محققان به نقشه‌‌ راهی برای تولید واکسن موثر HIV دست یافتند

ایدز واکسن‌دار می‌شود

‌کاهش آمار ایدز در زندان‌ها

عضو کمیته کشوری ایدز با اشاره به کاهش موارد ابتلا به HIV‌/‌AIDSدر معتادان تزریقی مواد مخدر در زندان‌ها به دنبال اجرای برنامه های کاهش آسیب، بر لزوم حمایت های روحی، اقتصادی و اجتماعی از زندانیان مبتلا به این بیماری پس از پایان دوره محکومیت و بازگشت به جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۰۸۱۷
‌کاهش آمار ایدز در زندان‌ها

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با ایسنا گفت: هنوز هم بیشترین موارد HIV‌/‌AIDSدر کشور به دنبال استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی مواد مخدر، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مردانی تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که برنامه‌های کاهش آسیب در زندان‌ها، در معتادان تزریقی مواد مخدر و در بیماران مبتلا به هپاتیت B، Cو HIVرو به بهتر شدن است.

وی به اقدامات انجام شده در جهت تدوین برنامه جامع استراتژیک کنترل HIV‌/‌AIDSدر کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از این برنامه جامع در رابطه با بیماران HIV‌/‌AIDSدر زندان‌هاست که برنامه‌ای بلند مدت است و با تصویب آن می‌توان این مشکل را بیش از پیش حل کرد.

این متخصص عفونی افزود: بسیاری از مبتلایان به HIV‌/‌AIDSکه یا به دنبال استفاده از سرنگ مشترک یا به دنبال تماس جنسی به این بیماری مبتلا شده‌اند، با اتمام دوره محکومیت و آزاد شدن از زندان، زمانی که به جامعه وارد می‌شوند، متاسفانه بی‌پناه می‌مانند و به نخستین فردی که ممکن است ضربه زده و وی را مبتلا کنند، همسرشان است. متاسفانه این افراد برنامه‌های آموزشی مداومی ندارند و از طرفی هم ممکن است خود برای شرکت در این برنامه های آموزشی تمایلی نداشته باشند. بر این اساس حمایت، برنامه‌ریزی و آموزش‌های ویژه آنها پس از آزادی از زندان بسیار حائز اهمیت است و لازم است این افراد پس از آزادی از زندان از نظر روحی، اجتماعی و اقتصادی تامین باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها