عباس عبدی می‌گوید کسانی که در انتخابات شفاف عمل نمی‌کنند ممکن است ببازند.
کد خبر: ۵۶۰۳۴۶
روایت عبدی از بازنده‌های انتخابات

وی درمصاحبه با نشریه پنجره و درباره مواضع افرادی مانند هاشمی در تأیید و تکذیب نامزدی گفت:‌ گویی این یک نوع بازی است که همه دوست دارند دستشان خوانده نشود، در حالی که در سیاست مدرن انتخاباتی این حرف‌ها مطرح نیست و همه باید رو بازی کنند. از شش ماه پیش آدم‌ها، حرف‌ها، موضوع چالش‌ها معلوم است و چیز پیچیده‌ای هم وجود ندارد ولی این طور که پیش می‌رود تا ثانیه آخر روز ثبت‌نام نامزدها که هیچ، حتی بعد از آن هم گویا نبایدمشخص شود که چه کسی و چه طوری وارد صحنه می‌شود. بعضی‌ها فکر می‌کنند این زرنگی است، ولی در عالم سیاست مطلوب نیست، چون آن موقع ممکن است همه ببازند. به این دلیل واقعا شنیده‌ها را قبول ندارم چون بسیاری از آقایان حرف‌های واقعی خود را حتی به اطرافیان‌شان هم نمی‌زنند. مثلا یک نفر می‌گوید که فلانی به من گفت که نامزد نمی‌شوم. این گفته حتی اگر به درستی شنیده شده باشد من باور نمی‌کنم که گوینده مقصودواقعی خود را گفته است، چه بسا آن فرد می‌خواهد این پیام را بدهد که من نمی‌آیم، بعد کاری دیگر انجام دهد.

وی درباره احتمال نامزدی خاتمی گفت: به طور کلی معتقدم نامزدی آقای خاتمی بسیار بعید است.

عضو مستعفی حزب مشارکت درباره هاشمی نیز گفته است: به چند دلیل اصل بر نیامدن است؛ یکی اینکه سن آقای هاشمی بالاست، او 79 یا 80 سال دارد وبه لحاظ فیزیکی تحرک برایش خیلی سخت است. دوم اینکه شخصیت ایشان متناسب با انتخابات بعد از دوم خرداد 76 نیست. یک شخصیت نخبه‌گرایانه دارد که در پالیتی بیشتر مطرح است و اینکه برود این طرف و آن طرف از مردم رای بگیرد برایش جذاب نیست.

او می‌افزاید: اگر آقای هاشمی بیاید شخص ایشان موضوع اصلی انتخابات خواهد بود، وزن و وضعیت سیاسی آقای هاشمی این طور نیست که بتواند در یک بازی وارد شود و همانند دیگر نامزدها یک طرف بازی باشد، بلکه خود او موضوع بازی می‌شود و این ضعف ایشان است، اما شاید آقای هاشمی توجه کافی به این مسئله نمی‌کند. او خودش به موضوع انتخابات تبدیل می‌شود تاآنکه یک طرف انتخابات باشد. مثلا ایشان اصلا نمی‌تواند مانند دیگر نامزدها راجع به اقتصاد نظر دهد، بلکه خود تبدیل به موضوع انتخابات می‌شود.(کیهان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها