رییس سازمان انرژی هسته ای ایران از آغاز ساخت راکتورهای آب سنگین در داخل کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۸۰۵
ساخت راکتورهای جدید در داخل

«فریدون عباسی» در حاشیه نمایشگاه بین المللی "اتم اکسپو 2013" و همایش"برق هسته ای در قرن 21" درسن پترزبورگ روسیه در جمع خبرنگاران خارجی گفت: علاوه بر این، طراحی راکتور 360 مگاواتی نوع "آر تی دبلیو" تقریبا به پایان رسیده و تجهیزات اصلی مدار اول آن در حال ساخت در داخل است.

وی افزود: اگر شرکتهایی بخواهند با ما همکاری کنند، از آن استقبال می کنیم.

وی درباره وضعیت فعلی نیروگاه هسته ای بوشهر گفت: نیروگاه هسته ای بوشهر هم اکنون با توان یک هزار مگاوات در حال فعالیت است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: پیمانکار روس باید شماری آزمایش انجام دهد تا نیروگاه را به ما تحویل دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر سیاستهای هسته ای کشورمان در دوره جدید گفت: برنامه هسته ای ایران دو هدف تامین برق و رفع نیازهای مردم را دنبال می کند و نیاز ما بر اساس این دو هدف ثابت است و تغییری نمی کند.

عباسی افزود: تولید سوخت و غنی سازی ما نیز متناسب با رفع همین نیازهاست.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سایت فردو اظهار داشت: مرکز فردو تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای است از این رو فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در این مرکز متناسب با آنچه به آژانس اعلام کرده، ادامه می یابد.

وی همچنین با اعلام خبر ساخت راکتور تحقیقاتی 10 مگاواتی افزود: این راکتور از نوع استخری آب سبک و به روز شده و پیشرفته تر از راکتور تحقیقاتی تهران است.

عباسی در پاسخ به سوالی درباره برنامه کشورمان برای ساخت نیروگاههای هسته ای جدید گفت: ساخت چهار راکتور یک هزار تا یک هزار و 200 مگاواتی در نیروگاه بوشهر در دستور کار ساخت بود که یک واحد آن در حال فعالیت و برای ساخت دو واحد دیگر نیز برنامه ریزی ها صورت گرفته است البته پس از ساخت دو واحد برنامه ریزی شده، درباره ساخت واحد چهارم تصمیم می گیریم.

وی افزود: البته سایت های دیگری را نیز برای ساخت نیروگاه هسته ای شناسایی کرده ایم که اطلاعات آنها در حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک مکان آنها با ذکر مشخصات جغرافیایی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده می شود.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره وضعیت همکاریهای ایران و شرکت "روس اتم" گفت: با روس اتم در ساخت واحد نخست نیروگاه بوشهر همکاری خوبی داشته ایم و امیدواریم در آینده برای ساخت واحدهای دیگر با این شرکت همکاری ها ادامه یابد.

(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها