لاریجانی:

هرگونه اصلاحات در سوریه باید براساس رای مردم باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما با این نگاه سوریه که آینده این کشور باید از درون صندوق‌های رای بیرون بیاید حمایت می کنیم و معتقدیم که اصلاحات تنها با رای مردم صورت می گیرد نه توپ و سرنیزه.
کد خبر: ۵۵۸۸۱۷
هرگونه اصلاحات در سوریه باید براساس رای مردم باشد

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ علی لاریجانی پس از ملاقات و گفت‌وگو با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس ملی سوریه در جمع خبرنگاران افزود: سوریه کشور دوست و برادر ماست.

وی افزود: در دو سال گذشته اتفاقاتی در سوریه افتاد که ما شاهد یک همگرایی بین کشورهای مخالف سوریه و کشورهای مرتجع منطقه بودیم که فشارهایی را بر روی مقاومت سوریه آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما پایداری ملت سوریه را که با این نیروهای التقاطی مبارزه می کنند، ستایش می کنیم.

لاریجانی اظهار داشت: این مایه تاسف است که امریکا و برخی کشورهای عربی منطقه مرتب شعار می دهند که با تروریست‌ها مبارزه می کنیم اما در قضیه سوریه به تروریست ها، سلاح و پول می دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکرات با آقای اللحام از این تصمیم سوریه که اعلام کرده است در یک مذاکره روشن و شفاف با گروههای مختلف سیاسی در سوریه به راه حل های سیاسی برسند، حمایت کردیم.

وی گفت: ما با این نگاه سوریه که آینده این کشور باید از درون صندوق‌های رای بیرون بیاید حمایت می کنیم و معتقدیم که اصلاحات تنها با رای مردم صورت می گیرد نه توپ و سرنیزه.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما همین موضع را در مورد بحرین داریم زیرا در بحرین می بینیم با سلاح مشکلات حل نمی شود و از این مسیر که برای اصلاحات گفت‌وگو با گروههای مختلف مورد توجه قرار گرفته است حمایت می کنیم.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امروز از سوی رسانه های عربی اعلام شده است که اتحادیه عرب و آمریکا به نمایندگی از رژیم صهیونیستی به توافق رسیده اند که اسرائیل تا مرزهای 1967 عقب نشینی کند و این اراضی اشغالی را با زمین‌ها و شهرک های صهیونیستی تبادل کند گفت: آنقدر که در رسانه‌ها دیدم این یک طرح خام است و بیشتر جنبه بازیگوشی دارد و بعید است که آنها متوجه نشوند که حقوق فلسطینی‌ها جنبه بازیگوشی ندارد.

وی افزود: شاید طرح این مسأله بخاطر فشارهایی است که بر اسرائیل وارد شده و آنها می خواهند با این طرح گشایشی برای آنها ایجاد شود و اسرائیل را از انزوا خارج کنند.

لاریجانی ادامه دارد: حالا می شود فهمید که سرو صدا‌ها در سوریه با چه هدفی به وجود آمده است.

وی گفت: ما از این طرحها در چند دهه گذشته زیاد دیده ایم که معمولا با سرو صدایی بوجود می آید و بعد از مدتی فروکش می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها