وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه آهن میانه – اردبیل تصریح کرد: هم اکنون از مجموع 175 کیلومتری مسیر ریل گذاری بیش از 80 کیلومتر آغاز شده است و ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل نیز در حال ساخت است که بزودی افتتاح می شود.
کد خبر: ۵۷۰۹۱۷
آغاز ریل گذاری 80 کیلومتر از راه آهن میانه - اردبیل

علی نیکزاد در بازدید از پروژه راه آهن میانه - اردبیل به بررسی مشکلات اجرایی، نظارت بر عملکرد پیمانکاران قطعات مختلف این طرح و ارائه راهکار برای تسریع در عملیات اجرایی پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با بیان اینکه دولت عزم خود جزم کرده که تا آخرین لحظات نیز کارها را پیش ببرد، گفت: بر این اساس سفرهای متعددی را به منظور تسریع در اجرای طرح ها و نیز بررسی مشکلات به استان ها انجام می دهیم، که سفر به استان اردبیل نیز با این هدف پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این سفرها گره بسیاری از مشکلات بویژه در بخش اعتباری باز می شود، ادامه داد: فعالیت بخش راه بویژه در حوزه ریلی در دولت دهم چندین برابر قبل شده و اجرای آنها نظارت مستمر نیاز دارد، کارهای بزرگی صورت گرفته که بسیاری از این طرح ها در حال اتمام است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه آهن میانه – اردبیل برای استان های شمال غرب کشور تصریح کرد: این طرح با وجود گذشت بیش از 10 سال از آغاز اجرایی ، در دولت نهم و دهم مورد توجه قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات مناسب هم اکنون به مرحله بسیار خوبی رسیده است.

نیکزاد با بیان اینکه اعتقاد داریم که این پروژه باید به مانند پروژه سنگین راه اردبیل – سرچم و با مشارکت ملی و استانی عملیاتی و به اتمام برسد، تصریح کرد: قرار بود که این پروژه را به جای مطلوبی برسانیم، اما برخی مشکلات در تخصیص اعتبارات این طرح را با مشکل مواجه کرد.

وی متذکر شد: در سال گذشته تنها 18 درصد اعتبارات مصوب این طرح تخصیص یافت که موجب کندی روند اجرا شد، اما با تزریق 700 میلیارد ریال علاوه بر اینکه تمام طلب پیمانکاران پرداخت شد، روند ساخت نیز تسریع شده است.

نیکزاد به سنگینی کار در این مسیر بویژه برای ساخت راه ریلی اشاره کرد و افزود: راه آهن میانه – اردبیل 24 کیلیومتر تونل و بیش از 10 پل بزرگ و کوچک دارد که تاکنون بیش از 20 کیلومتر از تونل اجرا و یا در حال اجرا است و بقیه نیز بزودی عملیاتی خواهد شد.

newsQrCode
برچسب ها: میانه اردبیل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها