مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: تاکنون 242 روستای استان دچار خشکسالی شده‌اند و 97 روستا با آب بسته‌بندی یا تانکر تأمین می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۲۱۵۴
242 روستای استان مرکزی در محاصره خشکسالی

حیدری ‌با اعلام این خبر افزود: علیرغم بدهی 17.5 میلیارد تومانی که جهت تامین آب روستاهای گرفتار خشکسالی برایمان ایجاد شده، همچنان در حال پیگیری مشکلات روستاها هستیم.

وی با بیان اینکه در 50 روستا کف‌شکنی انجام شده و چاه جدید حفر شده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در این راستا تأمین هزینه برق مورد نیاز برای این چاه‌هاست. هزینه برق مورد نیاز هر چاه تقریبا 100 میلیون تومان است که البته این مشکل را باید به انتظار طولانی دو ماهه جهت اخذ انشعاب و اقدامات اجرایی اضافه کرد.

حیدری از نصب ژنراتور به عنوان جایگزین جهت رفع این مشکل خبر داد و گفت: در 7 روستا از دیزل ژنراتور جهت تامین برق چاه‌های جدید استفاده کردیم.

با تاکید براینکه رفع مشکلات مالی این شرکت نیازمند تدبیر مجلس و دولت است، افزود: امسال و سال گذشته مساجد، امامزاده‌ها، بنیاد مسکن و راه در اولویت تخصیص بودجه بوده‌اند و الزامات تخصیص اعتبارشان 100 درصدی است اما، در حوضه آب و فاضلاب روستایی، تخصیص اعتبار 10 درصدی اعلام شده که این 10 درصد جوابگوی نیاز نیست.

حیدری تصریح کرد: اعتبار امسال ما 10 میلیارد تومان اعلام شده، ولی با تخصیص 10 درصدی تنها یک میلیارد تومان از این مبلغ به دستمان خواهد رسید که در مقابل بدهی رو به گسترش این شرکت بسیار ناچیز است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی در پایان از به تعویق افتادن 9 ماهه حقوق آبدارها خبر داد و گفت: متأسفانه آب و فاضلاب روستایی در اولویت تخصیص اعتبار نیست. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها