با در نظر گرفتن شرایط فعلی آیت الله هاشمی رفسنجانی و کناره گیری نکردن چهره های اصلاح طلب ازنامزدی باید دید آیا آیت الله 80 ساله عرصه را برای دیگران نامزدهای اصلاح طلب خالی می کند و تصمیمی که آیت الله در دقیقه 90 ثبت نام ها گرفت و همه را غافلگیر کرد دوباره تغییر خواهد کرد و حسن روحانی و محمدرضا عارف به ادامه فعالیت های انتخاباتی خود ادامه می دهند و یا خیر؟
کد خبر: ۵۶۴۴۳۸
فرجام هاشمی و اصلاح طلبان

به گزارش مشرق،در اینکه امروز مهمترین پایگاه سیاسی هاشمی رفسنجانی در میان جبهه اصلاح طلبان محاسبه می شود، تردیدی نیست، اما نگاهی به گذشته این مساله را یادآوری میکند که دوستی دو رقیب سال های نه چندان دور، بی شک یک تاکتیک سیاسی برای هر دو طرف است. هاشمی برای نشستن بر صندلی بر جای مانده از محمود احمدی نژاد به اصلاح طلبان نیاز دارد.

در این میان نیز اصلاح طلبان عزم جدی جزم کرده اند تا در این انتخابات به صورت جدی حضور پیدا کنند.

مشکلات شتابزدگی احمدی‌نژاد

عباس سلیمی‌نمین درمراسم رونمایی از کتاب خود با عنوان«40 شاخص» گفت: احمدی‌نژاد با اقداماتی که انجام داده بستری برای به قدرت رساندن نیروهای ضد خود فراهم کرده است و این نشانه بی‌توجهی جامعه به نقش‌ها است. جامعه کم سختی نکشید تا به مسیر اصولگرایی بازگردد.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: پیش از این هم گفته‌ام که داریم اجازه می‌دهیم تا تک تک ارزش‌ها مورد سوال قرار گیرد، اگر منیت هاشمی رفسنجانی و برداشت اقتصادی وی باعث شد تا ساده زیستی از جامعه گرفته شود عدم توجه احمدی نژاد هم به گونه دیگری هم مشکلاتی را به وجود آورد و با شتابزدگی نمی‌توان اقدامی انجام داد.

این کارشناس سیاسی با یاد آور نوع ورود رحیمی به دولت گفت: رحیمی با دادن اطلاعات شتاب زده درباره بیمه و بانک وارد دولت شد، کار شتابزده‌ای در برابر فساد بود. ارائه اطلاعات غلط باعث تمسخر می‌شود.

از روسیه اصرار، از آمریکا انکار

در پی دیدار اخیر وزرای خارجه روسیه و آمریکا، موضوع برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی جدید برای حل بحران سوریه، بیش از هر زمان دیگری در ماه‌های اخیر، جنبه جدی به خود گرفت. در این میان، تأکید روسیه بر ضرورت مشارکت ایران در این کنفرانس به اندازه‌ای رسیده که به طور ضمنی، نسبت به پیامدهای راه ندادن ایران در آن هشدار داده است.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه ضمن انتشار این مطلب می‌نویسد، در جریان سفر کری به مسکو، روسیه و آمریکا توافق کردند کنفرانسی را با مشارکت بازیگران بین‌المللی برای حل بحران سوریه برگزار کنند. در این راستا، مسکو خواستار مشارکت همه کشورهایی است که تابستان گذشته در کنفرانس ژنو بودند؛ اما در عین حال تأکید می‌کند، بدون حضور ایران، کنفرانس آتی موفقیت آمیز نخواهد بود.

ریانووستی می‌نویسد، لاوروف با یادآوری این ‌که در کنفرانس ژنو، ایران و عربستان سعودی حضور نداشتند، گفته: «شرکای آمریکایی ما از ورود ایران جلوگیری کردند و به تلافی ‌حضور نداشتن ایران، سعودی‌ها نیز دعوت نشدند».

مشایی، احمدی‌نژاد را به بیراهه برد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برجسته ترین اقدام انحرافی در دولت دهم را تبدیل احمدی نژاد ولایت مدار به احمدی نژاد پیرو رحیم مشایی اعلام کرد و افزود: مشایی با اقدامات خود رییس جمهور کنونی ایران را با تمام عقبه‌های دینی، مذهبی، انقلابی و ارزشی دور کرده و با تمام نیرو به حوزه‌های ثروت و قدرت نفوذ یافته است.

به گزارش مشرق،  محمدحسین صفار هرندی در نشست بسیج اساتید استان اصفهان با موضوع جریان شناسی انتخابات یازدهم با بیان اینکه برخی مسئولان دولت اعلام کرده‌ند که انتخاب مشایی در دولت رخ نداده و وی برگزیده شخص احمدی‌نژاد است، تاکید کرد: به نظر می‌رسد مشایی صلاحیت‌های لازم برای تأیید صلاحیت را ندارد و بعید به نظر می‌رسد ملاحظات و مصلحت‌هایی بتواند این برآورد را تغییر دهد بنابراین با توجه به اینکه احمدی‌نژاد گزینه‌ای برای پس از مشایی انتخاب نکرده است یک ضلع از این مثلث انتخابات خود به خود منتفی است.

این عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه این جلسه و در پاسخ به سئوال یکی از حاضرین مبنی بر اینکه احتمال رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به شواهدی که از قول شورای نگهبان مطرح می‌شود به رد صلاحیت در مورد رحیم مشایی رسیدند.

وی اضافه کرد: رد صلاحیت رحیم مشایی اصلا قابل بحث نیست چرا که کسی که معتقد است دوره اسلام گرایی به پایان رسیده است نمی‌تواند حکومتی که بر مبنای اسلام بنا شده است را به خوبی اداره کند.

صفار هرندی همچنین در خصوص برخی تهدیدات احمدی نژاد مبنی بر اینکه "چنانچه حق مردم در انتخابات نادیده گرفته شود ساکت نخواهد ماند"، گفت: آقای احمدی نژاد باید توجه داشته باشد که امثال اینگونه اتفاقات پس از اعلام تایید سلامت کاندیداها در دوره‌های مختلف انتخابات رخ داده است ولی خوشبختانه رهنمودهای رهبر انقلاب در تمام این دوره‌ها روشنگر راه نظام و مسؤولان بوده است.

وی اضافه کرد: محمود احمدی نژاد نیز تا قبل از ارتباط با رحیم مشایی فردی انقلابی و پایبند به تمام آرمان‌های دینی و انقلابی بود ولی با ورود این شخص به دولت و اعمال نفوذی که رحیم مشایی بر روی احمدی نژاد پیدا کرد توانست رییس جمهور فعلی ایران را شیفته خود کند و این در حالی بود که بسیاری از دولتمردان نسبت به این رفتار احمدی نژاد اعتراض خود را اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
حب ثروت ومقام انسان را از دین وقران و ولایت دور خواهد كرد اینگونه افراد مطمئن باشند كه همیشه اسلام پیروز است
تجون
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
اظهارات صفار هرندی در مورد احمدی نژاد نزدیك به صحت است.اما گفتار وی صرفا انتقام جویانه است. و نه بر مبنای مصلحت.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها