مدارک باشگاه‌ها را به AFC ارسال کردیم؛

تاج: کفاشیان، نکونام را پیش من فرستاد

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: علی کفاشیان نکونام را پیش من فرستاد تا یک سری صحبت‌ها را با من در میان بگذارد.
کد خبر: ۵۷۵۴۹۰
تاج: کفاشیان، نکونام را پیش من فرستاد


مهدی تاج روز گذشته دو جلسه خبرساز را با جواد نکونام کاپیتان تیم ملی و اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی داشت. با رئیس سازمان لیگ در مورد این دو جلسه و مسائل روز فوتبال و مدارک باشگاه‌ها برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم:

*مدارک باشگاه‌ها به AFC ارسال شد

مدارک کلیه باشگاه‌های لیگ برتر را تحویل گرفتیم و پس از بررسی و تکمیل، آنها را از طریق پست و ایمیل به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم و رسید هم گرفتیم. این مدارک برای تعیین سهمیه‌ باشگاه‌هی ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 بسیار مهم است.مدارک شامل سازماندهی، کمیته رسانه‌ای،‌بازاریابی، مالی، زیرساخت‌ها، ورزشگاه‌ و... می‌شود. من هم روز پنجشنبه راهی مالزی می‌شوم تا در جلسات کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه شرکت کنم.

* با تجهیز چهار ورزشگاه‌ شرایط عالی در آسیا پیدا می‌کنیم

ورزشگاه‌های آزادی تهران، یادگار امام قم، فولادشهر اصفهان، باهنر کرمان، انقلاب کرج و خلیج فارس هرمزگان پیش از این درجه A آسیا را کسب کرده‌اند. در صورتی که ورزشگاه‌های غدیر اهواز، تختی تهران، عضدی رشت و حافظیه شیراز هم درجه A آسیا را بگیرند شرایط ما برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 عالی می‌شود. با توجه به اینکه فولاد باید در خوزستان میزبان رقبای آسیایی خود باشد باید اسکوربورد ورزشگاه فولادشهر هرچه سریع‌تر نصب شود. من یک نفر را هم مأمور پیگیری رفع نواقص این ورزشگاه‌ها کرده‌ام. ورزشگاه حافظیه هم باید اتاق‌هایش تجهیز شود و برخی از هیئت‌های ورزشی استان نیز از ورزشگاه خارج شوند.

* ورزشگاه دستگردی محل تمرین و مسابقه تیم ملی می‌شود

ورزشگاه دستگردی تهران هم مشکل نور دارد که باید آن را حل کنیم. این ورزشگاه می‌تواند بخشی از بار ورزشگاه آزادی را به دوش بکشد تا به این ورزشگاه فشار نیاید، شاید برخی از بازی‌های تیم ملی در مقدماتی آسیا را در این ورزشگاه برگزار کنیم. شاید هم تمرینات تیم ملی در این ورزشگاه برگزار شود. می‌خواهیم این ورزشگاه را در کنار ورزشگاه تختی و آزادی در تهران داشته باشیم البته هنوز مشخص نیست که کدام بازی‌ها قرار است در دستگردی برگزار شود. بازی‌های استقلال و پرسپولیس یا تیم‌ ملی ولی آماده بودن این ورزشگاه به ما کمک می‌کند.

به دلیل محدودیت زمانی محرومیت بازیکنان خارجی بخشیده شد

با موافقت کمیته انضباطی محرومیت باشگاه‌ها در بخش جذب بازیکن خارجی لغو شد، زیرا فقط تا 15 تیرماه باشگاه‌ها فرصت دارند بازیکن خارجی بگیرند و ITC بازیکنان خارجی خود را دریافت کنند. برای اینکه در این بخش زمان محدود بود کمیته انضباطی این محرومیت را برداشت تا باشگاه‌ها از این بابت متضرر نشوند اما در مورد بازیکنان داخلی، محرومیت باشگاه‌ها به قوت خود باقیست مگر آنکه کمیته انضباطی در این زمینه تصمیم دیگری بگیرد.

* بودجه باشگاه‌ها باید به سازمان لیگ ارایه شود

کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ را مأمور کرده‌ایم تا باشگاه‌ها را ملزم به ارائه بودجه مصوب خود به سازمان لیگ کنند و ما این بودجه باشگاه‌ها را به هیئت‌رئیسه سازمان لیگ ارائه و تصویب کنیم.

* کفاشیان نکونام را پیش من فرستاد

جواد نکونام برای تشکر از سازمان لیگ و اینکه دیداری با من داشته باشد به سازمان لیگ آمد و او در مورد برنامه‌های تیم ملی و لیگ دخالتی نمی‌کند. پیش از آنکه نزد من بیاید با علی کفاشیان جلسه داشت و صحبت‌هایی را با رئیس فدراسیون در میان گذاشته بود که کفاشیان گفته بود بهتر است این صحبت‌ها را با من هم در میان بگذارد به همین خاطر او به سازمان لیگ آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها