رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بیش از 9میلیون ایرانی بی‌سوادند

با سواد کنید، پول بگیرید

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، اعلام کرد: افراد بی سوادی که خود در جهت سوادآموزی اقدام کنند، می توانند پس از قبولی در آزمون سرانه سوادآموزی از 380 تا 480 هزار تومان بگیرند و هر فرد باسوادی که اقدام به سواد آموزی یک بی سواد کند، می تواند سرانه سوادآموزی دریافت کند.
کد خبر: ۵۸۰۵۷۵
با سواد کنید، پول بگیرید

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش از ارائه محدودیت های اجتماعی و اقتصادی برای افراد بی سواد خبر داد و افزود: این محدودیت ها به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده است و دهم اکنون منتظر ابلاغ آن به دستگاه های مختلف کشور هستیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، عوامل مختلفی را در ریشه کنی بیسوادی موثر خواند و تصریح کرد: انسداد ورودی های بیسوادی، در اختیار گذاشتن اطلاعات اسمی و آدرس افراد بیسواد، فرهنگ سازی و تبلیغات گسترده از رسانه ملی، تأمین هزینه و منابع مالی و همکاری افراد و  بخش های مختلف کشور به ویژه فرهنگیان از عوامل موثر در ریشه کنی بیسوادی در کشور است.

به گفته این مسئول استان های مازندران، سمنان، تهران و اصفهان جزو استان‌های برتر حوزه سوادآموزی در گروه سنی 49-30 سال کشور است. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عنبرزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
باتشكر از خدمات شما من مادری دارم بیسواد كه خیلی علاقمند به سواد اموزی است اما نمیدانم كتابهای ان را از كجا میتوانم تهیه كنم لطفا راهنمایی كنید با تشكر.

نیازمندی ها