مراسم احیا،باغ ملکوت و فیلم تلویزیونی رهایی را برای پخش در این ایام در نظر گرفته است.

برنامه ترکیبی «عقیق» کاری از واحد پخش شبکه چهار که در مناسبت های مذهبی تهیه و پخش می شود در دو  قسمت ویژه شهادت امام علی (ع) در شب 19 و 21 ماه مبارک رمضان ساعت 1:00 بامداد به روی آنتن می رود.

این برنامه  در دو قسمت به بررسی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) و شرایط سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی در دوران حکومت امام با حضور کارشناسان می پردازد.پخش سخنان شهید مطهری، مداحی و وله های مفهومی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

برنامه «اردیبهشت» که هر روز با موضوعات مختلف زنان  ساعت 10:00  به مدت 60 دقیقه  از این شبکه روی آنتن می رود در روز 5 مرداد در آستانه شب قدر به بررسی فضیلت این شب با حضور استاد محمد حسین رجبی دوانی استاد دانشگاه می پردازد.

ویژه برنامه رمضانی شبکه 4 تحت عنوان «باغ ملکوت » که هر شب ساعت 22:00 پخش می شود در شب های 19،21 و 23 رمضان با حضور دکتر محمود گلزاری، دکتر همایون همتی و پروفسور یحیی بونو به موضوعات توبه و تغییر ،تقدیر و سرنوشت و نیایش و غفلت می‌پردازد.

فیلم تلویزیونی «رهایی» به کارگردانی محسن بخارایی 6 مرداد ساعت 20:30 از شبکه چهار پخش می شود. این فیلم درباره زوج جوانی به نام سعید و نرگس است که در ایام ماه رمضان برای اجرای تئاتر خود در شب عید فطر سخت در حال تمرین هستند که در اثر یک تصادف و ورود خواهر ناتنی سعید که به تازگی از زندان آزاد شده، زندگی آنها از روال عادی خارج می‌کند. یکتا ناصر،امیر محمد زند،حسام منظوم، فریبا طالبی،اکبر رضوانیان، سعید خسروی و شیرین صمدی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

مراسم پرفیض احیای شب های قدر در شب نوزدهم،بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به ترتیب از حرم مطهر حضرت امام(ره)، مسجد دانشگاه تهران و مسجد دانشگاه امام صادق (ع) از شبکه چهار پخش می شود.

پخش دعای پرفیض جوشن کبیر و سخنرانی مذهبی از دیگر برنامه هایی است که در شبهای قدر از شبکه چهار پخش می شود.

نمایش اشک های غزه

شبکه چهار سیما از 5 تا10 مرداد فیلم های « عراق برای فروپاشی»،« تاکسی به ‌مقصد تاریکی »،«پیامدهای نفت خام»،« مرگ در غزه »،« اشک های غزه »و «شلیک به فیل» را به نمایش در می آورد.

این فیلم ها در قالب جشنواره فیلم های مستند پخش می شود.جشنواره فیلم های مستند شبکه 4 برترین آثار مستند را در ایام تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 14:00 به نمایش می گذارد.

«عراق برای فروپاشی» فیلمی افشاگرانه از رابرت گرین‌والد است.این فیلم روایتی از چپاول اقتصادیِ منابع طبیعی عراق توسط پیمانکاران بزرگ امریکایی است.

«تاکسی به‌مقصد تاریکی » مستندی از الکس گیبنی است این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند در سال 2008 و منتخب و تحسین‌شده جشنواره‌های معتبر بین‌المللی است.

«پیامدهای نفت خام» مستندی از جمز جانداک‌وود است که نگاهی به عملکرد شرکت‌های بزرگ نفتی دارد و به بررسی اثراتِ مصرفِ سوخت‌های فسیلی در گرم‌شدنِ زمین و بحران‌های زیست محیطی می پردازد.

«مرگ در غزه» به کارگردانی جیمز میلر محصول 2006انگلستان است. فیلم‌بردار و خبرنگاری به‌نام جیمز میلر در موقع فیلم‌برداری در «رفح» در نوار غزه با گلوله سربازان صهیونیست به‌قتل می‌رسد و همکارانش فیلم او را که درباره زندگی و مبارزه کودکان در نوار غزه است به‌پایان می‌برند.

«اشک های غزه » به کارگردانی ویبک لوکه‌برگ محصول 2010 نروژاست. فیلمی که تماشاگرانِ جشنواره تورنتو را در کانادا واداشت که همراه کودکان غزه بگریند.

« شلیک به فیل » ساخته آلبرتو آرچی و محمد رجی‌الله  محصول سال 2009 اسپانیا است. این فیلم روایتی مستند از  محاصره و مقاومت و مبارزه در نوار غزه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها