انتشار نتایج عجیب یک بررسی

چاق ها کمتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند

کشف ارتباط ابتلا به یک ویروس و بروز آلزایمر

یافته های جدید حاکی از تاثیر ابتلا به یک ویروس و بروز بیماری آلزایمر است.
کد خبر: ۵۷۳۸۶۰
کشف ارتباط ابتلا به یک ویروس و بروز آلزایمر

مطالعه مغز افراد سالخورده نشان دهنده ارتباط بین واکنش ایمنی بیمار به ویروس «سیتومگالوویروس» (CMV) و نشانه های بیماری های آلزایمر است.

دکتر «جولی اشنایدر» از مرکز بیماری آلزایمر دانشگاه «راش» در شیکاگو و مجری این تحقیقات می گوید: تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد تا دریابیم چگونه عفونت به ویروس «CMV» فعال می تواند به این شکل از بیماری زوال عقل منجر شود.

با این حال این پژوهش نشان دهنده ارتباط علت و معلولی بین ویروس «CMV» و آلزایمر نیست.

احتمال دارد دیگر محرک های التهابی از جمله دیگر عفونت های ویروسی نیز بتوانند به تغییرات مغزی مشاهده شده در این مطالعه منجر شوند. چنین تغییراتی می تواند موجب زوال عملکرد شناختی منجر به آلزایمر شود.

اشنایدر و همکارانش در این مطالعه جدید خون و مایع مغزی – نخاعی بدن افرادی که در طی زندگی شان برای مطالعات کهنسالی و زوال عقل معاینه شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

همه این افراد درگذشته بودند؛ آنها در زمان مرگشان به بیماری آلزایمر مبتلا بودند. از این افراد 37 نفر آنتی بادی علیه «CMV» داشته و 22 نفر نیز به این ویروس مبتلا نبودند.

محققان دریافتند 80 درصد از بیمارانی که به عفونت «CMV» مبتلا بودند میزان زیادی از یک نشانگر التهابی را در مایع مغزی - نخاعی خود داشتند این در حالی است افرادی که به این ویروس مبتلا نبودند این نشانگر را نداشتند.

«نل لورین» استاد ایمنی شناسی دانشگاه «راش» می گوید: چنین تفاوت شفافی از این ایده حمایت می کند که ویروس «CMV» می تواند به طور ویژه موجب بروز التهاباتی شود که به آلزایمر مرتبط هستند.

بیمارانی که میزان بیشتری آنتی بادی علیه «CMV» داشتند احتمالا سلول های مغزی شان پروتئینی موسوم به کلاف های نوروفیبریل دارد که به بیماری آلزایمر مرتبط است.

ویروس «هرپس سیمپلکس» (HSV1) ویروس دیگری است که مغز و نخاع را درگیر می کند و با پیشرفت بیماری آلزایمر مرتبط است. اما تحقیقات جدید ارتباطی را بین «HSV1» و نشانگرهای بیماری آلزایمر در نمونه های بیماران مورد نظر نیافت.

این بررسی هیچ نشانه ای از ارتباط بین میزان بالای عفونت «CMV» و میزان بتا امیلوئید – مهمترین نشانگر بیماری آلزایمر نیافت.

با این حال محققان دریافتند سلول های انسانی عفونی به «CMV» در ظروف آزمایشگاهی موجب افزایش پروتئین «بتا امیلوئید» شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها