عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح یکشنبه

ابهام دوباره در سخنان رئیس جمهور

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح سه شنبه

هاشمی ۷۹ ساله توان اداره کشور را دارد یا نه؟!

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون همه نگاه‌ها به شورای نگهبان،انفجارهای خونین در عراق و شهادت چند زائر ایرانی،گرانی و احتکار دارو در پی اعلام حذف ارز مرجع،هاشمی ۷۹ ساله توان اداره کشور را دارد یا نه؟!،بزرگ‌ترین پروژه شهری در آستانه افتتاح،گولاک مخوف جامعه آمریکا، شوک در دادگاه «کهریزک»،تدبیر پولی به نفع اجاره‌نشین‌ها و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۶۴۷۲۹
هاشمی ۷۹ ساله توان اداره کشور را دارد یا نه؟!

سیاست روز:هاشمی ۷۹ ساله توان اداره کشور را دارد یا نه؟!

هنگامی که سخنگوی شورای نگهبان گفت فردی که فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد تایید نمی‌شود، همه نگاه‌ها به سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی دوخته شد.

او اکنون ۷۹ سال سن دارد و مسن‌ترین نامزدی است که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است.اما آیا واقعاً آقای هاشمی رفسنجانی توان اداره کشور را دارد یا نه؟

پیش از ثبت نام وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هم زمزمه‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر این که کهولت سن اجازه نمی‌دهد که آقای هاشمی بتواند دولت را اداره کند البته در صورت انتخاب شدن.

این اظهارات و مواضع نسبت به نامزدی وی ادامه داشت تا رسید به زمان اعلام نام‌های افرادی که صلاحیتشان احراز شده است.

امروز شورای نگهبان نام همه نامزدهایی که قرار است در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند اعلام کند و بر اساس برخی اخبار غیر رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی به خاطر کهولت سن احراز صلاحیت نشده است. گرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری چیزی درباره سقف سنی و محدودیت سنی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد اما شورای نگهبان با توجه به وظیفه و اختیاراتش می‌تواند چنین مواردی را برای احراز صلاحیت‌ها مد نظر داشته باشد.

اما اگر قرار است که سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد مناسب خواهد بود که قانونی در این زمینه تصویب و اجرا شود تا از تبعات بعدی آن جلوگیری بکند تا چنین فضایی شکل نگیرد و یا حتی می‌توان ضمن قید سن مورد نظر و سلامت جسمی،سلامت روحی روانی نیز مورد توجه قرار گیرد و شورای نگهبان با استفاده از ابزارهایی که می‌تواند از آنها برای این منشور استفاده کند سلامت جسمی و روحی روانی نامزدها را نیز مورد تایید قرار دهد. اکنون و پس از ثبت نام آقای هاشمی رفسنجانی فضایی تخریبی علیه وی شکل گرفته است که در آنها مواردی دیده می‌شود که بر اساس قانون این اظهار نظرات و نوشته‌ها جرم است و قوه قضاییه می‌تواند با اینگونه رفتار برخورد کند.روز گذشته هم چند روزنامه از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات تذکر گرفتند.

اما باید توجه داشت با همه مواردی که منتقدین درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌کنند درست هم باشد باید آن موارد به صورت قانونی و از مجاری قوه قضاییه پیگیری شود و جدای از شخص آقای هاشمی رفسنجانی هر مسئول دیگری هم که اینگونه فضا علیه وی شکل گرفته است نیز باید در چارچوب قانون با آن رفتار شود و فرقی نمی‌کند آقای هاشمی رفسنجانی باشد یا مسئول دیگری.

در هر صورت در همین زمینه چند تن از شخصیت‌ها مطالبی را درباره هاشمی رفسنجانی گفته‌اند.

نخستین فردی که درباره توان یک نامزد برای اداره کشور مطرح کرده است آقای کدخدایی است.
سخنگوی شورای نگهبان علاوه بر این که تاکید کرده است این نهاد تحت تاثیر احزاب و گروهها قرار نمی‌گیرد،در عین حال گفته است؛ کاندیداها باید توانایی‌های جسمی لازم را داشته باشند.اگر فردی فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد طبیعی است که نمی‌تواند تایید شود .
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌و‌گو با برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم ، گفت:این شورا تحت تاثیر احزاب ، گروهها و جریان های سیاسی قرار نمی گیرد و در تصمیم های خود برای بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری فقط به قانون تکیه دارد.

کدخدایی در باره وضعیت جسمی و یا سن نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: در قانون تصریح نشده که رئیس جمهوری چه توانایی هایی داشته باشد، یا اینکه اگر سلامت کامل جسمی دارد یا ندارد درباره آن اظهار نظر کنیم؛ اما شرایط مندرج در اصل ۱۱۵ کلی تلقی می شود خصوصا برای اشخاصی که از یک مرحله عبور کردند و در گردونه رجال مذهبی و سیاسی قرار گرفتند، این افراد طبیعتاً اشخاصی هستند که باید توانایی‌های جسمی لازم را داشته باشند. اصل ۱۱۵ قانون اساسی چه می‌گوید؛«رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی الاصل ، تابع ایران ، مدیر و مدبر ، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی ، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.»

اما آقای کدخدایی پس از آنکه به شرایط جسمی مناسب نامزدها و توانایی اداره کشور اشاره می‌کند می‌گوید؛ تا این دوره اشخاص ثبت نام کننده سن بالا یا ناتوانی خاصی نداشتند که بخواهیم به صورت رویه درباره آن اظهار نظرداشته باشیم، اما اگر فردی که قصد به دست گرفتن یک پست کلان اداری را دارد، فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد طبیعی است که نمی تواند تایید شود، اینکه آیا شرایط جسمی در مباحث توانایی های رئیس جمهوری مد نظر قرار خواهد گرفت یا خیر موضوعی است که ممکن است آن را مد نظر قرار دهیم، اما هنوز بحثی درباره آن نشده است.
اشخاص دیگری هم درباره کهولت سن آقای هاشمی رفسنجانی اظهار نظر کردند.

کهولت سن هاشمی رفسنجانی مناسب کار ریاست‌جمهوری نیست

در همین زمینه یک عضو سابق فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی باید به‌دلیل کهولت سن ردّصلاحیت شود، گفت: منصبی مانند مجمع تشخیص مصلحت با مسئولیت سنگین و خطیر ریاست‌جمهوری قابل قیاس نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری "کهولت سن" آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تأکید کرد: مسئولیت سنگین ریاست جمهوری نیازمند توان بالای تحرک و لزوم طراوت جسمی کاندیداهاست لذا تأیید صلاحیت آقای هاشمی در حال حاضر برای این مسئولیت خطیر به‌خاطر مدیر و مدبر نبودن و ضعف توان جسمی قابل تأمل است، البته شاید گفته شود وی مناصب بالایی دارد، اما آن مناصب مانند ریاست مجمع تشخیص مصلحت ویا عضویت در مجلس خبرگان منصب سنگین اجرایی نبوده و در این حد نیست که همه بیت‌المال در دستش باشد و بخواهد سیاست‌های داخلی و خارجی را تنظیم و خدمتگزاری عمومی کند،‌ چراکه این کارهای اجرایی عظیم و طاقت‌فرساست و با مجمع تشخیص که یک نهاد مشورتی است ویا با عضویت در مجلس خبرگان ویا عضویت در شورای نگهبان و سایر مناصب که اجرایی نیستند و بیشتر فکری، علمی و مشورتی هستند و در حد ریاست قوه اجرایی به توان و تحرک بالا و یک نشاط ویژه نیاز ندارد، قابل مقایسه نیست، لذا اینها نکاتی است که در نظر شورای نگهبان محل خدشه و تأمل است.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با تسنیم، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان«گزینه مطلوب انسجام‌بخشی به اردوگاه ‌استعمار آمریکایی» یاد کرد و ضمن اظهار تأسف از این مسئله افزود: ‌پروژه امروز فتنه‌گران بازتکرار فتنه ۸۸ از طریق ظرفیتی از درون نظام با وزن و اندازه آقای هاشمی است لذا وی متأسفانه بر اثر درخواست بیش از حد و فشار بیش از حد اینها کاندیدا شده و ‌اگرچه برخی از نیروهای داخلی نیز از ایشان دعوت کرده‌اند اما در خبرها آمده بود که حتی جان‌ کری وزیر امور خارجه آمریکا از طریق سعودی‌ها از وی حمایت کرده است.

وی افزود:نکته‌ای دیگر که در این زمینه می‌توان گفت و قابل توجه نیز هست، این مسئله است که تأیید صلاحیت‌ آقای هاشمی رفسنجانی به‌معنای مهر تأیید و امضای شورای نگهبان بر صادق بودن ایشان در حد ریاست جمهوری است که این موضوع باعث می‌شود امر بر توده‌های جامعه مشتبه شده و روشنگری‌ها و بصیرت‌افزایی‌های صورت گرفته در سال‌های بعد از فتنه ۸۸، بعد از تأیید صلاحیت هاشمی، تخریب وی تلقی شود و ‌مواضع آقای هاشمی بعد از فتنه ۸۸ تا به امروز نیز در حد اختلاف سلیقه تلقی خواهد شد، درحالی که آقای هاشمی بعد از فتنه ۸۸ متفاوت با هاشمی قبل از فتنه ۸۸ است و هرچه از آن زمان گذشته است، ایشان به تحرکاتش در هم‌سویی با فتنه‌گران افزوده است و هنوز نیز بر مواضع خود اصرار می‌کند".

بعید است که هاشمی رفسنجانی نسبت به ردصلاحیتش اعتراض کند

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس که رایزنی‌هایی را برای جلب رضایت آقای هاشمی رفسنجانی انجام داده بود در واکنش به احتمال عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: بعید است که آقای هاشمی رفسنجانی نسبت به ردصلاحیتش اعتراض کند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران، درخصوص برخی شایعات درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: این سخنان معتبر نیست و باید تا فردا(امروز) صبر کرد و دید چه می‌شود. وی درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه افرادی که چند ساعت بیشتر در روز نتوانند کار کنند، تایید صلاحیت نمی‌شوند، گفت: باید این سوال را پرسید که شورای نگهبان به چه طریق احراز می‌کند که فردی نمی‌تواند سه تا چهار ساعت بیشتر در روز کار کند و این امر مساله مهمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آنها از کجا می‌دانند هاشمی توانایی جسمی برای ریاست جمهوری را ندارد و این موضوع چطور برای آنها احراز شده است؟

مطهری از پیامک‌هایی که در خصوص رد صلاحیت هاشمی به نمایندگان ارسال شده ابراز بی‌اطلاعی کرد و یادآور شد: اگر این رد صلاحیت صورت گیرد، اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی زیر سوال می‌رود. زیرا هاشمی کسی است که در میان افراد موجود بیشترین نقش را در ایجاد انقلاب اسلامی داشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،گفت: صرف این که هاشمی در برخی مواقع انتقادهایی داشته، دلیل نمی‌شود که صلاحیت وی برای ریاست‌جمهوری رد شود.

مطهری تصریح کرد: اگر دوستان شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی تصمیم نهایی را گرفته باشند، دست به یک بازی خطرناک زده‌اند که انتهای آن روشن و معلوم است و اصلا به صلاح نظام نیست.

وی با اشاره به اینکه در صورت رد صلاحیت هاشمی حماسه سیاسی مورد نظر رهبر انقلاب تحقق پیدا نمی‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی در صورت رد صلاحیت اعتراض خواهد کرد یا خیر؟ توضیح داد: از طرف ایشان نمی‌توانم صحبت کنم، ولی بعید می‌دانم اعتراضی صورت گیرد. نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگرچه رای نهایی در اختیار شورای نگهبان است، ولی رهبری می‌تواند با صدور حکم حکومتی به این موضوع ورود پیدا کند.
مطهری خاطرنشان کرد: صدور حکم حکومتی نیازی به درخواست هاشمی ندارد و ممکن است خود رهبری تشخیص دهند که باید حکمی در این زمینه صادر شود.

هاشمی قائدتا نباید تایید صلاحیت شود

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه هاشمی قائدتا نباید تأیید صلاحیت شود، گفت: فکر می‌کنم که شورای نگهبان با توجه به برخی از ملاحظات، هاشمی رفسنجانی را تأیید صلاحیت کند.

مهدی فضائلی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در خصوص سن نامزدها صراحتی در قانون وجود ندارد که محدودیت سنی برای نامزدها گذاشته شده باشد. لذا اگر شورای نگهبان بخواهد استنادی به ماده صریحی از قانون داشته باشد، شاید ماده صریحی وجود نداشته باشد. اما قطعاً آنچه که همه می‌توانند تصدیق کنند این است که کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود، باید توان لازم برای انجام مسئولیت خطیر را داشته باشد و از عهده این مسئولیت سنگین که به لحاظ کار، انرژی و وقت صرف کردن یک کار عادی و معمولی نیست، برآید. فضائلی در خصوص هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: از هاشمی رفسنجانی این توقع بود که زیربار چنین مسئولیت سنگینی نرود. به هر حال اگر بخواهیم ریاست جمهوری را تشبیه کنیم، این منصب مانند وزنه فوق سنگینی است که کسی که می‌خواهد این وزنه را بزند، خودش باید از لحاظ توانمندی جسمی تناسبی با این وزنه داشته باشد و اگر این تناسب وجود نداشته باشد، به خود و مسئولیتی که می‌خواهد برعهده گیرد، آسیب می‌زند.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اینکه هاشمی رفسنجانی از طرف شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شود، تصریح کرد: من تصور می‌کنم که اگر شورای نگهبان بخواهد به مُرّ قانون عمل کند و هیچ ملاحظه‌ای را نداشته باشد، قاعدتاً نباید هاشمی تأیید صلاحیت شود. ولی بعید می‌دانم که شورای نگهبان بتواند این قدر بدون رودربایستی عمل کند و همان‌گونه که آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه اشاره کرد، باید حداقلی نگاه کنند و در برخی از موارد نیز از برخی کاستی‌ها بگذرند و اگر همه آن ویژگی‌ها بخواهد لحاظ شود، به تعبیر وی باید چندنفر از آسمان بسازند و بفرستند.

جام جم

همه نگاه‌ها به شورای نگهبان
ادامه اعتراضات علیه اهانت به روحانیت در بحرین
10 انفجار مرگبار در عراق
حذف از تیم ملی تاوان عذرخواهی نکردن رحمتی و عقیلی

کیهان

پایان رسیدگی به صلاحیت‌ها ؛ همه در انتظار اسامی نامزدها
لاوروف: موفقیت کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران ممکن نیست
هشدار اتحادیه صنایع لبنی: مردم شیر و لبنیات فله‌ای نخورند
اعلام آمادگی تلویزیون برای پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

خراسان

پیغام گل دهید زمین را بهار جواد الائمه می رسد
شورای نگهبان امروز نتیجه بررسی صلاحیت ها را به وزارت کشور اعلام می کند
غفلت ایران از حق جهانی راه اندازی بورس بین المللی زعفران
انفجارهای خونین در عراق و شهادت چند زائر ایرانی

جمهوری اسلامی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:با تجربه‌های گذشته و برنامه‌های نو آمده ام
کاهش 60 هزار تومانی قیمت سکه در یک روز
گرانی و احتکار دارو در پی اعلام حذف ارز مرجع
آیت‌الله مکارم شیرازی:به من گفتند ایستادن در برابر افراطیون برای شما هزینه دارد

ابرار

 هاشمی رفسنجانی:با تجربه گذشته و برنامه نو آمده ام
با تصویب مجلس؛تعیین نرخ ارز به شورای پول و اعتبار واگذار شد
۱۲ خرداد ماه ، اعلام اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات شوراها
واکنش مطهری به احتمال رد صلاحیت هاشمی

رسالت

رهبر معظم انقلاب:قهرمان یکی از چهره های برجسته شعر و ادب فارسی است
از افراط گرایی و تفریط گرایی انقلاب ضربه خورده است
اگر کسی امنیت جامعه را به‌هم بزند،خدا آبروی او را می برد
72 کشته و 150زخمی در بغداد ، بصره وسامرا

سیاست روز

هاشمی ۷۹ ساله توان اداره کشور را دارد یا نه؟!
«حرز نهم» آماده مصاف با تهدیدات
وقتی روی فساد بزرگ مالی کم می شود
اندر حکایت توصیه پشت توصیه به شورای نگهبان

تهران امروز

بزرگ‌ترین پروژه شهری در آستانه افتتاح
دولت اجتماعی به منازعات سیاسی پایان می‌دهد
چرا از نفت 120 دلاری بهره نبردیم؟
هلال‌احمر هم بیماران را جواب می‌کند

وطن امروز

تأکید بر سلامت کاندیداها
شناسایی و ضربه به 2 تیم تروریستی ورود سلاح به کشور
گولاک مخوف جامعه آمریکا
روز خونین دیگری برای عراق

آفرینش

آخرین فرصت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی آزمون دکترای تخصصی داروسازی
آملی لاریجانی:کمبود نیروی انسانی و بودجه از مشکلات اساسی دستگاه قضایی است
کدخدایی:حرف و حدیث های بدون مدرک و دلیل در واقع شایعه است
کناره گیری اسد امری ضروریست

حمایت

سخنگوی شورای نگهبان:صلاحیت داوطلبان نامزدی با 7 رای احراز می‌شود
آیت الله آملی لاریجانی:جذب نخبگان از اهداف عالی دستگاه قضاست
مرزهای حقوقی مسئولیت پزشکی
موانع الزام مستاجر به تخلیه مورد اجاره

قانون

شوک بزرگ در دادگاه کهریزک
تکلیف نامزدها امروز مشخص می‌شود
غلامعلی حداد عادل:کسی مانند احمدی نژاد سال 84 را می‌خواهیم
رئیس ستاد انتخابات رحیم مشایی:فصل الخطاب ما رهبری است نه شورای نگهبان

شرق

 شوک در دادگاه «کهریزک»
 بلاتکلیفی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان
 هاشمی: آماده‌ام برای ماموریت سخت مثل سال 68
 آیت‌الله مکارم شیرازی:آبرویم را برای ایستادن در برابر افراطیون تقدیم می‌کنم

آرمان

مردم در انتظار تایید صلاحیت‌شدگان
جوادی‌فر از شکایت علیه مرتضوی انصراف داد
آخرین جزئیات پرونده بانک آریا
 لغو 3 سفر احمدی‌نژاد در یک هفته

ابتکار

رسانه ملی در آزمون92
فردا پایان انتظار نامزدها
سهم نامعلوم بنزین از گرانی 43 درصدی
اسد:انتهابات ایران برای دمشق مهم است

مردم سالاری

احتمال افزایش 25درصدی قیمت شیر
کاهش قیمت طلا و سکه در بازار
جریمه دیرکرد خلافی‌های رانندگی تا سال 91 بخشیده می‌شود
کواکبیان:تخریب گران از بد اخلاقی انتخاباتی سودی نخواهند برد

بهار

هاشمی‌رفسنجانی:امروز با آمادگی کامل و دیدگاه و برنامه نو آمده‌ام
پاسکاری توپ تخریب هاشمی
پدر «امیر جوادی‌فر»‌ از‌ شکایت‌ معاونت‌در‌قتل‌ انصراف داد
علی شکوری‌راد:هاشمی، ظرفیت ایجاد امنیت و رفاه دارد

دنیای اقتصاد

تدبیر پولی به نفع اجاره‌نشین‌ها
به‌رغم اعتراض دولت صورت گرفت؛افزایش مجدد سقف بودجه    
توافق‌های دو غول اقتصادی
افت 130هزار تومانی در 10روز بازار سکه در کف قیمت؟    
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
به غیر از آقای رفسنجانی كاندیدا دیگری مورد تایید من نوعی نیست؛ توی این 8 سال رئیس جمهوری داشتیم كه از نظر توان بی همتا بود ولی نتیجه لازم حاصل نشد؛ باید با انتخاب مدیران كارامد و دلسوز در بخش های حساس و كلیدی كشور دوباره اقتصاد را فعال كرد (شیوه مدیریت و دوراندیشی و تجربه؛ لازمه این كار است)
محفوظیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
با سلام - شاید اگر ایشان رئیس جمهور شوند قانون هماهنگ خدمات كشوری اجرا شود تا همه به عدالت حقوق دریافت كنند نه به ناحق! در یك سازمانی دوبرابر و در یك سازمان دیگر چون آموزشی است و محل درآمد ندار در حد ناچیز. مگر همه اموال ملی نیست پس آنهایی كه در مراكز آموزشی كار میكنند چرا نباید حقوق شان اضافه شود و اضافه كاری نداشته باشند.
مهران هولیی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
ازاینكه آقای رفسنجانی فردی سیاستمداره شكی نیست ولی همراهی ایشان با سران فتنه درسال 88 تمام قلوب را نسبت به خودشون سیاه نمودند .
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
آقای رفسنجانی می تواند كشور را اداره كند چون 8 سال در جنگ ایران و عراق توانست به راحتی كشور را اداره كند
صادق
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
در كشورهای پیشرفته افرادی كه دارای تجربه و تبعا سن بالایی هستند برای تصدی مشاغل سیاسی حساس انتخاب می شوند اما نباید فراموش كرد اینجا ایران است و همه چی . . .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها