صعود چشمگیر ایران در رده‌بندی فیفا

15 پله صعود در جهان رده چهارم آسیا

سایت فیفا: قوچان نژاد بهترین آسیاست؛

خبرگزاری های دنیا از صعود ایران به جام جهانی می گویند

صعود تیم ملی فوتبال ایران به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و مطبوعات مختلف دنیا داشت.
کد خبر: ۵۷۲۵۱۰
خبرگزاری های دنیا از صعود ایران به جام جهانی می گویند


سایت جام جم ورزشی / سی ان ان، بی بی سی، گاردین، ساکرنت ، ورلدساکر، نیویورک تایمز، اکسپرس،  و ده ها خبرگزاری و رسانه دیگر مطرح دنیا ضمن اشاره به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی تحلیلی کوتاه از عملکرد تیم  ملی و به خصوص رضا قوچان نژاد داشتند.
سایت فیفا: ایران بهترین دفاع آسیا را دارد
سایت فیفا در گزارشی صعود تیم های ملی ایران ،  کره جنوبی و استرالیا به جام جهانی 2014 برزیل را مورد تحلیل قرار داد. این سایت نوشت :" پرده نمایش رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا با صعود چهار تیم مطرح قاره پایین آمد.
ژاپن زودتر از بقیه تیم های آسیایی صعود خود را به جام جهانی مسجل کرد و پس از آن استرالیا، ایران و کره جنوبی  به آنها پیوستند. اردن و ازبکستان نیز به پلی آف رسیدند."
این سایت در ادامه درباره نحوه صعود تیم  ملی فوتبال ایران به رقابتهای جام جهانی 2014  برزیل نوشت:" تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام  جهانی 2010 آفریقای جنوبی عملکردی ناامید کننده داشت و با گل پارک جی سونگ در آخرین بازی از صعود به جام جهانی بازماند اما در مقدماتی جام جهانی 2014 اوضاع به گونه دیگری پیش رفت. شاگردان  چوی کانگ هائه در بازی روز 18 ژوئن تیم برتر میدان بودند اما رضا قوچان نژاد با یک حرکت زیبا و جا گذاشتن مدافع کره گل صعود ایران به جام جهانی را به ثمر رساند. "
این سایت در  ادامه گزارش خود آورد:" رضا قوچان عملکرد خیره کننده ای در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل داشت. او در دیدار با کره مهم ترین گل زندگی خود را به ثمر رساند تا علاوه بر اینکه بهترین بازیکن  تیم ایران در این رقابتها باشد یکی از بهترین بازیکنان این دوره از رقابت ها لقب بگیرد. این بازیکن که بهترین بازیکن این روزهای فوتبال آسیاست سومین گل خود را در این رقابتها مقابل کره جنوبی به ثمر رساند، گلی که ایران را برای چهارمین بار به جام جهانی برد."
سایت فیفا در ادامه گزارش خود به عملکرد خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت:" تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل تنها دو گل دریافت کرد تا در میان تیم های آسیایی بهترین خط دفاع را در رقابتهای مقدماتی داشته باشد. ایران گل های خود را در برابر ازبکستان  و لبنان دریافت کرد. "

سایت ویداس پرتغال: یک پرتغالی تیم ملی را به جام جهانی برد
سایت های ویداس پرتغالی و مایس پرتغال هم همانند سایت فیفا به تیم های صعود کرده آسیایی به جام جهانی 2014 برزیل پرداختند اما به دلیل اینکه سرمربی تیم ملی ایران پرتغالی است به صعود ایران اهمیت بیشتری دادند. سایت مایس نوشت:" تیم ملی فوتبال ایران با سرمربی پرتغالی خود صعودی شیرین به جام جهانی 2014 برزیل داشت. حالا باید دید که تیم ملی فوتبال ایران با کروش در برزیل چه عملکردی خواهد داشت."  سایت ویداس نیز با اشاره به نقش کروش در صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل در گزارش خود  چنین نوشت:" یک پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران را پس از یک دوره غیبت دوباره به جام جهانی رساند. حالا کروش قهرمانی ملی ایران است البته رضا قوچان نژاد نیز محبوبیت فوق العاده ای در میان مردم ایران پیدا کرده است. "
AFC: کره هرگز فرصت جبران پیدا نکرد
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با اشاره به صعود تیم های استرالیا، کره جنوبی و ایران به جام جهانی نوشت:" تیم ملی فوتبال ایران در حالی موفق به شکست تیم ملی کره شد که کره تیم برتر میدان بود. گل ایرانی ها به دلیل اشتباه مسلم مدافع کره ای رقم خورد و کره ای در ادامه بازی دیگر هرگز فرصت جبران این گل را پیدا نکردند. کره ای پس از دریافت این گل عصبی و ناراحت به بازی ادامه دادند و نتواستند که این نتیجه را جبران کنند . آنها با وجود این شکست برای هشتمین بار به رقابتهای جام جهانی فوتبال راه یافتند.
گاردین: ایران شیرین ترین صعود را داشت
سایت خبری گاردین نیز با عکس امیر حسین صادقی مدافع تیم  ملی فوتبال ایران را که در حالی که اشک می ریخت بر روی خروجی خود قرار داد و با اشاره شادی وصف ناپذیر این بازیکن و سایر بازیکنان ایرانی نوشت:" تیم ملی فوتبال ایران شیرین ترین صعود را در میان سایر تیم های آسیایی به جام جهانی داشت. تیم  ملی فوتبال ایران در گروه A  مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل ، منطقه آسیا، با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی در ورزشگاه مونسو شهر اولسان به عنوان تیم  نخست گروه خود به جام جهانی صعود کرد. "
سایت امارات: مردم ایران به وجد آمدند
سایت عربی امارات 247 نیز به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 برزیل اشاره کرد و بیشتر به شادی های خیابانی مردم ایران پرداخت . این سایت در گزارش خود آورد:" پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 برزیل مردم ایران در شهرهای مختلف به خیابان ها آمدند و به شادی پرداختند. صعود ایرانی ها به جام جهانی مردم ایران را به وجد آورد و باعث شد آنها تا نیمه های شب به شادی کردن در خیابان ها بپردازند. "

خبرگزاری آلمان: خدای فوتبال به ایران رو کرد
خبرگزاری آلمانی د.پ.آ در گزارشی از شادی مردم ایران به خاطر پیروزی ملی پوشان فوتبال این کشور بر کره جنوبی و راهیابی به جام جهانی،نوشت:سرانجام خدای فوتبال بار دیگر به ایران رو کرد و تیم ملی این کشور یکی از ۳۲ تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال در برزیل شد.
این مطلب می افزاید: حتی خوشبین ترین کارشناسان فوتبال و حامیان تیم ملی ایران نیز امیدوار به تحقق چنین معجزه ای در اولسان نبودند و به همین خاطر وقتی ملی پوشان ایرانی کره ای ها را در زمین خودشان با نتیجه یک بر صفر شکست دادند و به عنوان تیم نخست گروه راهی جام جهانی برزیل شدند، این پیروزی به صورت بی سابقه ای مورد تمجید و تشویق هواداران قرار گرفت.

 رسانه های کره: کره گرفتار تکنیک ایران شد

رسانه های کره جنوبی پس از باخت یک بر صفر تیم این کشور مقابل ایران از تاکتیک های چوی کانگ هی انتقاد کردند و گزارش دادند: تیم کره جنوبی در واقع در ورطه تکنیک سرمربی و تیم ایران گرفتار شده بود.
رسانه های گروهی کره جنوبی روز چهارشنبه مطالب انتقادی متعددی از عملکرد سرمربی و تیم ملی فوتبال کره منتشر کردند.
در این گزارش های مطبوعاتی و تلویزیونی آمده است : کره ای ها دائم روی سانترهای بلند کار می کردند و هیچ برنامه ای غیر از این نداشتند.
گزارش ها می افزاید، تمرکز مربی و بازیکنان بر این شیوه بازی همان چیزی بود که تیم ملی ایران می خواست و تیم ملی کره در واقع در ورطه تکنیک سرمربی و تیم ملی ایران گرفتار شده بود.
تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب در ورزشگاه مونسون کره جنوبی یک بر صفر حریف دیرینه خود را شکست دادو برای اولین بار به عنوان صدرنشین گروه به جام جهانی راه یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهنام نجفی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
۰
۰
با تشكر از پوشش خبریتان.....اینبار صد مرتبه شیرین‌تر بدون هیچ حرف و حدیثی به جام جهانی رفتیم.. به امید شیرینیه روزی كه برترین جهان باشیم
افشین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
۰
۰
خدا پشت و پناهشون باشه دل یه ملت رو شاد كردند.دم كی روش عزیز و تمام بازیكن ها گرم بخصوص سید جلال با اون دفاعش.حقا كه پرسپولیسیه--------------------
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها