لاریجانی در همایش دکترین مهدویت:

آمریکا با طالبان دور میز "فالوده‌خوری" نشسته

رئیس مجلس با بیان اینکه خاورمیانه جدید بزودی شکل خواهد گرفت، گفت: آمریکا در افغانستان سرخورده شده و به جایی رسیده که با طالبان دور میز فالوده خوری نشسته است.
کد خبر: ۵۷۳۴۵۸
آمریکا با طالبان دور میز "فالوده‌خوری" نشسته

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین همایش دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، طی سخنانی گفت: خوشبختانه ملت ما از دیرباز با عشق به اولیاء دین زنده و پویاست. ایرانیان همواره با عشق به ولایت زندگی کرده‌ و آثار عملی آن در زندگی مردم همواره وجود داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم انقلاب ملت ایران که روشنی‌بخش نهضت‌های اسلامی است، به قیام حضرت مهدی (عج) منجر شود؛ امام سجاد (ع) همواره انتظار فرج را بزرگترین ستایش‌ها نامیده‌اند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) گفت: ایشان در جایی می‌فرمایند که "انتظار فرج افضل اعمال است"، انتظار فرج از جهات مختلفی دارای اهمیت است که باید به آن توجه شود.

لاریجانی در ادامه گفت: اصولا مکتبی که موضوع انتظار در آن جایگاه خاصی دارد و افضل اعمال است، در بعد فردی و اجتماعی نیز در تربیت افراد اثرگذار خواهد بود که ما آثار آن را در زندگی امروز و کسانی که با فرهنگ مهدوی تربیت شده‌اند، می‌بینیم.

وی ادامه داد: انسان‌ها در زمانی‌که بحث جدایی دین از سیاست مطرح شد، به تکنولوژی روی آوردند و دچار پدیده استعمار تکنولوژیک شدند که برخی از دانشمندان آن را بحران هویت نامیده‌اند.

رئیس مجلس با بیان اینکه محدود کردن دانش و دانایی انسان در علم متافیزیک، به محدودیت در بخش‌های زیادی از سطوح زندگی منجر شده است، گفت: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند که زمانی‌که امام زمان (عج) قیام کند رنجی که از مردم جاهل می‌بیند، از رنج جاهلان زمان پیامبر(ص) بیشتر است؛ این نشات گرفته از این است که ما باید به فرهنگ مهدوی در کشور و تربیت افراد بیشتر توجه کنیم.

لاریجانی اضافه کرد: عصر حاضر، عصر انسان‌های معلق و بدون اتکاست که بحران‌های روحی و به هم ریختگی خانواده‌ها نیز ریشه در همین عصر و تفکر مادی دارد. انسان مضطرب در این دوره به عالم مضطرب گسترش یافته که آن را همواره از طریق رسانه‌ها گسترش داده است. بنده معتقدم این آفت دنیای امروز است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه قدرتمندان جلسه می‌گذارند که به عراق و افغانستان حمله کنند و آن را زیر چتر مبارزه با تروریست قانونی جلوه دهند و یا سلاح به کشورها ارسال کرده و مقابل مردم بی‌دفاع در سوریه بایستند، نشان‌دهنده نبود هویت و تفکر مهدوی در اینهاست.

رئیس قوه مقننه در همین زمینه تاکید کرد: در این شرایط، نظریه منجی دنیای دیگری را شکل می‌دهد. انسان تربیت شده در مدرسه مهدوی، انسانی کاملا امیدوار به آینده است.

لاریجانی افزود: پذیرش تفکر ولایت تکمیلی امام زمان (عج) تلقی بزرگ و انکارناپذیر برای انسان‌هاست که از این جهت یاس در انسان‌ها با تفکرات مهدوی وجود ندارد و این افراد هیچ‌گاه مایوس نمی‌شوند.

وی در ادامه سخنانش یاس و بی‌هویتی را منشاء عقب‌افتادگی در انسان‌ها و دنیای امروز دانست و گفت: جامعه بی‌هویت نیز مانند انسان‌های بی‌هویت رو به عقب می‌رود و همواره دچار ناهنجاری‌هاست، اما انسان‌های تربیت یافته در فرهنگ و مکتب مهدوی هیچ‌گاه از آینده مایوس نشده و همواره برای نجات از وضع فعلی و رسیدن به آینده روشن تلاش می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به اشغال عراق توسط آمریکا و پیامدهای آن برای سربازان آمریکایی اشاره کرد و افزود: در اشغال عراق، گزارش‌های زیادی وجود دارد که سربازان آمریکایی که با هزینه‌های زیادی به این کشور اعزام شده بودند، دچار بحران هویت و سرخوردگی شدند که البته در افغانستان هم آمریکا سرخورده شد و به جایی رسید که با طالبان دور میز فالوده خوری نشستند.

لاریجانی ادامه داد: نقطه مقابل شکست آمریکا در عراق و افغانستان پیروزی مجاهدانه مقاومت در جنگ 33 روزه بود چرا که در این جنگ همه دیدند که مقاومت بر پایه مکتب مهدویت باعث شد تا حق بر باطل پیروز شود.

وی با بیان اینکه چگونگی قرابت ما به آن حضرت به این موضوع بستگی دارد که ما چگونه به او نزدیک شویم، اضافه کرد: در نامه‌ای از حضرت ولی‌عصر به یکی از نزدیکانش آمده است که اگر شیعیان ما در عهد و پیمانی‌که با ولی خود بسته‌اند، پایبند باشند ظهور ما را خواهند دید البته نمونه‌های بسیاری از این‌گونه احادیث وجود دارد.

لاریجانی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه بهترین برنامه‌ها باید توسط انسان‌های شایسته ایجاد شود، گفت: یکی از دلایل شکست مارکسیست این بود که انسان‌ها به کاری که انجام می‌دادند اعتقاد نداشتند و در این مسیر تربیت نشده بودند.

وی در ادامه به تعریفی از منتظران واقعی در جامعه مهدوی اشاره و تصریح کرد: منتظران واقعی کسانی هستند که در هموار کردن مسیر ظهور تلاش می‌کنند و این نشان‌دهنده بلوغ بشریت و آزادی از غرایض حیوانی است.

رئیس مجلس افزود: در بسیاری از جنگ‌ها و نزاع‌ها، کینه‌توزی یک عامل مشترک و موثر است. اگر جامعه اسلامی می خواهد در راستای فرهنگ مهدویت حرکت کند، باید دوستی و محبت را پایه همه کارهایش قرار دهد.

لاریجانی در همین زمینه اظهار داشت: آرمان مبارزه با استکبار و استعمار باید آرمان همه مسلمانان جهان باشد چرا که وعده حق درباره ظهور مهدی موعود(عج)، در این شرایط محقق می‌شود. آماده بودن منتظران به روحیه مجاهدان مربوط می‌شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه خاورمیانه امروز در آینده نزدیک به خاورمیانه جدید تغییر می‌یابد، گفت: به‌طور قطع خاورمیانه امروز ناپایدار است و خاورمیانه جدید به زودی شکل خواهد گرفت و این با تلاش و مجاهدت اسلامی محقق خواهد شد نه با ترور و اعمال متحجرانه.

لاریجانی همچنین اضافه کرد: جامعه مهدوی بر اساس مودت و دوستی شکل می‌گیرد، نه با ترور، زور، اسلحه و حملات جگرخوارانه.

وی در ادامه مجاهدت اسلامی را باعث سرافرازی ملت‌های مسلمان در عصر حاضر دانست و تاکید کرد: آرمان مهدوی نشان می‌دهد که تلاش‌گر بودن و خدمت مجاهدانه نمونه‌ای از تربیت مهدوی است. روحیه کار و تلاش و وجدان کاری از موضوعات مهم تربیت مکتب مهدوی است که باید به آن توجه شود.

رئیس مجلس با انتقاد نسبت به کم‌توجهی به اصل هشتم قانون اساسی گفت: یکی از مسائل مهم که در اصل هشتم قانون اساسی کشور ما به آن تاکید شده، امر به معروف و نهی از منکر است که بنده معتقدم این یکی از اصول مهم تربیت مهدوی است. نباید به امر به معروف و نهی از منکر نگاه تقنینی داشت بلکه باید آن را توسط تک تک افراد جامعه گسترش داد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نشان‌دهنده دوستی و هم‌سرنوشتی افراد جامعه است. اگر در جوامع دیگر که به آن بی‌توجهی می‌شود نشان‌دهنده این است که در این جوامع افراد برای سرنوشت خود و جامعه‌شان ارزش قائل نبوده و به آن بی‌توجه هستند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها