روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار تحلیلی از فرانسوا نیکولو، سفیر سابق فرانسه در ایران، در خصوص مذاکرات هسته ای ایران با غرب نوشت:دولت امریکا جرات نخواهد کرد تا یک پرونده دروغین دیگری را ارائه دهد همچون آن که در حمله به عراق در سال 2003 میلادی سر هم کرد.
کد خبر: ۵۶۳۳۹۱
تحلیل لوموند ازمذاکرات هسته ای

 این روزنامه افزود: فرانسوا نیکولو، سفیر سابق فرانسه در ایران، با بازگشت به سابقه عراق به ما توضیح می دهد چرا تحریم های تحمیلی به جمهوری اسلامی احتمالاً کافی نخواهد بود تا تهران را در زورآزمایی با غرب در خصوص برنامه هسته ای بحث انگیزش وادار به تسلیم نماید. به گفته وی باید دانست راه حل دیگر، راه حل اصلاح قطعی پارامترهای مذاکره برای خروج از بحران لازم است.

لوموند تصریح کرد: راه حل اصلاح قطعی پارامترهای مذاکرات برای خروج از بحران  به رسمیت شناختن حق ایران مبنی بر ادامه فعالیت های غنی سازی اش در ازای چهارچوب کنترل هایی که به اندازه کافی مانع از دسترسی آن به بمب شود.


اگر برنامه ریزی در این مسیر در نظر گرفته شود، ابتکار آن بیشتر به جناح غرب و در واقع به باراک اوباما باز می گردد که تنها رهبری است که می تواند مذاکرات را بر اساس جدید آغاز کند. اروپایی هادر واقع بدون  ارائه پیشنهادات ، هماهنگی و اراده سیاسی خودشان را کنار کشیده اند.

پروژه سوخته آمریکایی – صهیونیستی

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف برشکست پروژه حملات سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران اذعان کرد

«آریک هسدال» در مقاله جدید خود تحت عنوان «ایا ویروس استاکس نت باعث بهبود قابلیت های هسته ای ایران شده است؟» نوشت ویروس آمریکایی – صهیونیستی استاکس نت باعث توقف پیشرفت هسته ای ایران نشده و نتیجه ای معکوس داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آل تینگز ؛ نویسنده در ابتدای مقاله خود با اشاره به سخنی از «فدریش نیچه» فیلسوف معروف آلمانی در مورد پیشرفت های هسته ای کشورمان علیرغم هجمه های انجام شده از سوی کشورهای غربی می نویسد نیچه جمله ای دارد که می گوید «آنچه که ما را نکشد ما را قوی تر می سازد» اخیرا گزارش جالبی منتشر شد که نشان می داد که ویروس استاکس نت که به منظور حمله علیه تاسیسات هسته ای ایران از سوی کشورهای غربی ساخته شده بود سبب شده تا نتیجه ای معکوس به بار آید و برنامه هسته ای ایران پیشرفت کند.

 در گزارش اخیر روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به نقل از یکی از نشریات علمی و دانشگاهی کشور انگلیس آمده است که احتمالا ویروس استاکس نت که در سال 2010 میلادی علیه تاسیاست هسته ای ایران از سوی کشورهای غربی مورد استفاده قرار گرفت سبب شده تا غنی سازی اورانیوم از سوی ایران افزایش یابد و این امر به پیشرفت برنامه هسته ای ایران بیانجامد.

 احمدی‌نژاد راه دیگری در پیش گرفت

فاطمه آلیا نماینده تهران در گفتگو با فارس با بیان اینکه متأسفانه امروز مشاهده می‌شود که آقای احمدی‌نژاد راه دیگری را در پیش گرفته‌ است، افزود: براساس قانون نمی‌شود که فردی با جایگاه حقوقی از یک نامزد حمایت کند و توجیه رئیس جمهور در این زمینه خلاف قانون است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دلسوزان نظام  توصیه‌هایی را در این ارتباط با وی داشته‌اند که حمایت‌های اینگونه، از افراد مسئله‌دار، بیش از این ادامه پیدا نکند، اما وی مجددا به این مطالب نیز توجه نکرد.

وی در مورد  هاشمی رفسنجانی نیز گفت: آقای هاشمی امروز به صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمده و قطعاً وی بیش از هر فرد دیگری می‌داند که دیگر در کهنسالی توان اداره کشور را ندارد، چراکه قرارگیری در منصب قوه مجریه و کارهای اجرایی نیازمند پویایی فکر و توان جسمی بالاست.

خاتمی:هاشمی فداکاری کرد

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق با بیان اینکه جناب آقای هاشمی رفسنجانی مناسب ترین شخصیتی است که می تواند حضورشان مؤثر باشد و با برنامه های جدید و دیدگاه های جدید نقش بسیار مهمی را می توانند داشته باشد گفت: ایشان با نقشی که در انقلاب و نظام داشته اند، عنایت ویژه ای که امام به ایشان داشتند، تجربه فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری و بعد حضور در متن جریانات و همراه و خیرخواه رهبری و نظام، این ها همه نکات مثبت است.

به گزارش نامه، وی افزود: جناب آقای هاشمی شجاعانه به صحنه آمد. می دانم که از نظر شخصی نمی خواست بیاید، ولی به خاطر کشور فداکاری کرد و منافع ملی و خیر کلی را بر خواست شخصی ترجیح داد و اینک مردم اند که باید شجاعانه و مسؤولانه به صحنه بیایند و ایشان را کمک کنند.

وی با بیان اینکه بازگرداندن اعتماد و رفع تحریم ها و کاهش اثرات مخرب آن روی جامعه باید از اهداف ما باشد گفت: وظیفه شرعی، انقلابی، ملی، انسانی و روشنفکری ما این است که تلاش کنیم تا از بحران خارج شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها