71 امتیاز نیمه اول، 84 امتیاز نیمه دوم

قلعه نوبی، ارباب نیمه مربیان

احسانی: نمی‌دانم چرا قلعه‌نویی نیامد

بی اعتنایی کروش به سمینار دانش افزایی مربیان

کمیته آموزش فدراسیون هر ساله چنین همایشی را برای دانش‌افزایی مربیان فوتبال برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۶۵۰۲۸
بی اعتنایی کروش به سمینار دانش افزایی مربیان

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با مثبت ارزیابی کردن بازخورد مربیان نسبت به برگزاری سمینار دانش‌افزایی مدرسین و مربیان گفت: با تمام احترامی که برای حرفه‌ای‌گری کی‌روش قائل هستم اما اگر او در این جلسه شرکت می‌کرد هم به نفع خودش بود و هم تیمش.

دکتر محمد احسانی درباره سمینار دو روزه دانش‌افزایی مدرسین و مربیان و لزوم برگزاری این دوره‌ها که البته با استقبال کم‌نظیر مربیان کشور مواجه شده بود،  اظهار کرد: کمیته آموزش فدراسیون هر ساله چنین همایشی را برای دانش‌افزایی مربیان فوتبال برگزار می‌کند اما ما امسال آن را کمی گسترده‌تر برگزار کردیم چون تعداد مربیان A لایسنس و پرولایسنس زیاد شده است و نیاز به آموزش‌ها و دوره‌های جدید داریم. این کلاس‌ها به نوعی بازآموزی بود که همه فدراسیون‌ها آن را برگزار می‌کنند.

وی افزود: دقیقا مانند نظام‌پزشکی و نظام مهندسی که هر کسی کارت فعالیتش را می‌گیرد می‌بایست سالانه در دوره‌های یکی، دو روزه تخصصی بازآموزی شرکت کند و به نوعی آپدیت شود. در فوتبال هم فیفا چنین مصوبه‌ای را دارد و مربیان شاغل در سطح اول فوتبال مملکت می‌بایست مدرک مربی‌گری A داشته باشند و به منظور بازآموزی سالانه در این دوره‌ها شرکت کنند. ما سعی کردیم در این دوره از بهترین مدرسین و مربیان فوتبال استفاده کنیم.

رییس کمیته آموزش فدراسیون درباره بازخورد این دوره از سوی مربیان کشور نیز گفت: من هیچ وقت از کار خودم راضی نمی‌شوم و همیشه تلاش می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم اما ظاهرا بازخورد خوبی وجود داشته و اکثریت مربیان حاضر در این دوره از ما و فدراسیون تشکر کردند. ما نظرات همه آن‌ها جمع کردیم تا در نحوه برگزاری دوره‌های بعدی آن را اعمال کنیم. در پایان روز دوم جلسه پرسش و پاسخ دو ساعته‌ای هم برگزار شد که البته ما دوست داریم این جلسات بیشتر باشد اما با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان، اگر هر کدام تنها بخواهند چند دقیقه صحبت کنند، فرصت نمی‌شود.

احسانی در پاسخ به اینکه آیا صحت دارد مربیانی که در این دوره‌ها شرکت نکرده‌اند طبق قانون اجازه مربی‌گری در فصل آینده لیگ برتر را نخواهند داشت گفت: شرکت در این دوره‌ها طبق مصوبه فیفا قانون است. البته اگر مربیان دلایل قانع کننده‌ای داشته باشند و نتوانسته باشند در این دوره‌ها حضور پیدا کنند، ما چند ماه دیگر دوره دیگری را قرار است برگزار کنیم و می‌توانند در آن شرکت کنند. اما این قانون وجود دارد که مربیان برای تداوم فعالیت‌شان می‌بایست حداقل یک بار در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی در واکنش به اینکه علت عدم حضور مربیان معروفی چون امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی و منصور ابراهیم‌زاده توجیه‌پذیر بوده است؟ گفت: ابراهیم‌زاده قبل از این دوره‌ها به من اطلاع داد که به کربلا سفر می‌کند. حسین فرکی هم که مصدوم بود و البته در روز دوم حاضر شد. دلیل نیامدن قلعه‌نویی را هنوز نمی‌دانم. ما بنا داریم با توجه به استقبال مربیان در طول فصل هم دوره‌های تخصصی دیگری با بازه‌های جمعیتی کوچکتر و محدودتر برگزار کنیم تا نتایج محسوس‌تری را هم بگیریم.

احسانی درباره حاضر نشدن کارلوس کی‌روش در این جلسه نیز به ایسنا گفت: ما از کروش دعوت کردیم و حتی کفاشیان هم با او صحبت کرده بود. او اول گفت می‌آیم اما بعد از جلسه‌ی خبری که چهارشنبه هفته پیش با خبرنگاران داشت، به ما اعلام کرد که از حضور در جلسه انصراف می‌دهد. با وجود آنکه ما خواسته بودیم او فقط در این نشست حاضر شود تا تجربیاتش را برای مربیان بیان کند و البته تعامل میان او و مربیان در آستانه بازی‌های حساس تیم ملی بیشتر شود، اما متاسفانه نپذیرفت که بیاید.

وی تصریح کرد: با وجود تمام حرفه‌ای‌گری‌هایی که کروش دارد و تمام احترامی که بنده برای او قائلم چون هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده دارد، اما اگر در این جلسه حاضر می‌شد، هم به نفع خودش بود و هم به نفع تیمش. به نظرم حضور کروش باعث می‌شد تعامل میان مربیان لیگ برتری و او بیشتر شود. یک فرصتی بود که او از دست داد. در مدیریت اصولی است که می‌گویند می‌توان تهدیدها را به راحتی تبدیل به فرصت کرد. کروش البته نظر خودش را به خاطر نیامدن در جلسه داشته و این نظر هم برای ما محترم است اما شاید مقداری نگران ایجاد فضای ناشی از پرسش و پاسخ‌ها بوده و یا هر دلیل دیگری که من نمی‌دانم.

احسانی بر دو هدف از دعوت کروش تاکید داشت و خاطرنشان کرد: اول آنکه می‌خواستیم او تجربیاتی که از کار کردن کنار آلکس فرگوسن، سرمربی‌گری رئال مادرید، تیم ملی پرتغال و... دارد را در اختیار مربیان قرار دهد و دوم اینکه میان او و مربیان درخصوص هدف مشترک یعنی تیم ملی تعامل ایجا د شود و واقعا شرایط فوق‌العاده به نفع تیم ملی می‌شد کما اینکه الان هم همه دوست داریم تیم ملی با موفقیت به جام جهانی 2014 صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها