دانشمندان یک ظرف میوه ساخته اند که به وسیله یک حسگر می تواند آن دسته از مواد شیمیایی را تشخیص دهد که از میوه طی فرآیند رسیده شدن آزاد می شود.
کد خبر: ۵۷۰۸۴۱
ظرفی که فاسد شدن میوه را هشدار می دهد

وقتی که این سطوح شیمیایی که به آنها آنزیم گفته می شود، افزایش یافته می تواند محرکی برای فساد میوه باشد.

سیستمی که دانشمندان آن را ساخته و ارائه داده اند می تواند به کاربر بگوید که اکنون زمان مصرف کردن میوه ها است، در غیر این صورت آنها فاسد خواهند شد.

این ظرف میوه توسط یک دانشجوی طراحی از دانشگاه «برونل» لندن به نام «جانگیت چوزا» طراحی شده است.

طراحی این ظرف میوه با الهام از آماری صورت گرفته که نشان می دهد سالانه 440 هزار تن میوه از هر خانه در بریتانیا دور ریخته می شود.

دستگاه «چوزا» تنها یکی از دستگاه هایی است که امسال در نمایشگاه مهندسی و طراحی دانشگاه برونل به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه از پنجشنبه 23 خرداد آغاز شده و تا یکشنبه 26 خرداد ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه نوآوری طراحان دانشکده طراحی و مهندسی دانشگاه برونل را به نمایش گذاشته است.

در میان دستگاه های به نمایش گذاشته شده می توان همچنین به دستگاهی اشاره کرد که اندازه مصرف شیر توسط نوزاد را مشخص می کند، دستگاهی که به رهایی از استرس کمک می کند و دستگاهی که به افراد ناتوان کمک می کند از ضدعرق استفاده کنند.

«پیتر هانت» طراح دستگاه بررسی حجم مصرفی شیر مادر توسط نوزاد است و این دستگاه را با این هدف طراحی کرده که به مادر این آرامش خاطر را بدهد که اطمینان حاصل کند نوزادش تغذیه سالم و کافی داشته است. نکته جالب درباره این دستگاه این است که کارش را بدون دخالت در فرآیند شیر خورد نوزاد انجام می دهد.

جانی کانر طراح دستگاه مچی «Zen» است که ظاهری شبیه به ساعت دارد اما به حسگرهایی مجهز شده که می تواند افزایش ضربان قلب و سایر علایم بیولوژیکی ناشی از اضطراب را اندازه گیری کند. پس از ثبت این اندازه ها، دستگاه به کاربر خود هشدار داده و برای رهایی از استرس به کاربر کمک می کند.

دستگاه تمیز کردن دست بیمارانی که نمی توانند انگشتانشان را در نتیجه سکته خم کنند، دستگاه آلبا که به کودکان دارای اختلالات گفتاری کمک می کند و سیستم «جی پی اسی» که در کلاس موتور سواری نصب شده و مسیر را به وی نشان می دهد از جمله دستگاه های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه هستند.

در این نمایشگاه حدود 300 نوآوری از دانشجویان و شرکت های مختلف به نمایش گذاشته شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها