انتشار ویدئویی که نشان می‌دهد یکی از فرماندهان نیروهای مخالف دولت سوریه قلب سربازی مرده را از سینه خارج و به دندان می‌کشد، با واکنش‌های جهانی روبه‌رو شد.
کد خبر: ۵۶۳۱۰۹
واکنش‌ها به جنایت تروریست‌ آدم خوار

به گزارش ایسنا، ائتلاف اصلی مخالفان بشار اسد در سوریه اعلام کرده که ابوسقار (کسی که گفته می‌شود فرمانده گروهی از مخالفان در شهر حمص است) را زندانی و محاکمه می‌کند.

 ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با «رقت بار و سبعانه» توصیف کردن آنچه در ویدئوی «خوردن قلب» دیده می شود، از مخالفان سوری خواست که با اقداماتی فوری مانع از وقوع جنایاتی این چنین و شکنجه یا اعدام اسیران شوند.

سازمان دیدبان حقوق بشر نیز آنچه که در این ویدئوی انزجارآور روی می دهد را مصداقی بارز از جنایت جنگی توصیف کرده است.

دیدگاه غرویان در مورد نامزدی هاشمی

محسن غرویان در گفتگو با سایت عصر ایران می گوید کاندیداتوری هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، با استقبال مراجع تقلید و روحانیان و طلاب مواجه شده و شوق و شادی را به میان مردم کوچه و بازار شهر قم آورده است.

این استاد حوزه علمیه قم افزود:برخی از مراجع با نامزدی آقای هاشمی موافقند و از ریاست جمهوری ایشان حمایت می کنند و این موضوع در بحث های درون حوزه علمیه قم، مطرح است. این هم نکته مهمی برای طلاب و روحانیان جوان است زیرا آنها به بزرگان خودشان در حوزه نگاه می کنند.

وی یاد آورشد: رفتار احمدی نژاد هم در هنگام ثبت نام مشایی در انتخابات ریاست جمهوری، تخلفی آشکار بود که از شخص دوم مملکت سر زد. رئیس جمهور عالی ترین مقام سیاسی کشور پس از رهبری است ولی آقای احمدی نژاد در برابر دوربین های جهانی، با مشایی به ستاد انتخابات کشور آمد تا او به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کند.

تحلیل رسانه های بیگانه از فضای انتخاباتی ایران

روزنامه لاکروا روزنامه نزدیک به مسیحیان فرانسه، در شماره امروز خود نوشته که اکبر هاشمی رفسنجانی در حالی خود را به عنوان نامزد انتخابات روز 14 ژوئن معرفی کرده که هفته‌ها برای نامزدی در این انتخابات در حالت تردید به سر می برد.

اما روزنامه فیگارو دیگر روزنامه سراسری چاپ صبح فرانسه، یک صفحه از صفحات بین‌المللی خود را به موضوع انتخابات ایران و ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه این انتخابات اختصاص داده است. این روزنامه عکسی از هاشمی رفسنجانی در روز ثبت نام را کنار مطلب خود به چاپ رسانده است.

سپس گزارشگر فیگارو به خط مشی سیاسی رحیم مشایی می پردازد و می نویسد که رحیم مشایی در مقابل اصولگرایان ایستاده و با تغییر یک باره استراتژی، می خواهد ناسیونالیسم ایرانی را ترویج دهد.

فیگارو می نویسد که در سال 2009 رهبری ایران طی نامه ای با انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاونت محمود احمدی نژاد مخالفت کردند.

تحویل پرونده مشایی به دستگاه‌های نظارتی

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی از پایان کار رسیدگی این کمیسیون به پرونده شکایت از رحیم مشایی خبر داد و گفت: دیگر نامزدهای ریاست جمهوری پرونده‌ای در کمیسیون اصل نود مجلس ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ،  مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل مجلس درباره ورود کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به پرونده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جز پرونده مشایی، مورد دیگری از نامزدهای ریاست جمهوری در کمیسیون اصل نود مطرح نشده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: پرونده مشایی در کمیسیون اصل نود تمام شده و گزارش نهایی آن به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شورای نگهبان برای اعمال نظارت قانونی ارسال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها