رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مطرح کرد:

ماجرای «اسنودن» و کاهش اعتماد به آمریکا

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت ماجرای افشای برنامه‌های نظارتی آمریکا اعتماد سایر کشورها به آمریکا را تضعیف کرده و به روابط خارجی ما آسیب زده است.
کد خبر: ۵۷۷۳۸۸
ماجرای «اسنودن» و کاهش اعتماد به آمریکا

به گزارش آسوشیتدپرس، مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت؛ افشای اسناد محرمانه و برنامه‌های نظارتی آمریکا توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان سیا به روابط آمریکا با دیگر کشورها آسیب زده است و اعتماد به آمریکا را کم کرده است.

دمپسی به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: واشنگتن تلاش می‌کند آن را جبران کند اما این مساله موقتا روی ما تاثیر می‌گذارد.

براساس این گزارش، ادوارد اسنودن در حال حاضر در سالن ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد و کشورهای ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه تا کنون موافقت کردند به او پناهندگی اعطا کنند.

«مایک راجر» رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره نیز به سی ان ان گفت: من فکر می‌کنم اسنودن به زودی به یکی از کشورهایی که به وی پیشنهاد پناهندگی داده‌اند سفر خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا باید روابط تجاری خود را با کشوری که به اسنودن پناهندگی می‌دهد قطع کند تا پیام واضحی باشد که واشنگتن چنین رفتارهایی را قبول نمی‌کند.

اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا است که اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه های فوق محرمانه جاسوسی این آژانس امنیتی از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان‌ آمریکایی و اخیرا نیز از جاسوسی آمریکا از متحدان اروپایی واشنگتن پرده برداشته است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها