مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد:

افزایش قیمت بلیت قطار از مهرماه

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هم‌اکنون 8500 کیلومتر راه آهن در ۱۱ استان در حال ساخت است و تا اوایل سال ۹۴ تمام استانها در سطح کشور از شبکه ریلی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۰۹۱۹
برخورداری همه استانها از راه‌آهن تا سال ۹۴

علی نیکزاد میزان راه‌های ساخته شده در این دوره را 6.1 برابر بیشتر از راه‌های ساخته شده در دولت‌های قبلی عنوان و اظهار کرد:‌ در دولتهای نهم و دهم ۱۱ هزار کیلومتر راه آهن در کشور در دست ساخت قرار گرفت که 2500 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی مهم‌ترین پروژه ریلی دولت‌های نهم و دهم را اتصال راه‌آهن سراسری به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از راه آهن گرگان - اینچه برون، جمهوری اسلامی ایران به راه آهن ترکمنستان و قزاقستان متصل شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این قطعه به صورت مشترک از سوی سه کشور در دستور ساخت قرار گرفت که جمهوری اسلامی ایران سهم شبکه ریلی خود را تا اینچه برون به بهره‌برداری رساند.

نیکزاد افزود: محور راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد نیز که شهرهای بین راهی را هم شامل می‌شود با موافقت رئیس‌جمهور و پیگیری استان خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور اولویت این شبکه ریلی در مرحله نخست، قطعه بجنورد - مشهد به مسافت ۳۰۲ کیلومتر است که اجرای آن با حضور رئیس‌جمهور و اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ طول مسافت راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد حدود ۶۵۵ کیلومتر با تونلی به طول 4.7 کیلومتر است که برای ساخت آن ۹۶۰ میلیون یورو اعتبار ارزی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۳ مرحله نخست آن به اتمام می‌رسد.

نیکزاد گفت: در دولتهای نهم و دهم در بخش راهسازی کارهای بزرگی انجام شد؛ بطوری که در این مدت ۱۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی در مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار آسفالت شد. همچنین ۵۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و راه روستایی در سطح کشور ساخته شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: میزان راههای ساخته شده در این دوره 6.1 برابر بیشتر از راههای ساخته شده در دولتهای قبلی است.

به گفته وی هم اکنون 41 هزار و ۵۰۰ کیلومتر انواع راه در سطح کشور در حال ساخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها