معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: خودروسازها برای فروش محصولات خود براساس دستورالعمل جدید ملزم شدند.
کد خبر: ۵۵۸۹۱۷
خودروسازان برای اجرای دستورالعمل جدید ملزم شدند

محسن صالحی نیا با بیان اینکه شورای رقابت درراستای وظیفه قانونی ، قیمت خودرو را تعیین می‌کند، افزود : بر این اساس، خودروسازها باید قیمتهای خود را در چارچوب این دستورالعمل ارائه کرده و با توافق با این شورا خودروها را بفروشند.

وی با بیان اینکه شورای رقابت به طور حتم شرایطی را هم مهیا خواهد کرد تا درآن قیمت تمام شده خودرو و هزینه های مرتبط با آن درنظر گرفته شود ، افزود : بدون شک با اجرای دستورالعمل جدید هم تولید کنندگان وهم مصرف کنندگان از این بلاتکلیفی خارج خواهند شد.

صالحی نیا با بیان اینکه باید برای تولیدکنندگان خودرو و قطعات آن هم شرایط مناسبی مهیا ساخت تا آنها بتوانند تولیدات خود به بهترین شکل ممکن روانه بازار کنند، افزود: این شرایط به تبع برای مصرف کنندگان هم وجود دارد و آنها هم باید خود را با قواعد و قیمت نهایی خودروها تطبیق دهند تا بتوانند براساس آن نیازخود را برآورده سازند.

وی افزود : وظیفه اصلی شورای رقابت دراین مقطع ، ابلاغ روش قیمت نهایی خودروهاست.

صالحی نیا افزود: این شورا باید در این ارتباط نقطه نظرهایی تولید و مصرف کنندگان را هم مدنظر قرارداده و بر این کار استمرار داشته باشد .

وی با اشاره به شرایط یکی دو ماه اخیر قیمت خودرو، گفت : امیدواریم تعیین نهایی قیمت خودرو بتواند شرایطی را فراهم کند که منجر به استمرار تولید مناسب بازار خودرو و به تبع آن شرایط بهتر برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شود .

معاون امورصنایع و اقتصادی وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به این که مشخص نشدن قیمت خودروها بیکاری کارگران شرکتهای خودروساز را درپی خواهد داشت ، گفت : وقتی که روش و قاعده مشخص باشد ، به طور حتم خودرو ساز و تولیدکننده قطعات و تجهیزات تکلیف خود را بهتر می دانند و با ارائه یک برنامه ریزی منسجم و مناسب ، تولیدات خود را روانه بازار می کنند .

وی ادامه داد: اما اگر تکلیف مشخص نباشد ، تولید کننده وظیفه خود را نمی داند و این امر منجربه کاهش و توقف خط تولید و آسیب به بازار خودرو و تولیدات آن خواهد شد.(مهر)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
بابا اگه ما خودروی داخلی نخواهیم باید كی رو ببینیم ؟؟؟!!!!!!!!!!!!! مگه ماشین خارجی در دین اسلام حرام است؟؟؟
استوان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
اگه انجام ندادند چی؟ اگه كم فروشی كردند چی؟ اگه خدمات ندادند چی؟ اگه تعدیل نیرو كنند چی؟ها
خیلی بالا است مریم توان نی ارنی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
نظر خود را وارد كنید
رمضان قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
از قیمت گذاری درمورد خودرورهابا توجه درامد كم مردم خوب نیست قیمتها خیلی زیاد است
ko
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
دولت خودرو ساز را مقصر می داند خوردو ساز نرخ مبادله ای ارز پس كی مقصر است عمه من نه
رضوی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
با این خودروهای بی كیفیت و خیلی گرانی كه اقشار كم درآمد خواستار خرید آن هستند فشار بسیار مضاعفی بر خانواده های نیازمند وارد می كند
بابانوئل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
بانظر مهدی موافقم .
دیوانه شدم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
عجب؟؟؟؟؟؟؟ مگه ما مشكل خودرو داریم
عباس
Netherlands
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
خودروی خارجی سوار شدن در اسلام حرام نیست بلكه در اسلام تاكید شده كه مسلمین باید از اسراف بپرهیزند و سرمایه ها را هدر ندهند ، بلكه خودروی خارجی سوار شدن ثواب هم دارد ، اما از دید قطعه سازان و خودرو سازان داخلی حرام است چون دیگر نمی تواند جیب مردم را خالی كنند .
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
مگه مافیای خودرو سازی تا بحال به حرف كسی گوش كرده كه این دومیش باشه ؟ از طرفی تا كی ما باید تاوان سی هزار كارگر رو بدیم هفتاد و پنج میلیون نفر زجر بكشند و ضرر بكنند كه چی ؟؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
با سلام. واقعاً تو این مدت گرونی شدید خودرو چندین نفر ضرر كردند؟؟؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
بابا مگه نمیگن ضرر میكنن مردم راضی به ضرر خودروسازهانیستند تورو خدا جمع كنید این ابو طیاره ها رو آخه مردم چه گناهی دارند
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
سایت فروش فوری ایران خودرو 6 ماه بستس.ماشینهاش سره موقع تحویل داده نمیشن.فكر نمی كنید بهتره بازش كنید؟ والا ماشین داره گرونتر می شه. بس كنید این مسخره بازیهارو.حداقل باز كنید و لیزینگ رو فعال كنید تا از این آشفته بازار خارج بشیم.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
آقایون و خانم ها خواهش می كنم بهتر فكر كنید. خوب شركت ها هم حق دارن.همه چیز گرون شده چطوری انتظار دارید خودرو ارزون بشه.این پولی رو هم كه میدید دارید برای هموطنتون می دید.والا سمند ایرانی بهتره از خریدن مزدا 3 هستش. پولو دست غریبه ندادید...

نیازمندی ها