ابتلای بیش 4هزار ایرانی به ایدز

آخرین آمار مبتلایان به بیماری ایدز اعلام شد

ابتلای 26 هزار ایرانی به ویروس HIV

آمار مبتلایان به بیماری ایدز در کشور اعلام شد

آخرین گزارش موارد ثبت شده بیماری ایدز «HIV/AIDS» در کشور تا پایان سال 1391 اعلام شد.
کد خبر: ۵۵۸۰۱۱
آمار مبتلایان به بیماری ایدز در کشور اعلام شد

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، براساس آمار جمع آوری شده از دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور تا پایان فروردین ماه امسال در مجموع 26 هزار و 125 نفر افراد مبتلا به ویروس ایدز «HIV/AIDS» در کشور شناسایی شده اند که 89.8 درصد آنان را مردان و 10.2 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.

46.1 درصد از مبتلایان به ایدز در زمان ابتلا در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار داشته اند که بالاترین نسبت در بین گروه های سنی را به خود اختصاص می دهند.

بنا به این گزارش، علل ابتلا به ایدز در بین کل مواردی که از سال 65 تاکنون در کشور به ثبت رسیده اند به ترتیب، تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر (68.6 درصد)، رابطه جنسی (12 درصد)، دریافت خون و فرآورده های خونی (یک درصد) و انتقال از مادر به کودک (1.1 درصد) بوده است. راه انتقال در 17.3 درصد از این گروه نامشخص مانده است.

بر اساس این گزارش، در مقایسه این آمار با مواردی که ابتلا آنان در سال گذشته گزارش شده است، اعتیاد تزریقی 52.1 درصد، برقراری روابط جنسی 33.6 درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک 3.2 را تشکیل داده است.

همچنین در 11.1 درصد از موارد شناسایی شده در این سال، راه انتقال نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده های خونی گزارش نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها