پس از ناکامی زنان فوتبالیست در رقابت‌های مقدماتی آسیا ؛

شجاعی: جام جهانی از دستمان پرید

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال می گوید: با شکست سنگینی که مقابل فیلپین متحمل شدیم جام جهانی 2015 برای ایران از دست رفت.
کد خبر: ۵۶۵۰۹۲
شجاعی: جام جهانی  از دستمان پرید


 فریده شجاعی درباره نتیجه‌ ضعیف تیم فوتبال بانوان ایران مقابل فیلیپین در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا،‌ اظهار کرد: ما انتظار چنین نتیجه‌ای در مقابل فیلیپین نداشتیم. اما هلنا قبل از مسابقه تماس گرفت و عنوان کرد که فیلیپین 16 بازیکن َآمریکایی را آورده است و هیچ کدام از بازیکنان آنها بومی نبوده‌اند. به نظر می‌رسد که این تیم برای قهرمانی در این مسابقات حاضر شده است.

وی ادامه داد: همچنین تیمی که ما به بنگلادش اعزام کردیم، تیم اصلی ما نبود. ما می‌خواستیم در این رقابت‌ها قدرتمند ظاهر شویم، اما همان طور که می دانید نتوانستیم چهار، پنج بازیکن فوتسال را به این رقابت‌ها ببریم. چون آنها مسابقات مهمی را در پیش داشتند. به همین دلیل اعزام آنها منتفی شد. از سویی هم بیان محمودی که یک مهره کلیدی برای تیم ماست آسیب دیده بود و به همین دلیل به این رقابت‌ها اعزام نشد.

شجاعی افزود: مریم رحیمی، دیگر آسیب دیده تیم ملی بود که نتوانست در این مسابقه حاضر شود و ما از نبود این بازیکن ضربه خوردیم. همچنین چند بازیکن هم به دلیل بی‌انضباطی به این رقابت‌ها اعزام نشدند . در مجموع تیم ملی فوتبال بانوان 9 بازیکن اصلی خود را در این رقابت‌ها به همراه نداشت.

وی درباره این که به نظر می‌رسد با کسب این نتیجه‌ صعود ایران به مرحله بعدی رقابت‌ها منتفی است؟ گفت: اصلا فکر صعود را نکنید. ما فکر می‌کردیم که رقیب اصلی ما در این مسابقات تایلند است. اما در مقابل فیلیپین چنین شکستی خوردیم و دیگر شرایط صعود به مرحله دیگر وجود ندارد و جام جهانی هم پرید.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال درباره این که فکر نمی‌کنید که اگر اردوهای تیم ملی به صورت منسجم تر و با فاصله کمتری برگزار می‌شد می‌توانستیم نتیجه‌ بهتری بگیریم؟ گفت: اردوهای تیم ملی بر اساس برنامه‌ریزی‌های کاستا بوده است و این صلاح مربی است که چنین برنامه‌ریزی داشته باشد. شاید من در برخی موارد به اردوهای برخی از تیم‌ها اعتراض داشته باشم، اما دخالتی نمی‌کنم، چون مسئولیت این موضوع با مربی است . ما بازی‌های تدارکاتی خوبی داشتیم و حتی تیم را به تورنمنت روسیه اعزام کردیم، اما قبول کنید که بد آوردیم.

وی درباره این که حضور کاستا در ایران برای صعود تیم ملی از این مرحله بوده است. آیا از عملکرد او رضایت دارید؟ گفت: ما انتظار معجزه از مربیان نداریم و باید در حد معقول از آنها انتظار داشته باشیم. احتمال این که بتوانیم از گروه خود به مرحله بعد صعود کنیم، کم بود، اما این احتمال را نمی دادیم که از فیلیپین شکست بخوریم. باید عملکرد ایران در این رقابت‌ها مورد بررسی قرار گیرد و اجازه بدهید که این مسابقات به پایان برسد تا در این باره نظر بدهیم.

شجاعی در پاسخ به این که آیا پس از پایان این رقابت‌ها همکاری خود را با کاستا به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه خواهید داد؟ به ایسنا گفت: قرارداد کاستا تا شهریور است و در آن زمان با او جلسه‌ای خواهیم داشت، اما حالا تمرکز ما روی فوتسال است، چون این بار می‌خواهیم مقام اول یا دوم آسیا را بدست آوریم. همچنین ما برای فوتبال زیر 16 سال برنامه‌ریزی می‌کنیم که در شهریور به مسابقات مقدماتی آسیا در چین اعزام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها