کلاهبرداری از 40 شهروند مشهدی

بنگاه دار قلابی دستگیر شد

مردی که با همدستی کارمند یک دفتر خانه و صاحب یک بنگاه ملکی، سند یک قطعه زمین 1650 متری را در شهریار جعل کرده و فروخته بود، همراه همدستانش از سوی ماموران اداره پلیس اطلاعات غرب استان تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۵۵۵۴۷۱
تبانی مرد کارمند با کلاهبردار

به گزارش جام‌جم،اسفند سال گذشته مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، از یک زن و مرد به اتهام جعل سند قطعه زمین 1650 متری و تفکیک آن به 9 قطعه زمین و فروش این قطعات شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او هنگام فروش زمینش، متوجه شده افرادی با معرفی خود به عنوان مالکان قطعات زمین فوق در حال احداث ساختمان در آنجا هستند و هر کدام بابت خرید زمین‌ها از 30 تا صد میلیون تومان به فروشندگان پرداخت کرده‌اند. در پی این شکایت، با تحقیق از خریداران زمین شاکی معلوم شد آنها در دام یک زن و مرد، گرفتار شده‌اند.

دستگیری 2 متهم

با اطلاعات به دست آمده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان، هر دو چند روز بعد دستگیر شدند و معلوم شد، مرد فروشنده یک معتاد بوده و متهم زن نیز خانه‌دار است و هیچ کدام نمی‌دانستند مالک زمین فرد دیگری بوده و مردی، آنها را فریب داده است.

اعتراف به همدستی با مرد شیاد

در ادامه مشخص شد، مردی با ادعای این که قطعه زمین به وی ارث رسیده و یکی از وراث به دلیل حضور در خارج از کشور نمی‌تواند به آنها ملحق شود، در قبال دادن یک تا سه میلیون تومان از آنها خواسته بود نقش آن وارث را بازی کنند و برای فروش زمین تفکیک شده به دفترخانه بیایند که هر دو پذیرفته‌اند؛ بدون آن‌که بدانند وی کلاهبردار است.

ردپای کارمند دفترخانه در این کلاهبرداری

برای هر دو متهم قرار قانونی صادر و جستجو برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این‌که روزهای پایانی فروردین امسال ماموران اداره پلیس اطلاعات شهریار متوجه شدند کارمند یک دفترخانه نیز با متهم فراری همدست بوده است که وی را در شهرستان ملارد شناسایی و دستگیر کردند.متهم با انتقال به مرکز پلیس به همدستی با مرد کلاهبردار فراری اعتراف کرد.

فروش اطلاعات ملک شاکی در ازای دریافت 20 میلیون تومان

این کارمند خطاکار با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با مرد کلاهبردار گفت: برای پیگیری کارهای دفترخانه به اداره ثبت املاک و اسناد می‌رفتم تا این که یک روز در این اداره با متهم فراری به نام حمید آشنا شدم. او با پیشنهاد پرداخت 20 میلیون تومان بابت در اختیار گرفتن اطلاعات یک قطعه زمین در شهریار، مرا وسوسه کرد و من نیز قول همکاری دادم.

وی یادآور شد: او پس از دریافت اطلاعات صاحب زمین و تفکیک آن به 9 قطعه، به کمک یک زن و مرد زمین‌ها را به قیمت صدها میلیون تومان به چند نفر فروخت.

در پی اظهارات این متهم، مرد کلاهبردار تحت تعقیب قرار گرفت تا سرانجام دو روز پیش دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شد.

انکار مرد شیاد به کلاهبرداری

مرد کلاهبردار در بازجویی اعتراف کرد مشخصات زمین شاکی و زمین‌هایی را که صاحبانشان در شهرستان یا خارج از کشور زندگی می‌کنند، صاحب یک بنگاه ملکی به وی داده و او نیز آنها را در اختیار کارمند دفترخانه قرار داده است و نقشی در کلاهبرداری‌های کلان نداشته و 20 میلیون تومان به کارمند دفترخانه نداده است.

این متهم در حالی کلاهبرداری‌هایش را انکار می‌کند که زن و مردی که در فروش زمین شاکی با متهم همدست بودند، او را به عنوان کلاهبردار اصلی معرفی کردند.

در ادامه صاحب بنگاه ملکی هم از سوی پلیس دستگیر شده و در مواجهه حضوری با متهم، خود را بی‌گناه می‌داند.

بنا بر این گزارش، از سوی بازپرس احمدی، رئیس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها