نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد:

تلاش غرب برای تکرار سناریوی عراق در سوریه

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت:طرح پرونده استفاده سوریه از سلاح شیمیایی از سوی کشورهای غربی، تلاش برای تکرار سناریوی عراق است.
کد خبر: ۵۵۸۰۵۳
تلاش غرب برای تکرار سناریوی عراق در سوریه

به گزارش شبکه خبری «ان.بی.ان لبنان» بشار جعفری گفت: دشمنان سوریه از آغاز بحران به روش های مختلف بهره کشی، برای فشار بر سوریه و دستیابی به امتیازهای سیاسی مهم متوسل شدند.

وی در پاسخ به سخنان «جان کری» وزیر خارجه امریکا درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه یا تسلیح مخالفان در صورت اثبات به کار گیری سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه ،گفت:ایجاد منطقه پرواز ممنوع غیر ممکن است مگر از طریق تصمیم شورای امنیت. اما در خصوص تسلیح مخالفان ، تسلیح گروههای تروریستی و حمایت مالی وسیاسی از آنها همچنان برقرار است همچنان که مداوای مجروحان تروریست در بیمارستان های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و همچنان که هزاران تن از نیروهای القاعده وگروههای تروریستی پیوسته از طریق ترکیه وارد خاک سوریه می شوند.

جعفری تاکید کرد: ترکیه مرزهای خود با سوریه را به طور کامل در اختیار گروههای تروریستی ومزدوران خارجی وآموزش وحمایت مالی از آنها قرار داده است .

وی افزود: همان طور که اخضر ابراهیمی در گزارش خود به شورای امنیت اعلام کرد 40 هزار تروریست خارجی مسلح در حال حاضر در سوریه با نیروهای دولتی این کشور می جنگند.

یک موسسه تحقیقاتی در لندن در گزارش اروپایی خود دو هفته پیش اعلام کرد 805 تن از تروریست های اروپایی در صفوف جبهه النصره با دولت سوریه می جنگند.

جعفری تصریح کرد:غرب می تواند علیه سوریه با چشم پوشی از قانون و شورای امنیت توطئه کند همان طور که علیه یوگسلاوی، لیبی وعراق توطئه کرد اما از ناحیه قوانین بین المللی نمی تواند شورای امنیت را مجبور به صدور قطعنامه جهت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه یا قسمتی از آن کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها