یک متخصص مغز و اعصاب گفت: ژنتیک، دیابت و فشار‌خون طولانی و کنترل نشده، افسردگی‌های طولانی، ضربات مکرر به سر، کشیدن سیگار و ازدواج نکردن می‌توانند در ایجاد آلزایمر مؤثر باشند.
کد خبر: ۵۴۹۵۲۶

سیدمسعود نبوی در گفت‌‌وگو با فارس اظهار کرد: آلزایمر از بین رفتن تدریجی خصوصیات و توانایی‌های شناختی فرد مثل حافظه، تکلم، قدرت قضاوت، توانایی شناخت و تشخیص در یک فرد است.

عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: بر اثر ابتلا به آلزایمر، فرد این توانایی‌ها را در طول زمان بتدریج ازدست می‌دهد.این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: ژنتیک نقش مهمی در ابتلای افراد به آلزایمر دارد. سن ابتلا به آلزایمر از 60 سالگی به بالاست و تا 90 سالگی40درصد افراد به آلزایمر مبتلا می‌شوند.

کرفس، هویج و اسفناج فشار خون را بالا می‌برد

یک متخصص تغذیه گفت: افرادی که فشارخون آنها بالاتر از 16 است، به هیچ وجه به غذا نمک نزنند. مصرف سبزی، کرفس، کنگر، ریواس، چغندر (لبو)، شلغم، هویج و اسفناج برای این افراد مضر است.

سید‌علی کشاورز در گفت‌وگو با فارس درباره تاثیر تغذیه در افزایش فشار خون توضیح داد: با افزایش وزن و چاقی، خطر افزایش فشار خون در افراد بیشتر می‌شود که مصرف بی‌رویه نمک در غذا می‌تواند این امر را تشدید کند.

وی به افرادی که دچار فشار خون بالا هستند توصیه کرد که دریافت نمک را محدود کنند و اگر فشار خون آنها بالاتر از 16 است به هیچ وجه به غذا نمک نزنند، چون در حالت طبیعی در انواع مواد غذایی نمک وجود دارد که نیاز بدن را تامین می‌کند.

سبزی، کرفس، کنگر، ریواس، چغندر (لبو)، شلغم، هویج و اسفناج مواردی است که این متخصص تغذیه مصرف آن را برای آنهایی که فشار خون بالا دارند، مضر دانست و گفت: اضافه وزن و چاقی نیز عاملی در افزایش فشار خون است که با فعالیت بدنی روزانه بویژه پیاده‌روی در روز به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران مصرف غذاهای فست‌فود را به دلیل چاشنی و نمک فراوان نامناسب دانست و افزود: رعایت در مصرف برنج و نشاسته هم می‌تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها