سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس خبرداد:

کاهش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو

جزئیات جلسه شورای رقابت؛

دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو تصویب شد

شورای رقابت در جلسه عصر امروز(یکشنبه) خود دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو را تصویب کرد. در همین حال، رئیس شورای رقابت، قیمت‌های جدید اعلام شده توسط برخی از اعضای این شورا را اشتباه خواند و اعلام کرد: این قیمتها ظرف 48 ساعت آینده با اعلام تورم بخشی سال 91 ( فروردین 91 تا فروردین 92 ) توسط بانک مرکزی، استخراج و به طور رسمی در سایت شورای رقابت منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۶۰۹۰
دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو تصویب شد

در جلسه امروز یکشنبه شورای رقابت که موضوع دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو در دستور کار قرار داشت، سرانجام با رای اکثریت اعضا، این دستورالعمل به تصویب رسید.

براساس این دستورالعمل، قیمت خودرو به زودی کاهش می‌ یابد، ضمن اینکه خودروسازان موظف شدند قیمت جدید و قدیم را به مردم پس دهند. در همین حال، ناصر سراج و نادر قاضی پور دو عضو شورای رقابت تصویب نهایی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را در جلسه امروز این شورا تائید کردند.

در این دستورالعمل مبنای قیمت‌گذاری خودرو سال 91 تعیین شده است که براساس آن، قیمت جدید براساس این قیمت و با در نظر گرفتن نرخ تورم بخشی که در بانک مرکزی موجود است، مشخص می شود.

اعضای شورای رقابت گفتند: در دو روز آینده قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود و پس از آن قیمتهای جدید برای خودروسازان لازم‌الاجرا خواهد بود. در همین حال، درصد کاهش قیمت‌ خودروهای تولید داخل بسته به نوع خودرو متفاوت خواهد بود.

البته جمشید پژویان رئیس شورای رقابت نیز با مهر از تصویب دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو در جلسه امروز این شورا خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید اعلام شده توسط برخی از اعضای شورا اشتباه است و ظرف 48 ساعت آینده با اعلام تورم بخشی سال 91 ( فروردین 91 تا فروردین 92 ) توسط بانک مرکزی به طور رسمی در سایت این شورا منتشر خواهد شد.

به گفته وی، فعلا دقیقا مشخص نیست میزان کاهش قیمت خودروها به چه میزان خواهد بود اما قیمتهای جدید براساس یکسری شاخص‌ها و دریافت نظر بانک مرکزی و سازمان استاندارد در این باره در دو روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
حس مختاری
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
۰
۰
كیفیت كالا و استاندارد بودن آن بهترین ملاك برای قیمت است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
ای بابا 200 تومان میارنش پایین میگن قیمت خودرو اومد پایین نمیگن كه یك شبه 10 میلیون افتاد روش ولی 200 میارنش پایین همه جا جار میزنند
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
تا بوده بوده هر چی كه قیمتش بالا رفته دیگه پایین نیومده.بدتر شده كه بهتر نشده
مارال
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
خداكند بنفع مردم باشدنه...
هادی بهاروند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
عالیه
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
اگر قیمت همراه با كیفیت نداشته ی خودروهای داخلی پایین نیاید نظر من هم مثبت است
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
پیام من رو به خاطر داشته باشید بهتون قول می دم نهایتا 1 میلیون قیمت ماشین بیشتر پایین نخواهد آمد.20 الی 40 درصد در حد حرفه
خوشبین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
كاهش قیمت خودرو (تا وقتی كه یكعده طمعكار در بازار اتومبیل هستند)متاسفانه فقط به صورت شعار درآمده...
اخلاقی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
اگر دولت تونست این مصوبه رو اجرا كنه مرده !!!!!!!!!!!!!!
جعفری
United States
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
۰
۰
میره بالا بالا بالا قیمت حالا

نیازمندی ها