بیش از30 نفر کشته شده اند

سانحه مرگبار قطار در اسپانیا

در یک سانحه مرگبار واگن ها یک قطار که در مسیر مادرید و ال فرول در گالیسیا اسپانیا در حرکت بود از ریل خارج شده و تاکنون دستکم 35 نفر در این حادثه جان باخته اند.
کد خبر: ۵۸۲۶۹۶
سانحه مرگبار قطار در اسپانیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، این حادثه حوالی ساعت 20 و 42 دقیقه چهارشنبه شب به وقت محلی اسپانیا در 3 کیلومتری شهر سانتیاگو دِ کومپوستلا رخ داد. هنگامی که قطار به پیچ گراندیرا رسید یکی از واگن ها از بقیه جدا شده و به هوا پرتاب شد . در پی آن واگن ها و لکوموتیو از ریل خارج شدند.

شدت سانحه به اندازه ای بود که واگن ها و لکوموتیو در خارج از ریل به گوشه و کنار به پهلو افتاده اند. دستکم سه واگن دچار حریق  شده اند. یک واگن از روی دیوار حائل ریل راه آهن رد شده و در ارتفاعی بالاتر روی سطح جاده اتومبیل رو کاملا روی سقف افتاده است.

این قطار دارای 225 مسافر بود. براساس برخی از گزارش ها سرعت بیش از اندازه قطار در سر پیچ موجب این حادثه شده است.



براساس تصاویر تلویزیونی می توان دهها جسد را در گوشه و کنار محل حادثه مشاهده کرد. به گفته امدادگران بیش از 30 نفر در این حادثه کشته بیش از 50 نفر مجروح شده اند.

مسیر های جاده ای به محل حادثه مسدود شده و تنها آمبولانس ها اجازه تردد دارند.

به دلیل جراحات مجروحان و شدت حادثه احتمال افزایش تلفات این سانحه وجود دارد. درعین حال، هنوز امدادگران در حال بیرون آوردن مسافران گرفتار در واگن ها هستند.



این حادثه در شب قبل از یک جشن مذهبی مردم ایالت گالیسیا در شمال غرب اسپانیا رخ داده است.

براساس آخرین گزارش های رسیده ، آلبرتو نونییز فییخو فرماندار گالیسیا از کشته شدن دستکم 35 نفر خبر داده است. در عین حال، تعداد مسافران قطار بین 238 تا 247 نفر اعلام شده است.گفته می شود که هنگام حادثه انفجاری رخ داده است. این حادثه قبل از ورود قطار به ایستگاه راه آهن شهر سانتیگو دِ کومپوستلا اتفاق افتاده است. همچنین طبق گزارشی که هنوز تایید نشده تعداد مجروحان حدود 200 نفر است. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
خدا رحمتشون كنه . حادثه بدی بود. وقتی متن رو میخونی صدای خبرنگار صدا سیما تو رم تداعی میشه !

نیازمندی ها