جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

کنترل صددرصدی مرزهای کشور در زمان انتخابات

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کنترل صددرصدی مرزهای کشور در زمان انتخابات خبرداد.
کد خبر: ۵۷۳۱۵۷
کنترل صددرصدی مرزهای کشور در زمان انتخابات

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار احمد گراوند صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک خلق حماسه سیاسی توسط ملت شریف ایران در انتخابات، گفت: مرزبانی نیروی انتظامی همانند سایر رده های ناجا، اقدامات گسترده و همه جانبه ای از اول دیماه 91 در مرزهای کشور برای امنیت انتخابات انجام داد.

وی به اجرای 17 طرح انسداد در نوار مرزی و نیز استقرار نیرو در 555 نقطه در خلاء های مرزی از اول دیماه تا کنون اشاره کرد و افزود: به هر میزان که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شدیم، شیب کنترل مرز را ارتقاء داده به نحوی که در خرداد ماه به اوج خود رسید؛ همچنین نزدیک انتخابات، کنترل صددرصدی مرزهای کشور صورت پذیرفت.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به برگزاری دو همایش منطقه ای در شمال غرب، شرق و جنوب شرق، اظهارداشت: طی این مدت 34 جلسه توجیهی برای آموزش نیروهای مرزبانی برای تامین امنیت انتخابات برگزار شد.

سردار گراوند خاطرنشان کرد: طی این مدت، 26 ملاقات مرزی با کشورهای همسایه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که در این ملاقات ها، هشدارهای لازم مبنی بر کنترل مرز از سوی کشورهای مزبور اعلام شد که در صورت هر گونه تخلف از سوی آنان، برخورد جدی از سوی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.

این مقام انتظامی افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات، مرزبانی ناجا، 15 هزار نیرو به منظور تامین امنیت صندوق های آراء در اختیار فرماندهی انتظامی استان ها قرار داد، همچنین هشت هزار نیروی احتیاط در شهرهای مرزی در نظر گرفته شد و باقیمانده نیروها نیز کنترل انسداد نوار مرزی را با تمام توان و قوا انجام دادند.

وی اضافه کرد: در سه ماهه چهارم سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 90، فعالیت های مرزبانی نیروی انتظامی در امر قاچاق کالا، سرقت احشام، مواد مخدر و.... افزایش خوبی داشته است.

جانشین مرزبانی ناجا همچنین با اشاره به کاهش 50 درصدی آمار شهدای مرزبانی در مقابله با اشرار و متجاوزان مرزی، افزود: طی این مدت رد زنی و کمین بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش صددرصدی کشفیات تجهیزات دریافت از ماهواره، ارز و طلا، 29 درصدی موادمخدر، 85 درصدی قاچاق سوخت، چهار درصدی قاچاق سیگار، 11 درصدی احشام، 42 درصدی لوازم آرایشی در سه ماهه اول سال 92 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.

سردار گراوند با اشاره به افزایش پنج درصدی هلاکت اشرار از کاهش 45 درصدی شهدای مرزبانی ناجا طی این مدت خبرداد و افزود: همچنین کمین و رد زنی نیروهای مرزبانی هشت درصد افزایش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها