انتخابات ایران و غافلگیری کاخ سفید

سفیر سابق آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران برای کاخ سفید را غافلگیر کننده دانست و با تاکید بر روند سالم رای گیری و اهمیت بین المللی آن، گفت: اوباما باید برای نشان دادن حسن نیت خود نسبت به رییس جمهوری آینده ایران، دستور لغو حداقل برخی تحریم ها را صادر کند.
کد خبر: ۵۷۶۲۳۰
انتخابات ایران و غافلگیری کاخ سفید

رابرت هانتر سفیر سابق آمریکا در ناتو در گفتگو با ایرنا ابراز امیدواری کرد که هنگام تحویل دولت به حسن روحانی، رییس جمهوری آمریکا پیامی مثبت برای ایران ارسال کند.

وی با تاکید بر بی ارزش بودن سیاست تحریم ها علیه ایران، تاکید کرد: افزایش تحریم ها توسط آمریکا پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، پیامی بسیار بد برای مردم ایران دارد.

سفیر پیشین آمریکا در پیمان ناتو به غافلگیر شدن کاخ سفید در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد، مقام های آمریکایی زمانی که خبر پیروزی آقای روحانی را شنیدند تا حدودی غافلگیر شدند که دلیل آن نه تنها مشخص شدن نتایج در همان دور نخست بود، بلکه کسی برنده شد که این جا (آمریکا) به توانایی مدیریت هوشمندانه پرونده هسته ای شناخته می شود.

هانتر تصریح کرد: برای همین دولت اوباما آمادگی واکنش فوری را به آنچه رخ داد، نداشت و آنچه مرسوم است را انجام نداد و پیام تبریک صادر نکرد. البته این موضوع با توجه به سابقه روابط پردردسر دو کشور تعجبی هم نداشت.

دلیل نزدیکی ایران و روسیه

رادیو  فردا با تحلیل سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو برای شرکت در نشست سران کشورهای صادر کننده گاز و نیز شرکت ناوگروه  نیروی دریایی ارتش ایران در نمایشگاه بین المللی نیروی دریایی سن پطرزبورگ توسعه طلبی آمریکا در منطقه را دلیل اصلی نزدیکی ایران و روسیه دانست.

این رادیو به نقل از یک کارشناس بنیاد سیاست های راهبردی روسیه گفت: تلاش های غرب برای تقویت حضور خود در منطقه روسیه و ایران را واداشته اقدامات خود در تامین امنیت خزر را بیش از گذشته هماهنگ کنند مسکو و تهران در خزر رقیبند اما ناچارند برای جلوگیری از پیامدهای ناگوار امنیتی عمده اختلافات شان را کنار بگذارند. 

مشاهده جبرئیل در قاهره!

یکی از شیوخ سلفی در ویدئویی که از وی منتشر شده است، می گوید که در مسجد رابعة العدویة حضرت جبرئیل را مشاهده کرده است.

در این ویدئو که روزنامه مصری الیوم اقدام به انتشار آن کرده است، شیخ جمال عبدالهادی از داعیان سفلی طرفدار مرسی در تجمع طرفداران وی گفت که حضرت جبرئیل (ع) را در مسجد رابعة العدویة مشاهده کرده است.

در این ویدئو در حالی که دوربین های تلویزیونی و طرفداران مرسی این داعی سفلی - اخوانی را دوره کرده اند، با اطمینان بسیار تاکید می کند که در این مسجد موفق شده که حضرت جبرئیل (ع) را مشاهده کند.

در این ویدئوی کوتاه، وی برای پیروزی مرسی بر دشمنانش دعا می کند!


حجاریان: خاتمی خود را آماده کند

 سعید حجاریان در سرمقاله روزنامه شرق نوشت: قاره آفریقا مردان بزرگی به خود دیده است، قوام نکرومه، پاتریس لومومبا، جمال عبدالناصر و ... اما هیچ‌یک در قواره رهبری جهانی چون نلسون ماندلا نبوده‌اند؛ کسی که توانست سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی را از شهروندی درجه چهارم (بعد از سفیدپوستان، دو رگه‌ها و هندی‌ها) بر مصدر امور کشور خود بنشاند و نظام آپارتاید را الغا و امحا کند.

هنگامی که به ایران سفر می‌کرد وزارت‌خارجه ما که می‌خواست طبق پروتکل عمل کند، معاون خود را برای استقبال از پیرمرد به فرودگاه فرستاد (چون ماندلا آن موقع دیگر رئیس‌جمهور نبود) اما وی آن‌قدر بلندنظر بود که این امور را به چیزی نگیرد اما وقتی از ایران به ترکیه رفت، رئیس‌جمهور آن کشور در پاویون به استقبال او شتافت و هکذا در هر سفری که می‌رفت، بالاترین مقامات با آغوش باز از وی استقبال می‌کردند.

بگذریم که اخیرا حرف‌هایی در مورد سفر ماندلا به تهران زده شد که دفتر وی، ناچار به تکذیب آن شد. گمان دارم که وظیفه شورای شهر تهران است که برای نکوداشت نام این رادمرد راه آزادی، دست به کار شده و مکانی را به اسم وی به ثبت برساند و همچنین از آقای خاتمی درخواست می‌کنم خود را برای سفر به آفریقای‌جنوبی و شرکت در مراسم بزرگداشت ماندلا آماده کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عثمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
۰
۰
همیشه آمریكاییها درمورد انقلاب ایران اشتباه كرده اند

نیازمندی ها