آتش سوزی در مراتع و جنگل های شهرستان ممسنی از توابع استان فارس با تلاش امدادگران و مردم پس از ۷۲ ساعت به صورت کامل مهار شد. در حالیکه فقط یک ماه از فصل گرما می گذرد اما تاکنون 900 هکتار از جنگلهای این استان در آتش سوختند.
کد خبر: ۵۷۸۳۴۸
مهار آتش سوزی جنگل‌های ممسنی فارس

به گزارش خبرگزاری‌ها، سید کاظم بردبار مدیرکل منابع طبیعی استان فارس علت طولانی شدن زمان مهار آتش را سخت گذر بودن منطقه و وزش مداوم باد عنوان کرد.

وی افزود: دیروز چندین بار امدادگران مستقر در دامنه های کوه های مشرف به شهرستان ممسنی اقدام به مهار آتش کرده بودند که با وزش باد دوباره آتش سوزی ادامه پیدا کرد.

بردبار با اشاره به اینکه هنوز میزان خسارت ناشی از آتش سوزی مشخص نشده اظهار کرد: شواهد نشان می دهد که بیشترین خسارت به کف جنگل ها وارد شده است.

بردبار افزود: دو فروند بالگرد به این شهرستان اعزام شد ولی به دلیل کوهستانی بودن منطقه به طور کامل نتوانستند در مهار آتش کمک کنند.

این آتش سوزی 15 کیلومتر از کوه های بوان ، حراری و چاه چنار مشرف به منطقه خومه زار تا اشکان ممسنی و به شعاع 50 کیلومتر را دربر گرفت.

کاظم بردبار با اظهار نگرانی از روند آتش سوزی در جنلگهای فارس بیان کرد: در حالی که نزدیک به یک ماه از آغاز فصل تابستان می گذرد اما تاکنون 900هکتار از جنگلهای این استان طعمه حریق شده که این آمار نگران کننده است.

وی گفت: این میزان آتش سوزی طی این مدت در حال صورت گرفته که در سال گذشته در تمام طول فصل تابستان فقط 480 هکتار از جنگلها طعمه حریق شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: البته این آتش سوزی فقط مربوط به جنگلهای استان نیست بلکه در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که اتش سوزی به پوششهای گیاهی حاشیه های شهرها به ویژه شیراز نیز کشیده شده که می توان به آتش سوزی ارتفاعات دراک اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از پوششهای گیاهی در این آتش سوزیها از بین می روند، اظهار داشت: علاوه بر این عدم وجود امکانات لازم برای مهار آتش نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.

بردبار ادامه داد: به عنوان نمونه با توجه به اینکه بیشتر آتش سوزیها در مناطق صعب العبور رخ می دهد دسترسی به این مناطق با دشواری روبه روست.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: در این راستا مقرر شد که ستاد بحران برای اجاره یک بالگرد به منظور مهار آتش سوزی در مناطق صعب العبور اقدام کند اما تاکنون این امر محقق نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاوه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
۰
۰
اتش از روز یكشنبه شروع شد. ولی به خاطر غفلت مسوولان استان و شهرستان هنوز به طور كامل مهار نشده.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها