نماینده مردم هرمزگان در مجلس عنوان کرد:

ضرورت تجمیع روستاهای بشاگرد

گزارش

مردم بشاگرد چادرنشین شدند

در پی وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد در بشاگرد بسیاری از شبکه‌های آب و برق این منطقه دچار آسیب شده و برخی راه‌های ارتباطی به روستاها همچنان بسته است.
کد خبر: ۵۶۲۱۳۶

به گزارش فارس، زمین‌لرزه گوهران بشاگرد و برخی دیگر از مناطق این شهرستان را همچنان می‌لرزاند و گروه‌های امداد و نجات مشغول رسیدگی به مردم این منطقه بوده و اوضاع را تحت کنترل دارند، این در حالی است که وضع روحی مردم این منطقه به دلیل لرزش‌های مداوم زمین که قدرت آنها بین 4.6 تا 5.1 ریشتر گزارش شده، بسیار آشفته است.

همچنین بامداد شنبه زلزله‌ای به قدرت 6.2 ریشتر حوالی سردشت از توابع شهرستان جاسک در استان هرمزگان را لرزاند که در پی این زمین‌لرزه ستاد بحران در این شهرستان تشکیل شده و تمام امکانات اولیه اسکان در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از صبح روز شنبه تا صبح یکشنبه، 60 پس‌لرزه در هرمزگان اتفاق افتاده که 30 مورد آن بالای 4 ریشتر گزارش شده است و مردم از ترس زلزله در چادرها ساکن شده‌اند.

مرتضی مرادی‌پور درباره آخرین جزئیات زلزله هرمزگان اظهار کرد: وقوع پس‌لرزه امری عادی تلقی می‌شود، اما به دلیل بزرگی این پس‌لرزه‌ها در استان هرمزگان شرایط کمی غیرعادی است.وی افزود: به عنوان مثال زلزله ورزقان در آذربایجان شرقی بیش از هزار پس‌لرزه داشت که همگی زیر 4 ریشتر گزارش شده بود.

به گفته مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، از مجموع 60 پس‌لرزه که از صبح شنبه در هرمزگان به وقوع پیوسته، هفت مورد به بزرگی 5 تا 6 ریشتر و 22 مورد 4 تا 5 ریشتر گزارش شده است که در نوع خود منحصر به‌فرد است.

مرادی‌پور با بیان این‌که به دلیل نوع ساختار منازل مسکونی که عمدتا از خشت و گل هستند، امکان سکونت با چنین پس‌لرزه‌هایی وجود ندارد، افزود: مردم با تجربه‌ای که از زلزله‌های یک سال اخیر از استان‌های مختلف کسب کرده‌اند، ترجیح می‌دهند تا آرام‌شدن پس‌لرزه‌ها در چادرها ساکن شوند و اکنون چهار اردوگاه اضطراری و 1300 باب چادر در منطقه بشاگرد و گوهران برپا شده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات درباره آخرین کارهای امدادرسانی اظهار کرد: به دلیل نبود بارندگی، کار نیروهای امدادی کمی آسان‌تر شده و تاکنون آب معدنی و کنسرو بین مردم توزیع شده است.

مرادی‌پور خاطرنشان کرد: فقط منازل مسکونی در روستای ایرر صد درصد تخریب شده و شش روستای دیگر نیز بالای 70 درصد خسارت گزارش شده است و 19 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

8 نفر در زلزله بوشهر قطع نخاع شده‌اند

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور با‌ اشاره به آخرین شرایط مصدومان زلزله بوشهر، گفت: حدود 46 نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه حدود هشت نفر قطع نخاع شده‌اند که همه تحت درمان هستند.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص تعداد واحد مسکونی تخریب شده افزود: به دلیل پس لرزه‌های زیادی که رخ داده است، منازلی که در اولین زلزله زیاد خسارت ندیده بودند و امید به بازسازی آنها وجود داشت، متاسفانه دوباره دچار آسیب شده و از همین رو آمار دقیقی در این زمینه هنوز اعلام نشده است.

اکبرپور درباره بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده گفت: به دلیل گرم بودن هوا در آن مناطق و سیلاب‌هایی که در شنبه، کاکی و خرنوج رخ داد، عملیات ساخت و ساز و بازسازی واحدهای مسکونی به تعویق افتاده، اما با وجود این آواربرداری در مناطق مرتب در حال انجام است.

وی افزود: به دلیل آبگرفتگی، حتی مجبور شدیم چادرها را جا‌به‌جا کنیم یا چادرهای جدید در اختیار مردم بگذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها