طرح غنی سازی اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برگزار شد؛

اجرای بیش از 1500 برنامه فرهنگی و آموزشی

مخاطبان این مطلب، بیشتر نوجوانان و حتی جوانانی هستند که حاضرند در فصل تابستان، ساعت‌های زیادی را صرف بازی‌های مجازی کنند.
کد خبر: ۵۷۱۴۵۲
بازی​های مجازی در فصل تابستان

اگر در فصل گرما به «گیم‌ نت‌ها» سری بزنید، این فضاهای عمدتا کوچک، مملو از کودکان و نوجوانانی است که تابستانشان را پای بازی‌های رایانه‌ای به پاییز می‌رسانند.

شاید با خودتان فکر کنید با آن‌که امروزه در اغلب خانه‌ها، رایانه وجود دارد، بازار گیم‌نت‌ها در فصل تابستان، نباید به پررونقی سال‌های قبل باشد، اما نباید از یاد برد که بازی‌های شبکه‌ای و گروهی بازی کردن، باعث شده که فضای گیم‌نت‌ها به فضایی رقابتی تبدیل شود که ایجاد چنین فضای پرهیجانی در خانه‌ها، امکانپذیر نیست.

یعنی تا وقتی​بازی‌های گروهی و رقابت‌های جمعی در فضای مجازی طرفدار داشته باشد، گیم‌نت‌ها نیز از رونق نمی‌افتند و اوج این رقابت‌های گروهی نیز در فصل تابستان به وجود می‌آید که دانش‌آموزان از درس و تحصیل فارغ شده‌اند و وقت آزاد بیشتری برای بازی‌های رایانه‌ای دارند.

با آن‌که امروزه محیط بسیاری از گیم‌نت‌ها با موازین اخلاقی و فرهنگی منافات دارد و واقعا برخی گیم‌نت‌ها محیط سالمی برای گذراندن اوقات فراغت ـ بخصوص برای کودکان کم سن و سال نیست، اما برای بسیاری از دانش‌آموزان کشور، تابستان با بازی‌های رایانه‌ای در گیم‌نت‌ها گره خورده است.

بازی‌های آنلاین با حضور ده‌ها هزار نفر

جدای از بازی در فضای گیم‌نت‌ها، این روزها بازی‌های آنلاین نیز از محبوبیت زیادی بین جوانان برخوردار است.

با آغاز فصل تابستان، آمار شرکت‌کنندگان در این‌گونه بازی‌ها هم زیاد می‌شود و البته طی سال‌های اخیر، تعداد بازی‌های آنلاین هم زیاد شده است.

یکی از محبوب‌ترین بازی‌هایی که در فصل تابستان، تعداد شرکت‌کنندگانش بالا می‌رود و به اوج محبوبیت می‌رسد، بازی‌های استراتژیک آنلاین است که در ایران، طرفداران زیادی دارد.

مثلا در یکی از بازی‌های آنلاین بازیکن موظف است که یک زمین خالی را به یک کشور قدرتمند و بزرگ تبدیل کند و بازیکن در نقش پادشاه آن سرزمین، باید تصمیمات معقولی بگیرد وگرنه کشورش مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرد.تعداد شرکت‌کنندگان این بازی‌های آنلاین با فرارسیدن هر تعطیلی، سیر صعودی به خود می‌گیرد و در فصل تابستان به بالاترین تعداد شرکت‌کننده می‌رسد.

اغلب بازی‌های آنلاین با جوایز مختلف همراه است و همین که فرد حس می‌کند با یک انسان و نه با یک ماشین بازی می‌کند، فضای بازی را پرهیجان‌تر احساس می‌کند.

شاید در دهه‌های گذشته، کمتر کسی حاضر بود تمام تعطیلات تابستان خود را پای بازی‌های کامپیوتری صرف کند، اما اغلب افرادی که در رده‌های بالاتر بازی‌های آنلاین قرار دارند، اغراق نیست اگر بگوییم در فصل پررقابت تابستان، تمام وقت آنلاین هستند و تابستانشان را در بازی‌های مجازی غرق می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها