مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک قلاده پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض فاجعه دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.
کد خبر: ۵۷۵۲۹۹
شکار پلنگ ایرانی در جنگل‌های مازندران

کیوان هوشمند در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: روز گذشته نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند یک تخته پوست پلنگ شکار شده را کشف و ضبط کنند.

به گفته وی، به دنبال گزارش همیاران محیط زیست در مورد شکار یک قلاده پلنگ و تصمیم متخلفین به فروش پوست پلنگ شکار شده، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به عنوان خریدار با متخلفین وارد مذاکره شده و پس از ۴۸ ساعت با جلب اعتماد و گذاشتن قرار ملاقات حضوری برای انجام معامله، در مواجه با متخلفین آنها را دستگیر کردند.

هوشمند اظهار کرد: قرار بود متخلفین پوست این پلنگ را به مبلغ دو میلیون تومان به فروش برسانند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: متخلفین پس از دستگیری ضمن تنظیم صورتجلسه به مقامات قضایی معرفی شده و اکنون با حکم قاضی در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: پلنگ مذکور یک پلنگ نر بالغ بوده که ۳ تا ۴ روز قبل از زمان کشف و به احتمال زیاد در مناطق جنگلی پارک ملی کیاسر شکار شده است.

هوشمند یادآور شد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت شکار هر قلاده پلنگ ایرانی معادل پنجاه میلیون ریال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها