۱۱۰ میلیارد تومان سهمیه اعتبار قرض الحسنه مشاغل خانگی به استان اختصاص یافت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خبر داد :

۱۱۰ میلیارد تومان سهمیه اعتبار قرض الحسنه مشاغل خانگی به استان اختصاص یافت

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص رقم سه هزار میلیارد تومان برای طرح‌های مشاغل خانگی خبر داد و گفت: در صورت تصویب شورای پول و اعتبار وام 15 میلیون تومانی مشاغل خانگی به 20 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۶۸۲۱۹
احتمال افزایش وام مشاغل خانگی به 20 میلیون تومان

علی اکبر لبافی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سیستم بانکی در آخرین جلسه شورای عالی کار در حضور معاون اول رییس جمهوری تعهد کرد که تا ابلاغ سهم جدید، پرداخت تسهیلات همه طرح‌های قبلی از جمله مشاغل خرد و خانگی به روند گذشته ادامه یابد که خوشبختانه تا کنون در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: در بحث تامین اعتبار مشاغل خانگی مشارکت و موافقت سیستم بانکی، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را گرفته‌ایم و در حوزه مشاغل خانگی سه هزار میلیارد تومان اعتبار درخواست کرده‌ایم که باید به تایید شورای عالی پول و اعتبار برسد.

لبافی درباره افزایش وام مشاغل خانگی نیز، گفت: میزان وام مشاغل خانگی 15 میلیون تومان است که همچون روال گذشته ادامه دارد اما افزایش میزان وام به 20 میلیون تومان را پیشنهاد کرده‌ایم که طبعا باید در شورا به توافق برسد و پس از تایید وام 15 میلیون تومانی مشاغل خانگی را به 20 میلیون تومان افزایش خواهیم داد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در ادامه گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش میزان وام از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان، تعداد متقاضیان کمتری شانس گرفتن وام را پیدا نمی کنند؟ اظهارکرد: عده‌ای معتقدند که اگر این افزایش صورت گیرد چون منابع محدود است تعداد کسانی که وام می‌گیرند کمتر می‌شود، اما در حقیقت این وام برای خرید ابزار کار است و چون عمده متقاضیان ثبت نام را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند برای خرید ابزار کارشان نیاز به ارقام بیش از 15 میلیون تومان دارند.

به گفته لبافی وام مشاغل خانگی تنها برای خرید ابزار کار است و با استناد به ارائه مدارک در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

newsQrCode
برچسب ها: وام مشاغل خانگی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها