رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار در جمع طلاب بسیجی و روحانیون طرح هجرت شیراز اظهار داشت: در حال حاضر اگر شورای نگهبان هاشمی و مشایی را تایید کند برخی اعتبار این کار را زیر سئوال می‌برند.
کد خبر: ۵۶۴۱۰۵
در باره صلاحیت هاشمی و مشایی

به گزارش فارس حجت‌الاسلام مهدی طائب افزود: اگر شورای نگهبان هاشمی را تایید و مشایی را رد کند ممکن است احمدی‌نژاد تمکین کند که با این کار دشمن خلع سلاح می‌شود.

وی ادامه داد: اگر احمدی‌نژاد از برگزاری انتخابات سر باز زند بحث عدم کفایت پیش آمده و وزیر کشور باید انتخابات را برگزار کند که باز دشمن حرف و حدیث‌هایی را پیش می‌کشد.

وی بیان کرد: اگر مشایی تایید و هاشمی رد شود که چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد و جایگاه هاشمی در مجمع که با حکم رهبری است زیر سئوال می‌رود.

طائب در مورد دفاعیات گذشته خود از احمدی نژاد نیز اظهار داشت: احمدی‌نژاد بدون مشایی همچنان مورد تایید ما است و او فردی ولایتمدار بود اما خود را عوض کرد.

فیگارو: آمریکا به ایران باخته است

یک روزنامه فرانسوی در تحلیلی نوشت: عراق از کشور دشمن ایران به دوست ایران تبدیل شده و جمهوری اسلامی توسط متحد خود تحریم‌ها را دور می‌زند.

فیگارو می‌نویسد: پس از مداخله نظامی آمریکا در عراق، متحدان مذهبی ایران روی کار آمدند. صالحی وزیر خارجه ایران در عراق بزرگ شده و به عربی کاملاً مسلط است و از آن سو هوشیارزیباری وزیر خارجه عراق با فارسی آشناست چرا که در دوره دیکتاتوری صدام در ایران زندگی می‌کرد. بی‌شک نفوذ امروز ایران بی‌سابقه است.

فیگارو اضافه کرد: مجازات تحریم‌ها علیه ایران در عراق دور زده می‌شود. بین‌النهرین سابق به یک منطقه مفید برای جمهوری اسلامی تبدیل شده و برای نمونه، در زمینه بانکی، ایران روابطش را با مؤسسات عراقی افزایش داده است تا از طریق آنها مجازاتهای بین‌المللی را دور بزند.

فیگارو ادامه می‌دهد: در چنین شرایطی، تعجب‌برانگیز نیست که در هتلهای بغداد همواره تاجران ایرانی مشاهده می‌شوند. این همسایه قوی به دومین طرف تجاری مهم برای عراق تبدیل شده است و ایران هر سال حدود هفت میلیارد دلار جنس به عراق صادر می‌کند. در خیابانهای شلوغ پایتخت عراق، تاکسیهای زرد رنگ سایپا (یک مدل اتومبیل ساخت ایران) پدیدار شده‌اند.

پیوند احتمالی دولت و هاشمی

دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار گفت: انتخابات آتی سه قطبی است و ممکن است قطب هاشمی و مشایی بنابر ضرورت به صورت تاکتیکی در جریان انتخابات ریاست جمهوری به یکدیگر بپیوندند.

محسن کوهکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دو قطبی تعریف کردن انتخابات مبتنی بر واقعیت‌های موجود نیست، اظهار داشت: سلیقه‌های مختلف در انتخابات فعالیت دارند و برای تحلیل فضای انتخاباتی باید براساس شرایط موجود و نظر نهایی شورای نگهبان به بررسی بنشینیم.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار خاطرنشان کرد: جریان انتخابات پیش رو به نوعی سه قطبی خواهد بود و در آن نامزد شخص رییس جمهور، رفسنجانی و افرادی که به نفع وی کنار می‌روند و همچنین مجموعه اصولگرایان معتدل ایفای نقش می‌کنند.

اسد: از قدرت کنار نمی‌روم

رئیس‌جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه نیت دخالت نظامی غرب کاملا واضح و مشخص شده تاکید کرد: در حال حاضر استعفای رئیس جمهوری از سمتش یعنی فرار از زیر بار مسئولیت و من چنین آدمی نیستم.

 بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با روزنامه آرژانتینی «کلارین» ادعاهای برخی از کشورهای غربی مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی علیه گروه‌های مخالف در این کشور را تکذیب کرد.

وی گفت: پس از اینکه سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های مسلح در منطقه خان العسل در نزدیکی حلب استفاده شد، کشورهای غربی چنین ادعاهایی را مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
هادی
Germany
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
۰
۰
ببینم شما اصول گرایان مشكلتان هاشمیه ؟ مشائیه ؟ احمدی نژاده؟ اصلاح طلبانه ؟ كیه ؟میخواهید همه برن كنار كه شما خیالتون راحت بشه
یك كارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
۰
۰
بعضی ها ریاست جمهوری را دست كم گرفته و اقدام به ثبت نام نموده اند،مسئولیت این پست بسیار سنگین است، باید هم این دنیا جواب مردم را داد وهم در آخرت،ملت ایران ملتی فهیم بزرگوار وپیرو حق... وگوش به فرمان ولایت هستند،
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها