زن تبهکار که با همکاری همسرش و در پوشش کارگر خدماتی از خانه ها طلا سرقت می کرد، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۸۲۰۴۹
سرقت از منازل در پوشش کارگر خدماتی

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اواخر مهرماه سال گذشته خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان ، به مأموران اعلام کرد که منزلش مورد سرقت قرار گرفته و در این خصوص نظافتچی منزلش را که چندین روز برایش کار کرده و همزمان با سرقت ناپدید شده و گوشی تلفن همراهش را خاموش کرده ، به عنوان سارق معرفی کرد.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت منزل» و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:«از طریق آگهی نیازمندی روزنامه ها ، با یکی از شرکت های خدماتی تماس گرفته و درخواست نظافتچی خانم کرده و آنها نیز یک خانم نسبتا جوان برای انجام امور خدماتی و نظافت منزل برایم فرستادند؛ در پایان روز، خانم نظافتچی پیشنهاد داد تا برای آنکه پول کمتری پرداخت کنم، با شرکت خدماتی تماس گرفته و به دروغ عنوان کنم که دیگر نیازی به نیروی خدماتی ندارم؛ من نیز همانگونه که این خانم خواسته بود اقدام کرده و از فردای آنروز این خانم برای انجام امور خدماتی به منزل من رفت و آمد داشت و در طول هفته، در چندین نوبت به منزل ما می آمد و کارهای خانه را انجام می داد تا اینکه ناگهان دیگر از او هیچ خبری نشد و زمانیکه در چندین نوبت با تلفن همراهش تماس گرفتم، متوجه شدم که تلفن همراهش را خاموش کرده است».

مالباخته در ا دامه اظهاراتش و در خصوص نحوه اطلاع از سرقت طلا و جواهراتش به کارآگاهان گفت: «چند روزی از ناپدید شدن زن نظافتچی گذشته بود که یک شب به همراه خانواده قصد داشتم تا به یک میهمانی بروم ؛ به محل نگهداری طلا و جواهراتم در داخل یکی از کشوهای فایل مراجعه و در کمال تعجب با جعبه خالی محل نگهداری وجه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه روبرو شدم».

شناسایی سرقت های مشابه

در ادامه رسیدگی به پرونده و مراجعه تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت از داخل منازل خود قرار گرفته بودند ، کارآگاهان با مجموعه ای از سرقت های مشابه و توسط یک سارق زن قرار گرفتند که تمامی مالباختگان مشاخصات یکسانی از سارق در اختیار آنها قرار دادند.

شناسایی و دستگیری سارق

در ادامه تحقیقات، با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان زن سابقه دار به نام «رقیه . ش» (37 ساله) شدند که دارای سابقه سرقت منزل  به همین شیوه و شگرد بود؛ با شناسایی «رقیه» از سوی تمامی مالباختگان، کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه جنوب غرب مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که رقیه به همراه همسرش از حدود یک سال گذشته محل زندگی خود را تغییر داده است.

همزمان با آغاز اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه «رقیه . ش» و با توجه به اظهارات مالباختگان که محل سکونت تمامی آنها در غرب تهران بوده و متهمه پرونده نیز پیش از سرقت های خود با مراجعه به شرکت های خدماتی محدوده غرب تهران به عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار شده بود، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی تمامی شرکت های خدماتی در غرب تهران کرده و با مراجعه به دفاتر این شرکت ها، ضمن ارائه آموزش به مدیریت و پرسنل شرکت ها تصاویر «رقیه» را در اختیار آنها قرار دادند تا در صورت مراجعه «رقیه . ش» به منظور استخدام در شرکت، بلافاصله موضوع به آنها اطلاع داده شود.

سه شنبه هفتم خرداد ماه سال جاری، کارآگاهان پایگاه اطلاع پیدا کردند که «رقیه» با مراجعه به دفتر شرکتی خدماتی در منطقه آریاشهر قصد دارد تا به عنوان نیروی خدماتی در این شرکت استخدام شود؛ بلافاصله کارآگاهان به دفتر شرکت مراجعه و متهمه تحت تعقیب پلیس آگاهی را دستگیر و به پایگاه دوم منتقل کردند.

دستگیری همسر متهمه

همزمان با دستگیری «رقیه» و شناسایی وی از سوی مالباختگان، وی در اعترافاتش صراحتا به سرقت طلا و جواهرات و اموال با ارزش از منازل مالباختگان اعتراف و در ادامه همسرش را به عنوان همدست خود معرفی کرد که همسر وی نیز دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهمه در خصوص نحوه همکاری همسرش در خصوص فروش اموال مسروقه به کاراگاهان گفت:«پس از سرقت طلا و جواهرات، به همراه همسرم به طلافروشی های سطح شهر تهران مراجعه و صاحب طلافروشی ها نیز با مشاهده یک زن و شوهر، صحبت های ما در خصوص فروش طلاهای زمان ازدواج را قبول کرده و ما نیز بدون هیچگونه مشکلی اقدام به فروش طلا و جواهرات مسروقه می کردیم».

سرهنگ کارآگاه جان پرور رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به ارزش 300 میلیون تومانی پرونده، گفت:تا به این لحظه از تحقیقات تعداد 12 مالباخته شناسایی و تمامی شکات پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی متهم اصلی پرونده کرده اند لذا از دیگر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد  مورد سرقت منازل خود قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمه و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
برچسب ها: سرقت طلا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها