گفته بودم به عنوان مدیر فنی به آلومینیوم کمک می‌کنم نه سرمربی

مظلومی: به هرمزگان نرفته بودم که حالا بخواهم جدا شوم

مظلومی: هیچ‌کس اجازه ندارد به استقلال توهین کند

سرمربی سابق استقلال می‌گوید بارها دیده‌ام که وقتی باشگاهی یک ستاره را می‌خواست به یکباره سر تصاحب او دعوا می‌شد و طبیعی است که بازیکن ترجیح می‌داد قراردادش یکساله بماند.
کد خبر: ۵۷۵۱۶۲
مظلومی: هیچ‌کس اجازه ندارد به استقلال توهین کند


 پرویز مظلومی  ضمن انتقاد از قرارداد‌های یکساله در فوتبال ایران، آنرا آسیب زا دانست. سرمربی سابق استقلال که سابقه‌ی اختلاف با مجتبی جباری را داشته، ابراز امیدواری می‌کند که مشکل جباری حل شود و در استقلال بماند. گفت‌وگوی او را با ایسنا می‌خوانید:

* آقای مظلومی به نظر شما دلیل این امر که اکثریت قراردادهای این روزهای فوتبال ما یکساله بسته می‌شوند چیست؟

- به نظرم دو بحث وجود دارد. یکی بحث رقابت‌هایی که در بازار است و دیگر کمبود بازیکنان بزرگ موجب این وضعیت شده است. متاسفانه هیچگاه منافع باشگاه در نظر گرفته نشده و سابقا قرارداد یکساله را بازیکنان بزرگ می‌بستند اما الان بازیکنان متوسط و کوچک هم قراردادهایشان یک‌ساله می‌شود. البته هنوز هم بازیکنانی هستند که قرارداد سه ساله می‌بندند اما آنها بازیکنان متوسط هستند و اکثریت ستاره‌ها قراردادهایشان یک ساله است. ستاره‌ها به مدیران فشار می‌آوردند و موجب این وضعیت می‌شوند. من خودم بارها دیده‌ام که وقتی باشگاهی یک ستاره را می‌خواست به یکباره سر تصاحب او دعوا می‌شد و طبیعی است که بازیکن ترجیح می‌داد قراردادش یکساله بماند.

* حالا باید چه کار کرد؟ چند سال پیش قانونی وجود داشت که قراردادها حداقل سه ساله بسته می‌شد، به نظرتان بد نیست دوباره به آن زمان بازگردیم؟

- باید اتحادیه باشگاه‌ها تلاش‌هایی بکند و مدیران باشگاه‌ها کنار هم بنشینند و فکری کنند. آن قرارداد سه سال و پنج ساله که شما اشاره کردید هم نواقصی داشت. من دیده و شنیده بودم که بازیکنان بزرگ ضمن عقد قرارداد سه سال، همان لحظه رضایت‌نامه‌ی سال بعدشان را دریافت می‌کردند. واقعا کاری نمی‌شد کرد و اینجا تا حد زیادی تقصیر مدیران بود. متاسفانه فضای فوتبال ایران بازیکن سالاری‌ است و مدت و مبلغ قرارداد را بازیکن تعیین می‌کند و این مسئله به فوتبال ما آسیب خواهد زد.

* شما در زمان سکان داری استقلال، مدتی با جباری دچار مشکل شدید ولی با گذشت زمان مسئله حل شد، این روزها قلعه نویی اعتقاد دارد که مشکل جباری با سعه صدر حل می‌شود، نظر شما چیست؟

- من هم امیدوارم قضیه جباری ختم به خیر شود اما احترام و اقتدار باشگاه باید حفظ شود. البته حرمت طرفین هم باید محفوظ بماند اما استقلال از همه چیز مهم‌تر و بزرگتر است و هیچکس در این حد نیست که به آن توهین کند. متاسفانه چون در ایران می‌خواهیم همیشه تیم را برای قهرمانی ببندیم، به سمت جوان گرایی نمی‌رویم و این مسائل هم پیش می‌آید.

* آقای مظلومی! لیگ برتر با تاخیر آغاز خواهد شد. خیلی از منتقدان اعتقاد دارند این آغاز با تاخیر، آغاز یک بی نظمی است. شما چه نظری دارید؟

- قطعا این اتفاق با نظر کروش بوده است. البته حرفش درست است چرا که ملی‌پوشان استراحت نکرده‌اند و خسته هستند. به نظرم این تاخیر فرصت مناسبی برای تیم‌هایی است که دیر بسته‌اند و ملی پوشان هم فرصتی دو هفته‌ای برای تجدید قوا دارند. امیدوارم این تاخیر به کسی لطمه نزند.

* به عنوان سوال پایانی، برنامه‌ی شما برای این فصل چیست؟

- فعلا که برنامه‌ی خاصی ندارم و باید ببینیم خداوند چه راهی را جلوی پای ما می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها