آغاز طرح شیرین‌سازی آب خلیج فارس‌

وزیر نیرو با اعلام بهره برداری از «ابرپروژه های» آبی کشور از مشارکت بخش خصوصی برای شیرین سازی آب خلیج فارس خبر داد و گفت: بزودی انتقال آب به کرمان آغاز می شود.
کد خبر: ۵۵۸۰۵۵
آغاز طرح شیرین‌سازی آب خلیج فارس‌

مجید نامجو گفت: بزودی با مشارکت بخش خصوصی طرح شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال آب به کرمان آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو از ایجاد تحول در ساختار سازمانی بخش آب کشور در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: با آغاز ساخت سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی جهان و بهره برداری از 7 سد دیگر در روزهای آغازین امسال وزارت نیرو سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را به خوبی آغاز کرده است.

وی افزود: فعال کردن شورای عالی آب در دولت فعلی یکی از تصمیم هایی بود که برای پیشبرد امور بخش آب کشور گرفته شد و در نشست های این شورا که با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود، تصمیم های خوبی به ویژه برای توسعه کشاورزی گرفته شد و تسهیلات فراوانی برای اصلاح شیوه آبیاری در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

نامجو سپس به آغاز بهره برداری از «ابر پروژه»هایی مانند کارون 4، گتوند و انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود اشاره کرد و گفت: اجرای هر کدام از این طرح ها، افتخار بزرگی در کارنامه وزارت نیرو محسوب می شود.

وزیر نیرو همچنین به موضوع انتقال آب از دریاهای شمال و جنوب به فلات مرکزی ایران پرداخت و افزود: برای حل مشکلات آب کشور، چاره ای جز اجرای این طرح نداریم و بزودی با مشارکت بخش خصوصی، طرح شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال آب به کرمان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش آب کشور، دوران پرافتخاری را می گذراند تصریح کرد: ایجاد تحول در ساختار بخش آب لازم است که تغییر چارت تشکیلاتی و اصلاح ساختار کنونی به مدیریت حوضه ای بزودی اجرا خواهد شد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها