جامعه ایرانی چقدر با مفهوم انتشار اخبار فیک و جعلی آشنایی دارد؟

اینستاگرام یا جعلیگرام!

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری چهار جاعل اسناد و اوراق شناسایی همچون گذرنامه، اوراق هویتی و روادید در محدوده شهرستان ری، خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۳۹۰
انهدام باند جعل اسناد دولتی

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ علیرضا محرابی رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: از مدت ها پیش تیم های عملیاتی اداره اتباع خارجه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، از فعالیت های مجرمانه یک باند جعل اسناد و اوراق هویتی در محدوده شهرستان ری با خبر شده و تحقیقات خود را پیرامون فعالیت ها و محل اختفای اعضای این باند آغاز کردند تا اینکه این اقدامات در هشتمین روز اردیبهشت ماه امسال نتیجه داد و ماموران موفق شدند محل اختفای متهمان را که چهار نفر بودند شناسایی کنند.

وی افزود: در تحقیقات بعدی مشخص شد که این چهار متهم از اتباع افغانی هستند که با همدستی هم اقدام به جعل گذرنامه، روادید و صدور گواهینامه می کنند که با توجه به دستور مستقیم مقام قضایی دستگیری متهمان در دستور کار ماموران معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت و ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل فعالیت متهمان در میدان شهرری اعزام شدند.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اضافه کرد: در این عملیات که بسیار حساس و ضربتی انجام شده ماموران موفق شدند هر چهار متهم مذکور را هنگام تحویل گذرنامه های افاغنه و مبادله 600 هزار تومان وجه نقد بین جاعلین و متقاضی دریافت گذرنامه جعلی، بازداشت کرده و هر چهار نفر را برای تحقیقات به معاونت عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ محرابی اظهارداشت: هر چهار عضو این باند جعل اسناد در تحقیقات انجام شده به جرایم خود اعتراف کرده و با اقرار به اینکه با همدستی هم اقدام به جعل اسناد و اوراق دولتی می کنند، اعتراف کردند که یکی از این افراد، اتباع خارجی را که ورود غیر قانونی به کشور دارند را پیدا کرده و با دریافت مبالغ مختلف از آنها اقدام به فروش گذرنامه، اوراق هویتی و روادید جعلی به آنها می کنند.

گفتنی است، در بازرسی از محل اختفا و فعالیت متهمان نیز چهار جلد گذرنامه افغانی با تمدید اقامت جعلی، یک فقره گواهینامه جعلی افغانی و یک جلد گواهینامه سفید بدون درج مشخصات و همچنین چند بطری مشروبات الکلی کشف شد که در این راستا متهمان و پرونده تکمیلی برای رسیدگی قضایی به دادسرای ناحیه 9 فرودگاه ارجاع شدند.

newsQrCode
برچسب ها: جعلی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها