رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مطرح کرد:

ماجرای «اسنودن» و کاهش اعتماد به آمریکا

هفته نامه آلمانی دراشپیگل پس از آن که با استناد به اسناد و مدارک فاش شده توسط ادوارد اسنودن ، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، از فعالیت های جاسوسی دولت آمریکا از دفاتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن و سازمان ملل متحد پرده برداشت،این هفته نامه واکنش های تند برخی از مقامات بلند پایه اروپایی را نیز به این موضوع در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.
کد خبر: ۵۷۵۱۶۷
واکنش مقامات اروپایی به فعالیت های جاسوسی آمریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ،مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا گفت:اگر خبر جاسوسی آمریکا از دفاتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا ثابت شود، یک رسوایی بزرگ برای آمریکا به بار خواهد آمد و این ماجرا به شدت به روابط اتحادیه اروپا و آمریکا لطمه خواهد زد.

ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوگزامبورگ با ابراز تعجب از این که آمریکایی ها از اتحادیه اروپا نیز جاسوسی کرده اند، گفت بهتر بود دولت آمریکا به جای جاسوسی از متحدانش، از سرویسهای اطلاعاتی خود جاسوسی می کرد.

دانیل کوهن بندیت، عضو پارلمان اروپا فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست نیز  در گفتگو با هفته نامه دراشپیگل ضمن انتقاد شدید از جاسوسی دولت آمریکا از اتحادیه اروپا ، قطع سریع مذاکرات مربوط به تجارت آزاد در دو سوی اقیانوس اطلس ( میان اروپا و آمریکا) را خواستار شد و تاکید کرد این مذاکرات باید زمانی آغاز شود که اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه حفاظت از اطلاعات و داده ها توافق نامه امضا کنند.

مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه تجارت آزاد که سال 2011 آغاز شد، هنوز به نتیجه نرسیده است.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از دولت آمریکا خواست هر چه زودتر به سوالاتی که درباره برنامه جاسوسی «پریسم» مطرح شده است، پاسخ های قانع کننده بدهد.

اطلاعات هفته نامه آلمانی در این زمینه بر پایه اسناد و مدارک محرمانه ای استوار شده است که ادوارد اسنودن درباره فعالیت های جاسوسی و نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا افشا کرده است.

در یکی از این اسناد « کاملا محرمانه» که مربوط به سپتامبر سال 2010 است، مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا تشریح کرده اند که چگونه از دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن جاسوسی کرده اند.

آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن نه تنها میکروفن هایی را در این ساختمان نصب کرده بود بلکه به شبکه اطلاع رسانی آن نفوذ کرده و به این ترتیب به مراسلات الکترونیکی و اسناد داخلی هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کرده بود.

دراشپیگل همچنین با استناد به اسناد محرمانه افشا شده برنامه های جاسوسی آمریکا، افزود ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا به همین طریق از دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد نیز جاسوسی می کردند. طبق این اسناد، مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا، دفاتر دیپلماتیک اروپایی را « اهداف خوبی برای حمله» معرفی کرده اند.

به نوشته دراشپیگل، آژانس امنیت ملی آمریکا فعالیت های نظارتی و جاسوسی خود را حتی تا بروکسل هم گسترش داده بود. این هفته نامه نوشت :« بیشتر از پنج سال پیش، کارشناسان امنیتی اتحادیه اروپا یک سیستم شنود در شبکه تلفن و اینترنت ساختمان Justus-Lipsius که اصلی ترین ساختمان شورای اروپا محسوب می شود کشف کردند. مبدا این سیستم شنود، مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حومه بروکسل بود. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها